Vespa-Ciao.NL
:: 55mm

Home Forums Mening & ervaring Poelies 55mm

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Miesmaster
    Topic starter

Heb jij ervaringen met een 55mm poelie? Post ze hier.

iaccaloco
      Bijdrager

Leuk voor je Citta…..
        Is geen maat voor op een Ciao…..
        Tenzij je met een snorfietsnaaf rijdt, dan zou ’t nog weleens kunnen werken….

Maar wie rijdt er nu graag met een snornaaf?

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

enterthelohman
        Bijdrager

poulies gaan snel kapot !
          weet dat je hem niet te strak moet zetten maar ook met genoeg speling breken ze vaak in tweeen.
          komt mede doordat ze weinig vlees hebben om m op elkaar te lassen. bij grotere poulies zitten ze meestal op 3 a 4
          plaatsen vast gepit en die kleintjes lijkt het wel alsof ze gelijmd worden.

barry
          Donateur

Zo 1 zit er op me’n mini-ciao,omdat ik met grotere poulies het voorwieltje niet op de grond kan houden.

peter139
            Bijdrager

Ik vind ze waardeloos. Deze ‘knoopjes’ breken snel. Ook is de contactoppervlak tussen poelie en snaar te klein waardoor de snaar makkelijk kan gaan slippen. Betere oplossing is een simonini koppeling(60mm ipv de originele 50mm).

kwa overbrengingsverhouding heb je dan een 65poelie nodig (nog niet ideaal) maar wel een kleine verbetering.

NoFearCrasher
              Bijdrager

ik rij met snornaaf 😛 en heb 55 poelie moet gewoon snel een volledige vario in me handen krijgen

Ovdw050
                Bijdrager

ik rij met poelie 55 op mijn citta en het bevalt me in de stad echt super. rij op dit moment met mijn bad snake uitlaat en daarmee ga ik op top het reedvalve malossi deps blok met vario van een kameraad van mij voorbij.
                  vind het echt super rijden, je valt er niet mee op in de stad omdat je langzaam op trekt. heb je een lang stukje rijden ga je echt als een speer.

Gr

Steven
                  Donateur

ik ben juist weer met poelie 70 gaan rijden voor stadsverkeer, omdat ik met poelie 55 amper van mijn plek kom. voor lange stukken en hoge top is poelie 55 wel ideaal, mijns inziens.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.