Vespa-Ciao.NL
:: 50 dr

Home Forums Techniek Opvoeren 50 dr

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kevin_oet_vilt
    Topic starter

hallo k heb vandaag in mijn kelder 50DR gevonden dus die wil k eronder gooien
      dit is de 50DR

ik vond er 2 zuigers bij maar ik weet niet welke erbij hoort ik denk zelf dat de rechtse het beter zou gaan doen???
      de zuigers
      weet misschien iemand welke het beter zou doen op de 50DR…

en dan meteen nog een vraag: ik heb 50cc standaard met 48 sproeier…hoeveel maten groter zou k moeten gaan als k alleen deze 50DR eropsmijt???
      help me aub hiermeee???
      alvast bedankt

FonS
      Bijdrager

als ik het goed zie moet je de linker zuiger hebben (twee aparte gaten) vanwege de 2 poortjes in de cilinder.

en over de sproeier, ik zou eens even met 54 proberen, en kijken of die goed is (bougie kleur) eventueel nog veranderen

Ties
        Bijdrager

kijk gewoon naar de poorten in de cilinder…

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

pff mensen komop 😛 geef gewoon antwoord.. ja het is de linker zuiger met de 2 ronde gaatjes..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

ArvidW
            Donateur

Ja, en wil je de flow wat verbeteren, boor de gaatjes wat groter (NIET TÈ GROOT:P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

J3sp3R
              Bijdrager

De linker heb ik e rin.

gielos
                Bijdrager

Je moet kijken hoe de poorten zitten in je cilinder!

K heb namelijk 2 x een 50 dr, en de 1 dus met 2 ronde gaten. En de andere met die sleuf.

Dus kijk ff goed, zie je (d8) 5 sleuven vertikale lopen dan moet je die met de de horizontale sleuf hebben.

kevin_oet_vilt
                  Topic starter

en wat zou er gebeuren als ik die met die sleuf erin zou doen ??? zou dat slecht zijn of prestatieverbeterend??

en wat voor kop en voetpakkign meot erop?? kan daar gwn de originellie kop en voetpakking op en origenlli zuigerveren ???
                    help aub gr kevin ??

Jelle
                    Moderator

ik heb ook in plaats van die gaten zuiger die sleuf zuiger erop en het rijdt super, dus dat is geen probleem.
                      en je kunt je originele voetpakking erop zetten(koppakking is niet nodig)…
                      als je originele zuiger dezelfde diameter heeft, dan kun je die zuigerveren er ook op zetten.

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

je moet er wel naar kijken of de slotjes (uiteindes van de zuigerveer) niet in een poort haken, want dan ben je de pineut. of eigenlijk je cilinder.. die gaat dan kapot

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

kevin_oet_vilt
                        Topic starter

zou een normale brommerboer weten welke zuigerveren je nodig hebt als je de clinder en zuiger meenemt ?

Nick_orginelli
                          Bijdrager

ja tuurlijk

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.