Vespa-Ciao.NL
:: 46 polini past niet in SE

Home Forums Techniek Problemen oplossen 46 polini past niet in SE

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

Pepko,

heeft iemand nog tips om het op te lossen?

Stom dat het niet past maar brand is erger, daarbij is dit makkelijk op te lossen:thumb

Dit Se carter heb ik voor de 48mm Simonini cilinder “gekotterd”. Gewoon met de dremel en schuurrolletjes:thumb Zo moet het carter van arvid ook wel lukken, wel zal het blokje weer effe uit elkaar moetten.

pepko
      Topic starter

hij past nu wel 😀
        ik heb ff de frees van Flick opgehaalt.
        de tapeinden kwamen helemaal niet overeen met de cilinder, dus ik ben gaan kotteren…
        Maar! nu is het tapeinde bloot komen te liggen!

hiermee rijden lijkt me nogal riskant.
        is dit de repareren met Durafix?

Tonni
        Moderator

Daar verander je met durafix weinig aan.
          Het schroefdraad ligt maar een klein beetje bloot, ik denk niet dat je daar problemen mee kunt verwachten.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Martino
          Moderator

Ondanks dat de krachten behalve bij het aandraaien van de tapbout niet groot zullen zijn. Vergeet niet dat het om een Polini carter gaat. Deze hebben een wat aparte legering. SE en EVO carters heb ik al verscheidene malen gezien waar juist dit deel afbrak of tapeindes dol draaien. Heb je de frees wel goed gecentreerd gehad? Normaal leg je het tapeinde niet zo bloot behalve als je een simo 48mm cilinder wilt monteren.

Het is wel te durafixxen. Je zal dan naar alle waarschijnlijkheid in de tegenover gestelde kant van de wand wel weer wat moeten weg halen.

pepko
            Topic starter

Het maakt niet uit hoe ik de frees erop leg, hij blijft zó staan, dat ie het tapeinde bloot legd (-d of -t?)
              Dit komt omdat polini ook al zo’n ster is in tapeinden centreren 😛
              ik had trouwens ook nog wat dieper moeten gaan(ivm gedeeltelijk bokkerende spoelpoorten), maar dat risico durfde ik niet te nemen…

het blokje zit nu in elkaar, we zullen zien of Arvid13690 nu eens geluk heeft 😛

edit: met aan de andere kant weghalen schiet je niks op? de cilinder word toch in positie gezet door de tapeinden?

Martino
              Moderator

Dan nog lijkt het mij niet nodig dat je zoveel vlees richting een van de tapeindes hebt moeten weghalen. De 3 tapeindes zouden als het goed is namelijk op eenzelfde positie van elkaar zich moeten bevinden.

Ik vraag me nu dan ook af hoe groot die frees van Thomas wel niet is?

pepko
                Topic starter

50mm

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.