- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 6 maanden geleden door bram0vitz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 september 2012 om 09:43 #185076
Hallo 😀
ik ga na jaren weer brommer rijden en heb een leuke vespa uitgehaald. Ik wil m gaan gebruiken voor dagelijks vervoer voor mn werk en daarom wil ik m graag tot max 55 laten lopen. Hier in de buurt is me net iets teveel controle. Ik ga dus het blok eerst uitelkaar halen en helemaal schoonmaken.
Nou is een kennis van mij politieagent en hij zegt dat ik zonder problemen een 60cc onder mn vespa kan plaatsen, als ie maar niet harder loopt dan de maximaal toegestane snelheid.
Ik zit dus met de volgende 2 opties:
* 50cc en zorgen dat ie wat beter optrekt met verschillende onderdelen (uitlaat, veertjes, luchtfilter, sproeier?)
* 60cc en max 50-55 km/h laten lopen en zorgen dat ie lekker trekt.
Wat is jullie ervaring? Heb ik met de 60cc geen probleem als ze testen op KW’s? En hebben jullie tips voor me? Ikzelf vind het belangrijker dat ie goed trekt en origineel rijdt :lol
Een goeie vriend van me gaat me helpen omdat ikzelf de ballen verstand heb van sleutelen en hij die blokjes met z’n ogen dicht en vingers in de neus uitelkaar haalt 🙂
Alle tips en trucs zijn welkom…. Thnx!
Grtz Bob
20 september 2012 om 10:21 #196600Wat ze meten bij een controle is snelheid en geen kwh’s. Wat jou bevriende politie agent ook al zegt klopt. Zolang je niet boven de toegestaane snelheid komt is er niks aan de hand. Je zal zelfs meer dan 80 cc eronder kunnen zetten. Waar je wel in ogenschouw moet nemen dat je officieel helemaal geen andere onderdelen dan origineel mag monteren.
Een 60cc of wat ik denk jij bedoelt met een 55cc van bijv het merk DMP is eenzelfde cilinder als een originele alleen met een grotere boring. Ik vind zelf dat het verschil hier tussen zo klein is dat je idd beter met andere onderdelen je brommer kunt opvoeren.
Met een citypower/Giannelli original power, groene trekveren en eventueel een grotere carburateur met bewerkte inlaat zullen je al leuk wat vermogenstoename geven.
21 september 2012 om 07:21 #199706hard trekken en niet snel gaan zal met pulley altijd lastig blijven.
het probleem is dat als jij gaat opvoeren je snelheid automatisch flink omhoog gaat.
of je moet al de heletijd overtoeren willen rijden.ik denk ook dat de combinatie van martino hier het beste is.
maar ook dan heb je kans dat je met de juiste pully toch 60 gaat halen 😛anders moet je een variomatic aanschaffen, maar dat is alweer een ander verhaal
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.21 september 2012 om 20:21 #201207ligt er aan wat je budget is,
dit trekt heel mooi op poelie:
DR 43mm (65cc)
poelie 95 met groene trekveertjes
citypowertje.dan kan je toch wel snel 45/50
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.