Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › 48mm Cilinder @ Evo Engine???
- Dit onderwerp bevat 59 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 4 maanden geleden door kapot.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 november 2007 om 00:38 #203375
Hoi menschen,
Ik las (tuning sectie van deze site) dat de 48mm simonini cilinder ook te krijgen is met een 43mm slag. Zou hij dat kunnen werken op mn evo engine?
Is het dan een kwestie van cartertje kotteren en monteren?
Het gaat om deze cilinder:
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3276Wat is de snelste 46mm cilinder? Is dat m’n huidige cil of is dat bijvoorbeeld deze:

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE341129 november 2007 om 07:53 #203562voor die simo cilinder moet je je engine kotteren, dan moet hij nog groter. ik dacht 51mm maar niet zeker.
over die pinasco cilinder, schijnt een best goede te zijn. iig sneller als je 46polini
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel29 november 2007 om 08:15 #203563Die pinasco moet je wel de boosters van openmaken, dan is hij wel snel denk ik(nog steeds niet mee gereden bah).
29 november 2007 om 10:16 #203564Snelste 80cc cilinder die gewoon in evo engine past is volgens mij de Fabrizi 48mm:

Super grote uitlaatpoort, echt vètjes:D
Nu zo kijkend naar de foto denk ik dat de cilinder groter is dan 50mm buitendiameter, hemd lijkt dikker dan 1mm, past dus ws niet zomaar in een evo engine:(
Ik zou trouwens veel eerder je polini cilinder door iemand laten tunen en een 27mm flens eraan vast laten lassen dan dat je weer een nieuwe cilinder koopt met 22mm flens…..
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno29 november 2007 om 16:19 #203565
.-{2F4OV}-.Dat zou ik egt niet doen hoor;) Zoveel meer vermoge haal je tog owk nie uit een polini 46mm als je m laat tunen;)
Gwoon engine kotteren en 48mm simo durop! Of 48mm fabrizi (@arvid: kzit zelf owk te twijfelen of die past;))
En natuurlijk ander uitlaatje;) Het vetste zou met fabrizi kit zijn, maar deze zijn moeilijk te vinden en als je ze vind vaak prijzig;) Dus kzou dan voor een simonini 48mm cilinder gaan en JMPB vragen of ze aan een Fabrizi Racing 30mm uitlaat kunnen komen=) Dat zou pas bruut zijn
Hier zit hij wel op een reedvalve carter;) Kweet nie of die is gekotterd;)
29 november 2007 om 16:23 #2035662F4OV, zeker haal je meer vermogen uit een 80cc polini.
alleen al de uitlaatpoort vergroten en 27mm flens erop, doet al best veel hoor.29 november 2007 om 16:27 #203567
.-{2F4OV}-.Je zult het wel merken ja;)
Maar denk niet dat dat het resultaat is wat hij wil;) Uit een simonini/fabrizi zul je veel meer pk’s scoren! Ook al laat je die polini tunen. En het kost ook nog es een keer een hoop werk plus het kan mis gaan;)
29 november 2007 om 16:57 #203568
RebelFabrizi kitje kun je kopen in Roermond 660 euro geloof ik uit me kop complete kit nieuw met 30mm uitlaat kruk cilinder.
Past op evo en reed valve volgens die gasten.
29 november 2007 om 17:04 #203569
.-{2F4OV}-.Da bdoel ik;) Vet duur man!
Ma wel vet

Weet je wat het is.. Bij vespa wordt t allemaal n beetje gelimiteerd door de carters/inlaat.
Je kunt vies hard gaan met een 46,5mm malossi! Het enige wat je nodig hebt is een speedengine.. en een zij-inlaat met 24mm carb. Gloof ma dat ie dan blaast! Mense die op meeting groninge waren hadden t gezien van zo’n wazige gast. Da ding klonk wel bruut hoor;)29 november 2007 om 17:39 #203570Klinkt lekker sappig in ieder geval 😛
Wat ik eigenlijk wilde was een Simo cilinder op dit carter, dan uitlaatje om laten lassen of een simo 100cc uitlaat kopen. In het eerste geval ben je iets meer dan 160 euro kwijt en heb je een bruut stukje cilinder op je brommer.
1 Maar het ging mij ook om de beperkingen, kan je een evo carter groot genoeg kotteren voor een simo cilinder en de poorten daarvan?
2 Kan je het cilinderhemd niet af laten draaien?
3 Is de zuiger pen 10?
4 heb ik wat aan een losse fabrizi cilinder en hoe duur is die?29 november 2007 om 17:52 #203571kapot :
Klinkt lekker sappig in ieder geval 😛Wat ik eigenlijk wilde was een Simo cilinder op dit carter, dan uitlaatje om laten lassen of een simo 100cc uitlaat kopen. In het eerste geval ben je iets meer dan 160 euro kwijt en heb je een bruut stukje cilinder op je brommer.
1 Maar het ging mij ook om de beperkingen, kan je een evo carter groot genoeg kotteren voor een simo cilinder en de poorten daarvan?
jep
2 Kan je het cilinderhemd niet af laten draaien?
kan, maar bedenk, je cilinder is 48mm en je carter is 50mm. wil jij met een alu cilinder met een hemd van 1mm dik rijden? ik nie hoor
3 Is de zuiger pen 10?
jep
4 heb ik wat aan een losse fabrizi cilinder en hoe duur is die?
heb je zeker wat aan, mits het een 43mm slag is. zelfde met de simonini, die moet je ook in 43mm vinden, en dus niet die wat op jmpb staat(je kunt wel vragen of ze hem kunnen bestellen)29 november 2007 om 18:38 #203572Rebel :
Fabrizi kitje kun je kopen in Roermond 660 euro geloof ik uit me kop complete kit nieuw met 30mm uitlaat kruk cilinder.Past op evo en reed valve volgens die gasten.
bij welke winkel in roermond is dat dan bij de daytonashop?
29 november 2007 om 18:38 #203573Wow dat is zeker interessant. Dat klinkt ook haalbaar… Opstakels die ik zal tegenkomen zijn dus dat ik het carter moet uitkotteren, en dan ik de poorten moet doorhalen in het carter.
Dit cilindertje lijkt kwa poorterij op de simo cilinder 🙂 46mm athena. weet iemand hoe snel hij is?

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE340829 november 2007 om 19:20 #203574.-{2F4OV}-. :
Da bdoel ik;) Vet duur man!Ma wel vet

Weet je wat het is.. Bij vespa wordt t allemaal n beetje gelimiteerd door de carters/inlaat.
Je kunt vies hard gaan met een 46,5mm malossi! Het enige wat je nodig hebt is een speedengine.. en een zij-inlaat met 24mm carb. Gloof ma dat ie dan blaast! Mense die op meeting groninge waren hadden t gezien van zo’n wazige gast. Da ding klonk wel bruut hoor;)Bedoel je mij met “wazige gast” want ik had zo’n set-up erop & Hansieb reed er 92km/h mee.
29 november 2007 om 19:24 #203575Jah barry jij ben ook een wazige belg 😀
Nee hij bedoelde die kerels met die simo zijinlaat ciao’s die jammergenoeg niet rond hadden gereden.
Barry zijn ciao ging ook ziekelijk hard , als ik er over na denk 92km/h met trillende voorvork en geen snelgas ( moest eerst 3 x aan het gas hengsten wou die weer normaal staan 😛 )
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.