Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 46mm Pinasco black (80cc)
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 10 maanden geleden door Schuhmie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 mei 2009 om 01:10 #149174
Als het goed is, lopen deze 80cc Pinasco cilinders als warme broodjes over de toonbank
sinds ze bij JMPB.nl voor een nette prijs te halen zijn:http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=611
Wellicht hebben mensen inmiddels ervaring met deze kit?
Deel ze mede!http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=4114
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=3636
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=13190
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=48
Deze zijn doorgelezen , maar het gaat mij om ervaring met deze expliciet.
Ik ben zeer benieuwd wat ze presteren aangezien de 80cc’s steeds lastiger verkrijgbaar worden.
Bvd!
20 mei 2009 om 02:43 #151218Kijk hier maar eens, staat alleen nog niet echt veel info inderdaad.
20 mei 2009 om 10:06 #151221die pinasco is echt kut.
heb em zelf ook gehad, en zolang je em niet tuned, kan je beter een gietijzeren 80cc kopen, bijv. de 46,5 malossi20 mei 2009 om 10:36 #151220ik vind deze cilinder juist super…
afwerking is goed, kwaliteit ook en loopt super fijn.
heb hem op mijn roterende inlaat, is wel getuned die cilinder..ik rijd dus met vario, en het is nu echt een beest.. vooral nu met proma gun..
ik zal binnekort wel eens een filmpje maken.20 mei 2009 om 11:36 #151222
sjaak trekhaakik ben der ook tevrede over ,afwerking was goed heb em ook een beetje bewerkt ,trekt lekker met vario.
20 mei 2009 om 13:34 #151223ik ben er ook tevreden over, had hem op std gekotterd carter met 13/13 en leovinci SP met 5,6 grams rollen (80 op teller)>>>autowheelie.
nu de boosters doorgeprikt en op speedengine gezet ( nog testen)met gianelli mega . afwerking is goed.
wat is eigenlijk het verscil met die grijze pino??20 mei 2009 om 13:41 #151224Haha, ik heb mijn Pinasco (black) ook net even getest met de Giannelli Mega. Het lijkt erop dat dat geen slechte keuze is voor die cilinder! Loopt best lekker.
Ik heb dan ook de boosters doorgeprikt, verder is hij onbewerkt.Met mn 1:9 vertanding moet ik al redelijk op het stuur leunen om niet op het achterwieltje verder te gaan, vooral tijdens optrekken en onderin door trekken.
Ik heb er ook met een Leo krul mee gereden en daar rijdt hij ook heerlijk op.
Het verschil tussen de zwarte en de zilverkleurige is voornamelijk de uitlaatpoort, die is een stukje kleiner bij de zilveren.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...22 april 2012 om 08:25 #151461Hier mal ein paar Fotos vom Pinasco Black

my Zylinder portet: Fahre ihn auf SpeedEngine, 13/13 Dello 72, Giannelli Citypower. Sehr Drehmoment stark!!!

1 mei 2013 om 06:56 #151207Goedendag allen pinasco 46 rijders!
Ik heb contact opgenomen met een bedrijf dat zuigerveren maakt nu willen ze graag een ‘monstersetje’ om te kijken welke maat materiaal en type ze eventueel moeten maken.
Nu is mijn vraag wie heeft er een setje liggen en zou die willen opsturen zodat er wellicht een aantal setjes gemaakt kunnen worden?
1 mei 2013 om 09:14 #151680@flenny, moeten dat nieuwe zuigerveren zijn of zijn gebruikte ook mogelijk? en is het wellicht handig dat ze er ook een zuiger bij krijgen?
Weet je ook wat die veren moeten gaan kosten?(setje veren kost bij mopshop €10,74)
1 mei 2013 om 09:20 #151631@Jelle,
liefst natuurlijk nieuwe veren dan is alles ‘nieuw’ liefst natuurlijk met zuiger dat is voor hun makkelijker.
Momenteel hebben ze 46×2.00 L veren die zijn 9,95 per stuk weet niet of dit de juiste veren zijn natuurlijk zelf niet gemeten en of enige kennis van.1 mei 2013 om 11:07 #150626
Waarom?setje veren kost bij mopshop €10,74)
Dan moet je alleen geluk hebben dat je de juiste veren geleverd krijgt want ze sturen je gerust Athena veren.. Gevolg dan is dat je cilinderwand binnen 100km weg is.
Edit:
Doodzonde om te zien wat de Pinasco cilinder hierboven is aangedaan:o Leuk voor in een perso maar verschrikkelijk fotomateriaal om hiermee de site aan te kleden!15 juni 2017 om 11:27 #151798Heb een Pinasco Black gebruikt als test cilinder. :@
Hoe ver kun je gaan =) Wanneer gaat het fout !!

Cilinder liep echt als een beest, gewoon met 13/13 Carb @ 72 & Malo, filter ,Top-One, 80pully en 1:8.5 klok op een uitgekortert brom blok met open inlaat.
Trekkracht en toeren vanaf 20km/uur om mee te spelen
Had al een keer, lang geleden zuigerveertjes vervangen maar plots was daar toch 1/4 deel van de bovenste L-veer verdwenen.
Even een rem moment(zonder remmen te gebruiken), en toeren verlies, Oeps 🙁 maar kon gewoon rustig naar huis rijden met een rateltje van het blokje erbij.Kijken natuurlijk :bloos

Je kan precies zien waar de L-veer is geknapt, zuigerveren slijten veel sneller met een te grote uitlaat poort.
Mazzel want het afgebroken deel van de zuigerveer is zo in de uitlaat verdwenen.Heb de L-veer verwijdert en cilinder en kop weer aangedraaid.
Loopt zonder rateltje, wel vermogen verlies maar start en loopt nog steeds.Deze Pinasco cilinders zijn gewoon van een heel goede kwaliteit, harde cilinder wand, Past qua spoelers heel goed bij een origineel carter. Voor de tuners onder ons die met dikke Carbs willen rijden tot wel 24mm is deze cilinder heel fijn te tunen en te gebruiken.

Stootranden van de zuigerveren duidelijk te zien, +/- 12000 km gebruikt.
Gaat als voorbeeld op de Plank :duivelTICKLING BARN15 juni 2017 om 11:59 #151799@crullie,
leuk om te zien

Hoe breed is de poort geworden? En had je het tapeind in gevijld?3 mei 2023 om 23:19 #820028Helaas weinig info te vinden op het forum mbt tot de poorten doorprikken etc.
Wie heeft hier ervaring mee?
En wellicht nog belangrijker, matchen de poorten op de evolution engine? Of moet de dremel ook in de carters?
Tevens zoek ik een kop met centraalbougiegat, dit omdat ik denk dat je dan een betere/gelijkmatige verbranding krijgt? Of is dit weer onzinnig denken?
Mocht bovenstaand zo zijn, welke kop is dan het meest geschikt?Tis altied moar eem! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.