Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 46,5mm Malossi brevettato
- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 22 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 12 maanden geleden door Magnus01.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
Ik update dit topic even.
Er is inmiddels een vernieuwde 2020 versie van de 46.5mm gietijzer cilinder van Malossi met code: 3118711.
Te koop in modellen met pen 10 en 12, si/citta cilinderkop of ciao cilinderkop.
Ik heb de pen 10 met Si/citta kop besteld met code 3118570.
Hierbij het promo filmpje van Malossi zelf:
En hierbij een fotosessie:

Iets leuks dat me opviel is de cilinderkop.
Als je kijkt staat hier code 383267 in. Zoek je dit op, op de Malossi site kom je op de 41-43mm kop uit.
En niet de kop die in de spare parts lijst staat. De kop is wel netjes “uitgedraaid/afgedraaid” naar 46.5mm. Maar viel me wel op want de productiestempel zegt 15 (2015).Verder afwerking had wat netter gemogen, dus denk dat ik hem nog lichtjes bijschuur.
Morgen monteren op de malossi mp-one (CP) met 19mm malossi carburateur.
21 mei 2021 om 23:49 #810144Kijk eens aan heb je hem eindelijk binnen van Mopshop? Leuk dat er een nieuwe versie door Malossi wordt gemaakt. Je kan hem alleen geen Brevettato meer noemen, wat “gepatenteerd” betekent. Het patent zal wel zijn verlopen.
Wel is hij tov de oudere 46,5 cilinder best wat veranderd, maar snap ik de spijltjes in het hemd lijkend op de polini 46mm niet. Hij zal naar eigen zeggen hierdoor sterker moeten zijn, maar is er van de Polini wel bekend dat hier scheuren kunnen ontstaan. Ook snap ik het nut niet van de brug tussen de boosterpoorten? Het is nu een H-poort, daarmee wel weer uniek.
Ook lijken de spoelkanalen meer conventioneel te zijn geworden en zoals andere merken het ook hebben. De zuiger lijkt niet zijn veranderd. Verder lijkt de poortmap wel wat laag getimed en zullen met deze maten vast de poorten ook niet volledig worden benut. Dit komen we bij meerdere cilinders wel tegen en is het wat makkelijker om de cilinder op een grotere slag te laten draaien. Ik vind vooral de uitlaatpoort wel erg laag liggen.
22 mei 2021 om 09:12 #810148@martino: Nee de mop-shop.de word op het moment achter de hielen gezeten door de “juristen” van paypal. Deze rechtstreeks bij Malossi besteld.
Hoe was de poortmap van de oude? Want deze staan niet meer in dit topic. (plaatjes kwijt).
Vandaag even afbramen, en dan monteren, meteen even een gaatje/sleufje bijmaken anders kan ik niet bij mijn stationairschroef van de 19mm…….
Welke uitlaat zou er beter op lopen met MP-one, deze cilinder, 19mm: de malossi too bad? of de leovinci HM?
22 mei 2021 om 21:44 #810177Ben ook benieuwd wat de toegevoegde waarde is van het middenstukje in de H poort.
Lijkt me ook niet bevorderlijk voor de zuigerveertjes.22 mei 2021 om 22:33 #810180Ik ben geen expert daarin helaas.
maar de oude 46.5mm had toch ook een H poort? Tenminste die bij ons op de sponsor zijn website staat.
Blokje helemaal klaar gemaakt om morgen voor het eerst te starten.
Wat me opviel (geen foto’s van gemaakt) is dat de poorten niet mooi overeen komen met de mp-one Carter. Maar vertikt het om die bij te vijlen. Dus gemonteerd op de originele mp-one Carter.
Morgen filmpje dat het loopt. Nu even genieten van het weekend23 mei 2021 om 04:44 #810194Wat me opviel (geen foto’s van gemaakt) is dat de poorten niet mooi overeen komen met de mp-one Carter.
Dit komt omdat het mp-one carter eigenlijk specifiek voor de DEPS cilinder zijn.
23 mei 2021 om 10:16 #810199Die H port is wel slim bedacht hoor, het breedste gedeelte van de H poort(midden) daar stopt precies de boosterpoort van de zuiger in onderste-dode-punt dus de zuiger veren gaan er niet over maar staan net op tijd stil, dus het onderste gedeelte van de H poort(onder het breedste gedeelte) zit er dus alleen maar voor het doortrekken naar het carter, vind het een slimme actie 😎
Omgedraaid voor de verbeelding 😛

Boosterpoort zuiger met de dunne veertjes.
TICKLING BARN11 augustus 2021 om 19:04 #811598Das kann mach weg machen?
11 augustus 2021 om 21:44 #811599Ja das ist möglich, aber das hat nur Auswirkung wenn Sie einen größeren Vergaser von 19 mm oder 21 mm verwenden und der Booster-Anschluss in das Kurbelgehäuse hineinragt.
Bei einem 13/13 Vergaser lasse ihn an Ort und Stelle, da du dann mehr Kurbelgehäusedruck hast.TICKLING BARN12 augustus 2021 om 17:02 #811602Hab die Booster an das Polini Speedengine angepasst, soll mit 16er SHB gefahren werden. Ist das in OK so?
Hat jemand noch ein Tipp?
Auslass ist bearbeitet nur in der Höhe und hat jetzt 168°, Überströmer 120°
12 augustus 2021 om 23:16 #811605Bitte noch ein paar Informationen, wie tief die Booster-Anschlüsse im Kurbelgehäuse sind, bis unter die Zylinderwand genau wie die Hauptspulen und ob Sie zusätzliche Anschlüsse im Kolben machen, wie es beim DR-Kolben der Fall ist.
Macht nur ein paar Bilder, Wäre schön

Sehe ich jetzt ein paar Ausreißer im Zylinder ? … halte die Handmühle gut fest 😉
TICKLING BARN13 augustus 2021 om 06:07 #811606So habe ich es gemacht, ist das gut?
13 augustus 2021 om 06:09 #811609
13 augustus 2021 om 06:10 #811610
13 augustus 2021 om 10:30 #811619Perfekt, für die 16mm ist es gut, vergiss nicht die Zylinderwand Öffnungen abzuschrägen 😉
Zylinderöffnungen entgraten, reinigen und schmieren Sie alles mit 2-Takt-Öl
TICKLING BARN -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.