Vespa-Ciao.NL
:: 4Spaaks in Citta

Home Forums Techniek Framedelen 4Spaaks in Citta

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

J3sp3R
    Topic starter

Hi,
      gister reed ik in de stad, en kreeg ik een lekke band. Ik had geen zin om een nieuwe band er om te leggen, dus heb een 4-spaaks uit de garage gehaald en die onder m’n Citta gedaan als achtervelg. Wat rijdt dat lekker! En ook een stuk harder! Het ziet er ook nog eens leuk uit vind ik zelf. (;

Vraag 1: Maar nu wil ik ook een 4spaaks als voorvelg. Mijn vraag: Past dat? En hoe?
      Ik heb de velg er al naast gehouden, en die bout die er doorheen gaat is langer dan van een Citta velg. En zou het problemen opleveren, dat de velg bv tegen het blok aan komt? En zou het passen zonder (weinig) aanpassingen?
      Please tell me, want het ziet er best grappig uit onder een Citta, en het rijdt beter.

Vraag 2: Waar kan ik banden bestellen voor een 4-spaaks velg (met leuke race-profieletje). Het zijn 17″ velgen (toch?). Passen die Michelin banden van de Puch bij JMPB er ook onder *klik, en welke dan van die 3 passen?
      Ps; heb liever niet dat het topic de nadruk krijgt op vraag 2… (;

timschilders
      Bijdrager

je hebt 16 inch als het goed is,
        je spatbord voor zou eraf moeten, of de stangen van je spatbord langer maken,
        vraag het aan iccaloco ( weet niet hoe je het schrijft). die heeft 3 spaaks in zijn citta.

J3sp3R
        Topic starter

Ja, ik weet het van Iac, maar die had Grillo velgen. Had ik hem al eens over gemaild. En die zijn een stuk kleiner dan die 4spaaks, dus is weer wat anders. Dat het spatbord eraf moet is bijzaak, daar vind ik wel wat op als de 4spaaks eronder kunnen (;

HELLRAISER
          Bijdrager

WTF stuk kleinere 1inch maar. Je mag mijn grillo velgen kopen als je ze wil, veel mooier dan 4 spaaks.

J3sp3R
            Topic starter

Geen interesse, en dat is ook niet wat ik zoek. Kwestie van smaak ook. 😉
              Liever niet zulke reacties… 😡
              Edit: die 3spaaks grillo’s zijn 14″, die 4-spaaks 16″ (of 17″ ), dus paar inch kleiner. Maar dat maakt niet eens uit..

Ligt het aan mij of Iac niet vaak meer actief, want hij weet vast wel of het past, die 16″ (;

Maare, iemand die wèl antwoord op m’n vragen heeft? =)

pier
              Bijdrager

probeer t uit zou ik zeggen..

J3sp3R
                Topic starter

Wat heb ik nou aan dat antwoord.. Reageer dan niet.
                  Ik weet al dat je met een 3spaaks (Grillo) heel wat dingen moet veranderen, maar hoe zit dat met 4spaaks………….. En of het problemen op gaat leveren.

pier
                  Bijdrager

Jaspur :
                    Wat heb ik nou aan dat antwoord.. Reageer dan niet.
                    Ik weet al dat je met een 3spaaks (Grillo) heel wat dingen moet veranderen, maar hoe zit dat met 4spaaks………….. En of het problemen op gaat leveren.

wat je daar aan hebt!.. heel simpel. je kunt wel de heletijd gaan vragen van past dit past dat. in die tijd had je allang een 4 spaaks wiel uit je schuur kunnen pakken en die er eens inhangen en kijken wat je opvalt/wat je aanmoet passen om hem erin te krijgen 😉

J3sp3R
                    Topic starter

Nou, beantwoord vraag 2 dan maar even voor me o-zo-slimme Pier..

pier
                      Bijdrager

4 spaakers zijn 16inch. en banden kun je bij mopshop krijgen, of bij je bromboer!
                        die van de puch passen niet! alle 3 niet

J3sp3R
                        Topic starter

Ik heb m’n antwoord al via iac

hansieb
                          Moderator

Jaspur :
                            Ik heb m’n antwoord al

Je hebt nu dus 4 spaaks van ciao in je citta?

J3sp3R
                            Topic starter

Ja, ik heb nu achteraan een 4spaaks velg. Voorin nog een normale Citta velg. Rijdt niet echt super, vandaar dat ik dus ook vooraan een 4spaaks wil. 😉
                              Het gaat dus allemaal passen,
                              maar waar haal ik leuke 16″ banden vandaan, en wat zijn de precieze maten? Leuke webshop ofzo waar ik ze weg kan halen (V rubbers van Mopshop zijn mooi, maar verzenden is zo verrot..). En de brommerboer heeft groot assortiment over het algemeen, want dan ga ik daar morgen ook ff langes.

pleasure
                              Bijdrager

Schiet ook eens een paar foto’s ik ben benieuwd. Ik had dit idee ook al een tijdje terug in mijn hoofd.

J3sp3R
                                Topic starter

Wel slechte kwaliteit nu. ’s Avonds genomen met de foon. Morgen maak ik wel betere.

Maar iemand die ff mn vraag van 2 posts terug wilt antwoorden 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.