Vespa-Ciao.NL
:: 48mm Avionic/Proma (90cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 48mm Avionic/Proma (90cc)

5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Leuke cilinder met inhoud, maar dan wel eentje welke ik nog nooit mooi heb horen lopen. Veel tikken en bijgeluiden. Ik heb het bijhorende boekje geladen waarvan hier de link; https://vespa-ciao.nl/mdocs-posts/proma-avionic-boekje/

Dountill
      Bijdrager

Zojuist mijn kitje even uit de stoffige opslag gehaald om er wat foto’s van te maken. Aangezien er hier weinig foto’s van overgebleven zijn plaats ik ze even in dit topic.

Binnenkort wil ik op zoek gaan naar de juiste zuigerveren en zal ik dit topic ook bijwerken met mijn bevindingen.

avionic1avionic2avionic3avionic4avionic5avionic6avionic7avionic8

Daniello
        Bijdrager

Wat een apparaat….

Martino
          Moderator

Je vergeet dat de Proma Avionic Intruder kit nog niet compleet is zonder uitlaat.

Proma CC Intruder

Gewoon een Proma CC, maar met een iets langere voorbocht en aansluiting op de cilinder. En oohja, je hebt ook nog een setje langere tapeinden nodig door de lengte van deze cilinderkit.

Ik lees overigens niet terug dat deze kitjes altijd erg lawaaierig lopen alsof de zuigerveren constant tegen een stootrand lopen. Dit zal vast komen door de vreemde vorm van de zuiger, maar wees voorbereid op een ratel welke te horen zal zijn. Ik heb overigens eens passende veren van Simonini gekocht, maar wellicht kan je ook met een ander setje uit de voeten.

speedbuxy
            Bijdrager

De Simonini veren zijn zelfs de betere keuze. Want origineel heeft deze kit chroom coated veren en dat vind ik in een giet cilinder niet top.
              Dan slijt de cilinder harder dan de veren. Dat zie ik liever anders om.

Vergeet erbij deze kit ook niet erbij te vermelden dan hij eigenlijks ook een ophoog plaat(je) moet hebben.
              Want de poorten komen nog niet een voor helft open in bdc.

5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.