- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 8 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 juli 2006 om 18:26 #191622
dat voorstelipje moet je aan de schoefdraad die door de cilinderkop gaat vastmaken.. met een speciaale schroef/bout 8tig ding.. die draaij die op t tapeinde.. en dan pak je een schroef en die doe je dus door t lipje en die draaij je in dat schroef/bout 8tig ding en klaar is kees 🙂
20 juli 2006 om 18:28 #191623thx dus moet de cillinder der eerst af !
20 juli 2006 om 18:38 #191624neeej
dat is een moer van ongv 3 cm lang
met de draad m6
***EDIT IACCA, M!7! mán!*** :boos
😛
20 juli 2006 om 23:17 #191632Je verlengd de onderste cilinderbout door de moer er af te draaien en de lange moer er op, daar een stuk tapend in en dan daar de uitlaat aan en dan weer een bout om het geheel weer vast te draaien.
21 juli 2006 om 01:19 #191638Ten eerste, tapeind is m7, vrij moeilijk te krijgen(ik ken geen bouwmarkt die m7 moeren/bouten hebben), maar de betere bromboeren kunnen er wel aan komen.
Wat je dus moet hebben is een M7 verlengmoer.
Ik heb bij mijn proma uitlaat zo’n verlengmoer die ik op het tapeind draai, tegen de normale moer aan die de cilinder vastdraaid, dus 2 moeren op het tapeind.
Bij mijn malossi uitlaat kan dit niet en kan alleen de verlengmoer er op omdat anders de beugel niet aansluit(omdat de moer te ver uitsteekt), dus de verlengmoer wordt dan ook gebruikt om de cilinder vast te zetten zoals masterman hierboven zegt.
Cilinder hoeft er dus niet af, je draait gewoon die moer op het uitstekende stukje tapeind.
21 juli 2006 om 12:51 #191641ohh nu snap ik het …. niet iemand die zoiets te koop heb?
is het niet te koopen bij een van de shops hier onderaan de site ?21 juli 2006 om 13:22 #191645Ik heb het nooit in een internetshop gezien, en hier in amsterdam waar toch aardig wat brommerzaken zijn ken ik maar 1 winkel die ze heeft.
Als je wil kan ik er wel eentje voor je kopen en opsturen ik weet alleen niet wat het versturen kost(moertje-boutje kost iets van 2 euro).
21 juli 2006 om 15:51 #191648hmm zou naatuurlijk wel makkelijk zijn .. ik denk d’r nog eens over na… hier op de site staat de deze uitlaat toch niet erg goed is (tehcno circuit)
21 juli 2006 om 20:02 #191649Ik heb de uitlaat nu ook er op liggen, maar ben hem nu aan het testen, want ik denk dat hij niet goed rond de flens past bij mij. En dat mijn sproeier te klein is.
23 juli 2006 om 10:17 #191650Ik rijdt met mijn bravo 30 tot 35 en is nog voledig origineel. 105mm poulie, niet geveilde inlaat, 1: 8,5 klok, originele uitlaat (hangt lichtjes los, mss drm em soms durft 35 te rijden). Dus als de uwe dit niet haalt met de setup dat jij hebt klopt er toch iets niet eh :p
23 juli 2006 om 10:49 #191651Nu heb ik de tecno circuit er onder en ik rij 40 platte baan en heb een grotere sproeier er in zitten.
Ik heb wel wat gun-gum rond de flens moeten doen zodat hij goed zou afsluiten.
En bij die tecno circuit kun je ook het beste nieuw wol in de knalpot doen voor een iets betere demping.23 juli 2006 om 16:05 #191652ciaoracer :
Ik heb de uitlaat nu ook er op liggen, maar ben hem nu aan het testen, want ik denk dat hij niet goed rond de flens past bij mij. En dat mijn sproeier te klein is.dus dan rijdt ge met een uitlaat die meer toeren toelaat maar ge hebt een mengsel met teweinig benzine …
als dat zo is, dan is da waarschijnlijk nie zo gezond voor uw brommer 🙂25 juli 2006 om 11:24 #191655TerroRLaG :
ciaoracer :
Ik heb de uitlaat nu ook er op liggen, maar ben hem nu aan het testen, want ik denk dat hij niet goed rond de flens past bij mij. En dat mijn sproeier te klein is.dus dan rijdt ge met een uitlaat die meer toeren toelaat maar ge hebt een mengsel met teweinig benzine …
als dat zo is, dan is da waarschijnlijk nie zo gezond voor uw brommer 🙂Dit WAS zo nu heb ik er een grotere sproeier ingestoken.
Dus hij rijd nu wel goed.5 augustus 2006 om 22:44 #191693hey
wat daccht je van je achternaaf??
misschien voor een snor…
had een vriend van mij ook…
daardoor liep ie maar 35 ofzo… dat ding vervange door een klokwerk van een brommer en klaar is kees6 augustus 2006 om 06:11 #191694Black ciao:
Hij heeft al een bromnaaf;)
Maar je zou je carburateur op kunnnen boren naar een 12.12 of 13.13 (dat kan iig met een 12.10, maar of het met een 12.7 kan………)
Citty power eronder (zoals eerder genoemd)
80 pully (zoals eerder genoemd)
Malossie powerfiltertje (hoeft niet, wel iets meer trekkracht)
En uiteraard moet je dan je sproeiertje weer vervangenIk raad je de techno circuit ten zeerste af: Ik heb citty power en techno circuit met elkaar vergeleken op een ongevijld, en gevijld blok. En op beide heeft de citty power veel meer vermogen, trekt dus harder op, maar de techno gaat 2-4km harder
Mocht je nog ergens polini grijs of groen tegen het lijf lopen dan moet je die ook maar in je koppeling stoppen, scheelt ook weer wat bij het stoplicht.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.