Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 46mm Pinasco Alu (80cc)
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 4 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 november 2006 om 15:56 #149154
.-{2F4OV}-.Kheb de 46mm Pinasco Alu (Niet de G-Force). Die van mij heeft een kleine ovale uitlaatpoort voor trekkracht.
Nou heb ik een vraagje. Werkt zo’n cilinder op vario?
Anders gesteld. Zo’n cilinder heeft tog minder hoge toeren neem ik aan. En vario is tog voor hoogtoerige cilinders;)?
7 november 2006 om 15:59 #150949de uitlaatpoort grote heeft niet altijd met de hoogtoerigheid te maken ofzo, hij schijnt ook 5,5 pk te hebben dus de blowdown zal er ook wat mee te maken hebben.
en groter is niet altijd beter, dus wat je zegt kleine uitlaatpoort voor trekkracht is misschien niet helemaal waar want dan kun je je uitlaatpoort breed en superhoog maken zodat je 150 gaat 😉 bij wijze dan.
ik zou eerst eens een 80-100 km rustig aan doen en dan kun je wat wilder gaan rijden. als je de goeie sproeier hebt
vario heeft helemeaal nix mee te maken dat het meer toeren maakt, je blok draait een x aantal toeren, daar stel je je vario op af. maar door een vario maakt je blok niet in een keer meer toeren (zou mooi zijn)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel7 november 2006 om 16:04 #150950? beetje gare beredenering…..
Vario zorgt voor een constant toerental, maakt niet uit wat voor cilinder je hebt, om de scooter maar even als voorbeeld te nemen die heeft altijd vario.
Dr 70 LC RPM tuned voor scootie’s laagtoerige 70cc cilinder die 11.000 toeren ongeveer draait , als je hem goed afsteld valt er wel wel 12pk en autowheely uit te halen.
Mhr team cilinder cilinder die 14.500 ong draait als je hem goed afsteld 20pk en het voorwiel de lucht in.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet uit maakt met welke cilinder je rijd vario zorgt voor het toerental waar de cilinder de meeste kracht heeft. Nu is dat bij vespa cilinders niet ergens echt vastgesteld, dus word het een beetje gokken.
Die 46 pinasco doet het net zo goed als welke cilinder dan ook, zelfs met een 50cc rijd en vario op vespa trek je al erg goed op.
Wat wel zo is, is dat aluminium nicasyl cilinders meestal hoogtoerig zijn… nu klopt dat ook niet helemaal op vespa maar als je kijkt naar de 42 alu / 46 pinasco zijn deze middeltoerig.
P.s die 46 pinasco die jij hebt is wel oud model , las op ciao cross forum dat er minder pk’s uitrollen.
7 november 2006 om 16:15 #150951
.-{2F4OV}-.Bedankt voor de reactie en uitgebreide uitleg.
Nog 2 vraagjes:
Zou de Polini 80 het beter doen op speedengine carters?
Is het normaal dat de voetpakking van de Polini 80cc pakkingsset die ik van JMPB heb, niet om het cilinderhemd past, en dus eig niet bruikbaar is:?7 november 2006 om 16:23 #150952Idd testen… 80polini was ik zelf nie zo kapot van, heb hem niet zelf gehad maar er wel op gereden.
Leuk hoor de boost , maar 75 -80 km/h max op poelie vind ik nie echt snel ofzo. Ik denk dat die pinasco ongeveer te vergelijken is met de 80 polini alleen het voordeel is dat die 46 pinasco van alu is 🙂 ben der zelf wat meer fan van dan de giet cilinders als je kijkt naar de 42 alu polini die ONG net zo snel is als de 46 polini.
Met die pakkingset tja ik kan het me nie meer herinneren maar volgens mij had aa-t dat ook.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.