Vespa-Ciao.NL
:: 50cc Toer Hindelopen

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl 50cc Toer Hindelopen

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 75)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Moderator

Moet eerlijk zeggen dat we nu wel erg raar gaan denken.
      Ik vind of iedereen een 50cc original of gewoon niet moeilijk doen over een andere laagtoerige cilinder ongeacht de boring.
      Neem nou een 38,4 Polini die boekt een 43mm Creco er gewoon uit?

Maar nee dat tientje doe ik heus niet moeilijk over hoor, ben juist opzoek naar wat standaard spul om wat blokjes van te maken dus dat is het probleem niet.

Maar tegenwoordig begin ik erg lui te worden, als ik een goedlopend blok onder de brommer heb, heb ik eigenlijk geen zin om die te gaan vervangen.

Anoniem

@Martino,

Gumball daarnaartoe? Of ik moet tegen die tijd al mijn rijbewijs hebben…

speedbuxy
        Topic starter

Martino :
          Wat is er nou niet leuker dan met z’n alleen te toeren en elkaar niet kwijt te raken of te moeten wachten. En dit op gepaste snelheid zodat we ook nog kunnen zien wat er om ons heen gebeurt.

Dat is idd het hele doel:thumb
          Denk dat dit namelijk ook weer leuke ervaring bied:thumb
          (beetje ala oldtimer toer)
          Maar gezien je aanbod van het blokje aan centen kakker edit(correctie) luilak florian:pest:D ga ik ervan uit dat je ook wel wil 50cc toeren dus zal je erbij zetten:thumb
          Offcourse vrijblijvend gezien de echte datum nog niet bekend is.

@florian
          Ik ben ook nog steeds voor een 50cc original toer:thumb
          En dit veranderd alleen als de meerderheid aangeeft liever 50snel (giet) ook toe te laten.
          Maar dit heeft zeker niet de voorkeur.
          (ook om members met een oldtimer evt de kans te geven om deze te pakken)

Florian
          Moderator

Ja maar zie bovenstaande reden? ik kan ook met een 38,4 Polini rijden maar dan kom ik op top nog gewoon op hetzelfde uit als een 42mm Pinasco?

Als ik met een 38,4mm Polini op een volledig bewerkt carter rijd met een Proma cc en een pouli 70/80 dan rijd ik echt wel 60+
            In vergelijking met een 42mm Pinasco op std carters met pouli 80 en een laagtoerig uitlaatje (Leokrul) dan haal ik die 60+ niet hoor.

Als je gewoon een snelheidslimiet stelt bv 55km/h max. een niet een cilinder eis.
            Want mijn brommers lopen toch altijd kut en onafgesteld dus jullie boeken mij er met een 50cc toch uit:D

VespaAvanti
            Donateur

Mij is het om het even, 50DR onder de Citta is voor mij makkelijk, is dat niet toegestaan dan pak ik gewoon een SuperBravo met orgineel blokje:thumb

Jelle
              Moderator

Mijn mening is alleen 50cc standaard 😀

Dat is namelijk de enige cilinder die ik niet heb liggen hahaha….

speedbuxy
                Topic starter

@florian,
                  Ik snap je punt daarom kan je het meestal gewoon simpel en duidelijk houden.
                  En laten we dat bij deze dan ook maar doen.
                  Gewoon een origineel blokje met snelle uitlaat niet meer en niet minder.
                  En als je er echt tegenop ziet iets klaar te maken dan kan je evt altijd dat blokje van maarten aanpakken:thumb
                  Maar de rit zal pas ergens begin/mid zomer plaats gaan vinden dus nog genoeg mooie dagen in het vooruit schiet om wat in elkaar te flansen:thumb

@Stephan
                  Pak die dan maar:thumb want de eisen moeten gewoon simpel blijven anders word het toch weer een zooitje:D

Florian
                  Moderator

Nee het was meer even een principe questie:D
                    Ik roggel wel even een leuk blokje in elkaar:thumb

Martino
                    Moderator

Florian,beetje recalcitrant? Zoals je misschien wel weer van Andree mag verwachten.;) Go add it you frisian boys! Maar wanneer de organisator nou gewoon de regels opsteld is het toch gewoon de open keuze om hieraan deel te nemen. Het gaat hierin dus niet om de snelheid als beperking maar de cilinder.

Batty
                      Donateur

regels opstelen het is toch duidelijk zat.
                        gewoon lekker standaard kan ik mooi op de oldtimer.

eidos
                        Donateur

Ik ben erbij :thumb

jeha
                          Bijdrager

zet mij er ook maar bij!!!
                            word mijn eerste toertje lijkt me leuk

Tonni
                            Moderator

Het lijkt mij dat we als volwassen mensen wel met elkaar kunnen afspreken dat we allemaal gewoon op komen dagen met een standaard 50 cc-tje ? Op zich rijd dat ontzettend leuk hoor..

En als je toch iets van 60 wilt rijden dan vijl je je inlaatje iets, monteer je een 13/13 en een Leo krul, Leo SP of Citypowertje.

Als je je niet kunt vinden in het rijden met een 50cc-tje, dan ben je toch vrij om dit toertje te laten schieten i.p.v. de regels te willen manipuleren…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
                              Moderator

Best een leuk idee bux. Ben deze zomer nog van plan om de “Citypower/Sito+” toer te organiseren 😉 in het verlengde hiervan.

speedbuxy
                                Topic starter

@florian
                                  Precies zoveel werk is het niet en je hebt daarna ook een mooi 50cc blokje achter de hand liggen:thumb

@maarten
                                  We gaan toch niet beledigen he:D
                                  Maar ik heb de motorisch eis nu dik gedruk en dat lijkt me vrij simpel en duidelijk zo:thumb

@batty
                                  Heb ik nu ook gedaan en daar blijft het gewoon bij:thumb

@eidos
                                  Nice zal je erbij zetten:thumb

@jeha
                                  Nice en gaat je zeker niet tegen vallen z,on toertje is altijd erg gezellig:thumb

@tonni
                                  Ik heb vijlen ook verboden dus niet zo recalcitrant graag:haha

@bram0vitz
                                  Jou setup komt ook al leuk in de buurt:thumb

@hans
                                  Ja had ik al via via vernomen en ook dat is een nice plan:thumb
                                  Beetje afwisseling in 2012 is nooit verkeerd:thumb

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 75)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.