Vespa-Ciao.NL
:: 50 DR opgevoerD fotos

Home Forums Techniek Opvoeren 50 DR opgevoerD fotos

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

G-no
    Donateur

Ik snap het niet, dit is net weer zoiets als die eeuwige ‘jij hebt mijn kleurencombo gejat’ discussie:?

:smack

ArvidW
      Donateur

speedbuxy :
        De dingen die jij aanpast zijn dingen die je ook al advies punten krijgt in boeken dat je het daarna zelf moet maken blijft ongeveer hetzelfde als een kopie maken want diegene slijpt er niet minder om:D

Nee, want theorie uit die boeken is niet zomaar te kopieren naar een vespa cilinder. Bijna overal wordt 193graden uitlaat timing en 133gr spoeltiming als ideaal gezien voor een blok maar pas dat eens op een normale vespa cilinder toe, dat loopt voor geen meter. Je kunt vanuit literatuur niet 1 op 1 kopieren naar een vespa blok, daarvoor zijn de verschillen te groot.

speedbuxy :
        terwijl het opzich meer een eer zou moeten wezen voor de creator:thumb

Dat klopt, maar het zou ook leuk zijn als diegene ook eigen inbreng heeft

@Gno, het gaat hier niet om “wie de eerste was”, het gaat erom dat sommige mensen ook wel eens zelf mogen nadenken en met iets nieuws kunnen komen

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

FonS
        Bijdrager

Nog 1 offtopic post en ik gooi de hele boel weg :no Vecht zoiets maar uit op msn ofzo…

barry
          Donateur

Glaasje rode wijn & olijven erbij.

speedbuxy
            Bijdrager

ArvidW :

speedbuxy :
              De dingen die jij aanpast zijn dingen die je ook al advies punten krijgt in boeken dat je het daarna zelf moet maken blijft ongeveer hetzelfde als een kopie maken want diegene slijpt er niet minder om:D

Nee, want theorie uit die boeken is niet zomaar te kopieren naar een vespa cilinder. Bijna overal wordt 193graden uitlaat timing en 133gr spoeltiming als ideaal gezien voor een blok maar pas dat eens op een normale vespa cilinder toe, dat loopt voor geen meter. Je kunt vanuit literatuur niet 1 op 1 kopieren naar een vespa blok, daarvoor zijn de verschillen te groot.

speedbuxy :
              terwijl het opzich meer een eer zou moeten wezen voor de creator:thumb

Dat klopt, maar het zou ook leuk zijn als diegene ook eigen inbreng heeft

Al die aanpassing die je doet zijn terug te lezen in boeken ook de inhammen ala malossi styl, dus dat is niks nieuws.
              Dat heb jij ook gewoon overgenomen en toe gepast, en dat je dan wat lagere waardes gebruikt dan in het boek staan maakt niet uit het basis idee blijft uit het boek.
              Dus dat iemand jou dan na bouwt vind ik niet echt te veroordelen, jij hebt je cilinder ook nooit vertuned omdat je het save uit een boek geleerd hebt.
              Dus of je nou op save speelt via een kopie of uit een boeken het idee blijft gemiddeld hetzelfde.
              Plus de mensen die van jou werk afkijken er alleen maar van leren en daaruit volgt vast wel eens wat eigen creaties:thumb

@fons
              Ik heb een hekel aan msn en ga er ook niet speciaal nummers voor uit wisselen ervoor:D
              Plus zolang er geen ruzie is vind ik ingrijpen van een moderator ook niet nodig.
              (is ook niet iemands perso, dus no problem lijkt mij)
              En zoals g-no al aangeeft, ik doel met dit ook wat op het gezeur over kleuren plagiaat ik word dmoet van dat nabouw gezeur van de laaste tijd.

TimoO_
              Donateur

Ik vind het minder leuk als iemand kwa uiterlijk iets nabouwt van mij (niet dat dit al eens is voorgekomen, omdat ik weinig dingen echt afgemaakt hebt behalve die sprinter maarja vind maar eens zo’n Batavus vouwfiets :D). Maar een inham in het cilinderhemd 😕 Waar gaat het naartoe met de wereld :cry

SpeedDemon
                Bijdrager

@Ritze; Ik hoop dat het lukt, ziet er goed uit en niet te mooi afwerken anders mengt het mengsel niet beter. Heb ik gehad net voor een meeting spoelpoorten en zuiger getuned (van mijn p200)en liep echt mooi en hard op lage toeren en een week later alles netjes afgewerkt en gepolijst rijd ie k%t tot middenhoge toeren en daarna keimooi. Ik alles laten parelstralen en knallen in ieder bereik. Ik hou van grof.

@Barry; Jij bent mijn held!

ArvidW
                  Donateur

speedbuxy :
                    Dat heb jij ook gewoon overgenomen en toe gepast, en dat je dan wat lagere waardes gebruikt dan in het boek staan maakt niet uit het basis idee blijft uit het boek.

Dit is iets heel anders dan een exacte kopie maken. Het grote verschil zit hem in het denkwerk.

@Fons, Bitchfighten op een forum hoort er nou eenmaal bij:bier

@Barry, vermaak je je een beetje? 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Martijnvanheerde
                    Donateur

Ga door:D

Daan777
                      Moderator

Nee, genoeg zo.

Bas94
                        Bijdrager

ArvidW :

@Barry, vermaak je je een beetje? 😉

ik allesinds wel, en martijn ook denk ik :haha

AC RACING
                          Moderator

lijkt erop dat dit hetzelfde is wat alrik(aa-t) met zijn 50 athena heeft gedaan..

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.