Vespa-Ciao.NL
:: 50cc “snel” welkeen kiezen?

Home Forums Techniek Opvoeren 50cc “snel” welkeen kiezen?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

angel
    Topic starter

ok dat is netjes 😀

zou deze setup een beetje lopen dan?

* 50 DR snel
      * std snor blok
      * 12/10 carb
      * polini top one
      * belgenkoppeling met eventueel groene polini trekveren
      * poulie 80
      * getande ventico snaar
      * snorklok

niek1992
      Bijdrager

Ik heb dezelfde setup gehad, behalve dan een bromklok & 12/12. Het rijdt wel leuk, maar ik raad je echt aan een bromklok te nemen.

Vincent Vario
        Bijdrager

Of gewoon een snorklok met een stuk kleinere poelie

angel
          Topic starter

Vincent Vario :
            Of gewoon een snorklok met een stuk kleinere poelie

dat is wat ik altijd doe en nog geen problemen mee gehad. maar een stuk kleiner kan ik niet want standaard zit er een 80 op (ja standaard nog nooit geweten maar ja =p zou ik dan moeten overstappen naar een 65 of 70? als ik dat vroeger deed steeg de top zeker een pak!

tnerual
            Bijdrager

kijk, ik ga myn verhaal niet opnieuw doen, maar kijk beetje naar boven, en ik heb ook met DR50 gereden, geveild carters, en ikhaalde 42 max max maar echt uiterste top op platte weg 😉

naar mijn meining had ik toch beetje te veel toeren .. Door de snorklok.. hou je setup nu en kop een bromklok, je zal echt versteld zijn 😉

thijs.c
              Bijdrager

dr 50 is goed dan nog een bromklok en citypower erbij en je krukas nog effe bewerken en de inlaat. 13/13carburateurtje erop en je haalt 65 wel

tnerual
                Bijdrager

ja maar dan moet hij echt wel een bromklok plaatsen he… je zou nu eigelijk al een bromklok moeten hebben met iets straffere veertjes dan de standaard trekveertjes, en dan zal je al aardig tevreden zijn hoor!

piaggiociao
                  Bijdrager

ik heb ook een vespa ciao en heeft ook nietveel trekkracht maar als ie op toeren begint te kome gaat em heel goed door naar de top
                    ik heb er nu een 13mm carbutje op zitten en sproeier 66 en een ninja uitlaat
                    hij gata nu ongeveer 60 op scooter teller

angel
                    Topic starter

ik wil het niet even verpeste maar 42 ? ik haal met deze setup:

* snor cilinder
                      * snor carters onbewerkt
                      * sito + (dikkere bocht dus)
                      * 12/10 @ sproeier 46 (std luchtfilter
                      * poulie 70
                      * snorklok

toch wel 40 autoteller! ok autoteller wijkt iets af maar zoveel nu ook weer niet =p loopt relatief juist. En dat is met een snor die vroeger maar max 30 autoteller liep.

mijn tweede ciao waarover we het in dit topic hebben rijd zeker tussen de 30 & 45 autoteller (nog niet kunnen testen maar volgens vorige eigenaar en hij heeft ook al erg veel kracht;

tnerual
                      Bijdrager

tussen 30 en 45km/h is HEEL VEEL VERSHCIL..

volgens mij meot ge echt is beginne me iets te kopen ze …
                        DR50,blomklok, trekveren, malossi luchtfilter, carters uitveilen

angel
                        Topic starter

tnerual :
                          tussen 30 en 45km/h is HEEL VEEL VERSHCIL..

volgens mij meot ge echt is beginne me iets te kopen ze …
                          DR50,blomklok, trekveren, malossi luchtfilter, carters uitveilen

weetk maar kan niet testen want balhoofdlagers en achterrem zijn rot 🙁

dus ga denkk dit doen:

* balhoofdlagersetje kopen
                          * poulie 65 erronder knallen
                          * 50cc DR
                          * polini uitlaatje

dan moet die toch al goed snel gaan !

vicious
                          Bijdrager

Als je je snorcarter niet bewerkt zal het echt niet goed lopen. Je hebt dan sowieso niks aan een 12/10 carb. Neem de 50 dr, bewerk de inlaat, neem een 13/13 en liefst een bromklok. Je hebt anders ook niet veel aan een dikke uitlaat. En voor het optrekken groene trekveertjes.

tnerual
                            Bijdrager

das waar;)
                              en je blijft met dat snorklok zitten, ….!!

ritze
                              Bijdrager

todat jullie n keer op de roller moeten dan zijn jullie toch echt genaaid

je kan ook een belgen koppeling pakken en dan poelie 80/70 dan heb je bijna de zelfde vertanding als een bromklok

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

angel
                                Topic starter

ritze :
                                  todat jullie n keer op de roller moeten dan zijn jullie toch echt genaaid

je kan ook een belgen koppeling pakken en dan poelie 80/70 dan heb je bijna de zelfde vertanding als een bromklok

aan deze tip heb ik wat! heb geen zin voor een bromklok te regelen via internet die je nog nooit gezien hebt. :con Maar aan jou uitleg heb ik iets!

ik rij nu met poulie 80. Het schijnt dat ik dus een gewone koppeling heb van poulie diameter 50. Een belgenkoppeling heeft een poulie diameter van 60. Een simonini schijnt dan een pouliediameter te hebben van 58, goed gelijkend op een belgenkoppeling dus! Is het dan waard voor dit aan te schaffen (simonini koppelingshuis kost 55.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.