Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › 50cc Toer Hindelopen
- Dit onderwerp bevat 74 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 8 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 januari 2012 om 18:24 #525808
Moet eerlijk zeggen dat we nu wel erg raar gaan denken.
Ik vind of iedereen een 50cc original of gewoon niet moeilijk doen over een andere laagtoerige cilinder ongeacht de boring.
Neem nou een 38,4 Polini die boekt een 43mm Creco er gewoon uit?Maar nee dat tientje doe ik heus niet moeilijk over hoor, ben juist opzoek naar wat standaard spul om wat blokjes van te maken dus dat is het probleem niet.
Maar tegenwoordig begin ik erg lui te worden, als ik een goedlopend blok onder de brommer heb, heb ik eigenlijk geen zin om die te gaan vervangen.
24 januari 2012 om 18:24 #525774
Anoniem@Martino,
Gumball daarnaartoe? Of ik moet tegen die tijd al mijn rijbewijs hebben…
24 januari 2012 om 18:31 #525777Martino :
Wat is er nou niet leuker dan met z’n alleen te toeren en elkaar niet kwijt te raken of te moeten wachten. En dit op gepaste snelheid zodat we ook nog kunnen zien wat er om ons heen gebeurt.Dat is idd het hele doel

Denk dat dit namelijk ook weer leuke ervaring bied
(beetje ala oldtimer toer)
Maar gezien je aanbod van het blokje aan centen kakker edit(correctie) luilak florian:pest:D ga ik ervan uit dat je ook wel wil 50cc toeren dus zal je erbij zetten
Offcourse vrijblijvend gezien de echte datum nog niet bekend is.@florian
Ik ben ook nog steeds voor een 50cc original toer
En dit veranderd alleen als de meerderheid aangeeft liever 50snel (giet) ook toe te laten.
Maar dit heeft zeker niet de voorkeur.
(ook om members met een oldtimer evt de kans te geven om deze te pakken)24 januari 2012 om 18:39 #525809Ja maar zie bovenstaande reden? ik kan ook met een 38,4 Polini rijden maar dan kom ik op top nog gewoon op hetzelfde uit als een 42mm Pinasco?
Als ik met een 38,4mm Polini op een volledig bewerkt carter rijd met een Proma cc en een pouli 70/80 dan rijd ik echt wel 60+
In vergelijking met een 42mm Pinasco op std carters met pouli 80 en een laagtoerig uitlaatje (Leokrul) dan haal ik die 60+ niet hoor.Als je gewoon een snelheidslimiet stelt bv 55km/h max. een niet een cilinder eis.
Want mijn brommers lopen toch altijd kut en onafgesteld dus jullie boeken mij er met een 50cc toch uit:D24 januari 2012 om 18:41 #525810Mij is het om het even, 50DR onder de Citta is voor mij makkelijk, is dat niet toegestaan dan pak ik gewoon een SuperBravo met orgineel blokje
24 januari 2012 om 18:45 #525811Mijn mening is alleen 50cc standaard 😀
Dat is namelijk de enige cilinder die ik niet heb liggen hahaha….
24 januari 2012 om 18:49 #525812@florian,
Ik snap je punt daarom kan je het meestal gewoon simpel en duidelijk houden.
En laten we dat bij deze dan ook maar doen.
Gewoon een origineel blokje met snelle uitlaat niet meer en niet minder.
En als je er echt tegenop ziet iets klaar te maken dan kan je evt altijd dat blokje van maarten aanpakken
Maar de rit zal pas ergens begin/mid zomer plaats gaan vinden dus nog genoeg mooie dagen in het vooruit schiet om wat in elkaar te flansen
@Stephan
Pak die dan maar
want de eisen moeten gewoon simpel blijven anders word het toch weer een zooitje:D24 januari 2012 om 18:57 #525813Nee het was meer even een principe questie:D
Ik roggel wel even een leuk blokje in elkaar
24 januari 2012 om 19:00 #525814Florian,beetje recalcitrant? Zoals je misschien wel weer van Andree mag verwachten.;) Go add it you frisian boys! Maar wanneer de organisator nou gewoon de regels opsteld is het toch gewoon de open keuze om hieraan deel te nemen. Het gaat hierin dus niet om de snelheid als beperking maar de cilinder.
24 januari 2012 om 19:32 #525816regels opstelen het is toch duidelijk zat.
gewoon lekker standaard kan ik mooi op de oldtimer.24 januari 2012 om 20:13 #525805Ik ben erbij
24 januari 2012 om 20:25 #525756zet mij er ook maar bij!!!
word mijn eerste toertje lijkt me leuk24 januari 2012 om 20:40 #525757Het lijkt mij dat we als volwassen mensen wel met elkaar kunnen afspreken dat we allemaal gewoon op komen dagen met een standaard 50 cc-tje ? Op zich rijd dat ontzettend leuk hoor..
En als je toch iets van 60 wilt rijden dan vijl je je inlaatje iets, monteer je een 13/13 en een Leo krul, Leo SP of Citypowertje.
Als je je niet kunt vinden in het rijden met een 50cc-tje, dan ben je toch vrij om dit toertje te laten schieten i.p.v. de regels te willen manipuleren…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...24 januari 2012 om 23:11 #525767Best een leuk idee bux. Ben deze zomer nog van plan om de “Citypower/Sito+” toer te organiseren 😉 in het verlengde hiervan.
24 januari 2012 om 23:26 #525815@florian
Precies zoveel werk is het niet en je hebt daarna ook een mooi 50cc blokje achter de hand liggen
@maarten
We gaan toch niet beledigen he:D
Maar ik heb de motorisch eis nu dik gedruk en dat lijkt me vrij simpel en duidelijk zo
@batty
Heb ik nu ook gedaan en daar blijft het gewoon bij
@eidos
Nice zal je erbij zetten
@jeha
Nice en gaat je zeker niet tegen vallen z,on toertje is altijd erg gezellig
@tonni
Ik heb vijlen ook verboden dus niet zo recalcitrant graag:haha@bram0vitz
Jou setup komt ook al leuk in de buurt
@hans
Ja had ik al via via vernomen en ook dat is een nice plan
Beetje afwisseling in 2012 is nooit verkeerd
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.