Vespa-Ciao.NL
:: 50cc “snel”, in hoeverre legaal?

Home Forums Algemeen Oude topics 50cc “snel”, in hoeverre legaal?

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

noellke
    Bijdrager

lvcp :

Sneller als 25/45 mag officieel toch niet en daar ga je overheen met 50cc snel

maar kijk de tegenwoordige scooters worden fabrieksmatig begrensd ( prop in uitlaat, luchtfilterbegrenzing, vaak cdi’s)

dus zouden deze zonder die shit ook een behoorlijke overschrijdende snelheid behalen.

als jij nou een 50cc snel er onder legt en het echt onder de 50cc blijft en bijhorende uitlaat, carb etc en je begrensd m dan zelf op 50-55 km/h komt het toch op hetzelfde neer 😕

dörperCIAO

stel : je hebt een 50 cc en een poelie 65 ofzo(ik noem maar iets) en je brommer loopt dan 55 ofzo maar gewoon met 50 cc
        is dat dan legaal

is elke uitlaat legaal??

Frenklin
        Bijdrager

Als je een brommer hebt dan is het geen probleem.. een snor mag maar 35 op de rollenbank
          eigenlijk is t 45 en 25 maar je mag 10km harder gaan, daarvoor geven ze geen boete.

en nee niet elke uitlaat is legaal.. leovince, proma’s en andere zijn illegaal want dat is opvoeren

Edjuh
          Bijdrager

Ik had een keer een blokje met polini top one er op, kwam totaal niet op toeren en ging misschien 55 op de roller, geen enkel probleem.

Frenklin
            Bijdrager

Ik heb ook op de roller gestaan met een leo krul, was ook geen probleem die wouten weten geen eens wat nou de std uitlaat is..
              Toen ik aankwam lopen was t eerst wat ze vroegen: heb je een kickstart..

Ami
              Bijdrager

als je snorfiets 35 rijd op de rollerbank mag dat gewoon?
                Of als je snorfiets 35 rijd en dan op de rollerbank met weerstand en correctie uiteindelijk op 25 uitkomt?
                En welke 50cc cilinder heeft de hoogste top?

angel
                Bijdrager

Ami :
                  als je snorfiets 35 rijd op de rollerbank mag dat gewoon?
                  Of als je snorfiets 35 rijd en dan op de rollerbank met weerstand en correctie uiteindelijk op 25 uitkomt?
                  En welke 50cc cilinder heeft de hoogste top?

tweede 😉 25 en hoger mag niet..Dan krijg je boete…Dus als je 35 doet en met tegenwind en correctie en het komt op 25 op de rollen dan is er niks aan de hand. Want als je 35 rijd op de rollen rijd je in de praktijk minstens 40 want correctie is iets van 5 km/u.

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

@ angel
                    correctie is 8 km.

was vorige week op de rollertjes
                    33 ;( * schaamd *

mocht door rijden geen papieren enzo bij me O.o
                    maakte niets uit maarja

angel
                    Bijdrager

Lennaert-ciao :
                      @ angel
                      correctie is 8 km.

was vorige week op de rollertjes
                      33 ;( * schaamd *

mocht door rijden geen papieren enzo bij me O.o
                      maakte niets uit maarja

ah ok wist ik niet 😀 Nog nooit op de rollen gegaan..En iemand zei me dat het 5 km was..En je hebt geluk dat je mocht doorrijden 😉 want er staat letterlijk in de handboeken: 25 km/u op de rollen met correctie en niet harder =) Best veel geluk had dan 😀 Maar ja er zijn ook soepele politie..Ze hebben wat meer tegen ciao’s met sportuitlaatjes of van die opgefokte scootahs met krul uitlaatjes en zo :lol

Ami
                      Bijdrager

En welke 50cc cilinders heeft de hoogste top?

kluco1
                        Bijdrager

waaerom zo moeilijk doen hietover ??

te hard is te hard duzz illigaal( maarjha of ons dat wat uitmaakt) XD

TimoO_
                          Donateur

@ Ami, dan zou ik voor de Athena gaan.

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.