Vespa-Ciao.NL
:: 50cc tunen

Home Forums Techniek Opvoeren 50cc tunen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martijn
    Topic starter

hoe kan ik een standaard blok zo snel mogelijk maken zonder uitboren of gebruik dremel enz.., zou het bv gaan als ik dikkere voetpaking zet ofzo?

GreeetZZz

Raal
      Bijdrager

als je een dikkere voetpakking zet zou ik de koppakking wel weglaten(ev. vloeibare koppakking gebruiken)

Martijn
        Topic starter

die heeft normaal een metalen voetpaking, moet ik die dan weg laten en 2x papier paking leggen. en ik heb al een vloeibare koppaking met afgevlakte cillinder kop.

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

door een andere pakking ga je niet harder hoor.
            als jet met je 50cctje 60-65 gaat is dat wel t maximum.
            maar gebruik gewoon een voet en een kop pakking en niet 2 voetpakkingen ofzo.
            mss verlies je dan namelijk druk tussen cilinder en kop omdat daar weer geen pakking tussen zit

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Martijn
            Topic starter

ja dan zit ik aant maximum.
              haal 65 bergaf

Tonni
              Moderator

Als je er een beetje verstand van hebt: vijl je inlaat groter..(alleen doen als je weet waar je mee bezig bent), monteer een andere uitlaat (Leo krul of zo..) ,neem een kleinere poelie (80mm) en een 13/13 met Polini filter. sproeier zo rond de 58 tot 62 . Als je dit allemaal doet kom je al een heel eind.

Een extra voetpakking brengt je zeer weinig… je kan bovengenoemde stappen ook doen zonder inlaat vijlen, dan gaat het gewoon wat minder snel… Je kan natuurlijk ook een snelle cilinder kopen…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Martijn
                Topic starter

ja dat vijlen kan ik niet, maar mijn setup is al zo ongeveer.

Cilinder : 50cc
                  Carb. : 13 / 13
                  Poulie : 80
                  Uitlaat : Proma circuit
                  Krukas : standaard
                  Trekver. : groene van polini
                  Spr. : 56 met mallosi filter

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

harder zul je niet gaan zoals dit, ja mss poelie 70 maar dat merk je mss niet eens.
                    de enige optie is dus uitveilen wat je niet kan, of andere cilinder maarja.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                    Gele Racefrikandel

Franz
                    Bijdrager

als je uitvijlt moet je dan het achterste stuk mee rond vijlen of gewoon verlengen dus gewoon naar boven en naar onder uitvijlen heeft er iemand fotos van ofzo? of een how to?

Ciaofrank
                      Bijdrager

Als je een groter voetpakking plaats, dan gaat je zuiger dus een stukje lager zitten, dit lijkt mij alleen nuttig als je de inlaatpoorten uitvijlt ofzo.

Logischer lijkt mij dan om helemaal geen voetpakking te plaatsen, als je inlaatpoorten dan nog helemaal open gaan en als de zuiger niet tegen de kop aankomt, heb je, lijkt mij, meer compressie! (correct me if i’m wrong…)

mzzls

Raal
                        Bijdrager

als je de pakkinge weglaat dan komt de zuiger dichter op de kop te staan en dit moet ook niet te dicht op elkaar staan, want dan is de squish waarde te hoog, deze moet je gewoon goedafstellen dan zijn er ook geen problemen. voor het afstellen hiervan kun je kijken op: http://www.scooter-freaks.nl/techcenter/afstelling/afstelling_squish.php

Frenkie
                          Bijdrager

Als je een dubbele voetpakking plaats, blijven je poorten langer open staan. Dit heeft een positief effect op je prestaties, maar denk nou niet dat je dat merkt ofzo zeker niet op een 50cc tje.
                            En std. zit er helemaal geen koppakking op een vespa, dus die hoef je er dan ook niet perse tussen te zetten (tenzij dat nodig is).
                            Het geld dan ook weer niet, hoe meer voetpakking hoe beter, want je squishwaarde moet ook kloppen. (proffesionele tuners doen dat vaak. Halen ze iets van de bovenkant van de cilinder af, en dan meer voetpakkingen plaatsen. Dan blijven je poorten langer open, terwijl je squishwaarde klopt)

Petur
                            Bijdrager

Martijn :
                              ja dat vijlen kan ik niet, maar mijn setup is al zo ongeveer.

dat vijlen is echt easy , bij die inlaat moet je echt n kneus zijn wil je daar wat verkeerds doen..

heb zelf met de dremel de inlaat groter gemaakt en gepolijst in de richting van de flow , van voor na achter dus… no problemo ,
                              zorg wel dat je blok gesplitst is en je lagers eruit zijn want daar komt dan rotzooi in…( als je je blok splitst vervang je meestal altijd de lagers/keerringen )

pas ook op dat je de binnenkant ( waar de krukas draait ) niet beschadigt…

succes ! grtz Peter

Martijn
                              Topic starter

en hoeveel scheelt dat? in km/h als je dat uitvijlt.

Raal
                                Bijdrager

maximaal 65, maar het zal vooral meer trekkracht geven

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.