Vespa-Ciao.NL
:: 46 Pinasco opmeten

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden 46 Pinasco opmeten

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

Hi all,

Op dit moment ben ik bezig een probleem op te lossen met mijn RV (icm met de 46 Pinasco – silver, bewerkt naar de welbekende Black versie).

Omdat mijn blok voor geen keutel wil lopen, zou ik jullie willen vragen om de volgende maten na te meten, als jullie ook een 46 Pinasco hebben liggen. Graag erbij vermelden of het hier om een zilveren, black of getunede variant gaat.

Of tekstueel:

Uitlaatpoort:
      18,5mm hoog
      Deck naar bovenkant poort – 26,5mm
      Deck tot onderkant poort – 45mm

Zijspoelers:
      10mm hoog
      Deck naar bovenkant poort – 35mm
      Deck tot onderkant poort – 45mm

Boosterpoorten boven:
      24mm hoog
      Deck naar bovenkant poort – 37mm
      Deck tot onderkant poort – 61mm

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

speedbuxy
      Bijdrager

Ik heb mijn pinasco silver even na gemeten.
        Uitlaatpoort untuned
        14,5mm hoog
        Deck bovenkant poort – 28,5mm
        Deck onderkant poort – 43mm

Spoelers zijn bij mij identiek.
        Wat qua waardes dus verraad dat de zuiger in het onderste dooie punt 2 mm onder de uitlaatpoort uitkomt. En dit klopt.
        Jou cilinder zal bij het tunen gelijk zijn gelegd met de spoelers en daarnaast nog 2mm omhoog gelegd.
        Opzich zeer veilige waardes om zelfs op pouli nog goed te lopen.
        Is er ook aan de spoelers zelf of de hoek daarvan geslepen of getuned?

zevenenergie
        Donateur

Dit zou dan betekenen dat de spoelers 12mm hoog komen tov de zuiger in het onderste dode punt? en de boosters zelfs 14mm? Dit zijn erg hoge waardes,  die je normaal aantreft bij oudere 125cc crossmotoren.
          De uitlaatpoort zou als je dit goed wil laten lopen rond de 180 graden moeten liggen.
          bij elkaar een erg hoogtoerig cilindertje met een erg korte powerband.
          Ik zou dit cilindertje een beetje terug tjoenen door wat van de voet van de cilinder af te halen.

Herr Flick
          Topic starter

Thanks voor de reacties

@speedbuxy
            dit klopt ook zover ik weet. Spoelers is niks aan gebeurd – alleen doorgeprikt.

@zevenenergie
            en dit klinkt dan wel zorgwekkend. Van horen en zeggen is deze nu bij identiek aan de zwarte 46 pinasco.
            Heb vorig jaar dit blok eens goed toeren laten maken (2.5gram rollen) maar dan komt er wel wat, maar alsnog zit er geen snelheid in helaas..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

speedbuxy
            Bijdrager

Dit zou dan betekenen dat de spoelers 12mm hoog komen tov de zuiger in het onderste dode punt? en de boosters zelfs 14mm?

Nee de hoofd spoelers zijn 10mm hoog. De uitlaatpoort ligt echter 2mm hoger dan het onderste dooie punt.
              Maar dit zie je wel bij meer (vespa) cilinders.

zevenenergie
              Donateur

Ik vond nog dit lijstje dat ik een tijdje geleden van de site gehaald heb. Het is van waarom, 46mm pinasco. Ik weet alleen niet of het een black of een zilver is.

Martino
                Moderator

@ zevenenergie; De boosters komen juist lager uit boven de zuigerkroon in odp dan de spoelers. Tevens openen de spoelers en boosters zich niet helemaal. Ze kunnen wel 10mm hoog zijn maar deze worden niet in zijn geheel benut.

Toch zijn jou maten niet heel verkeerd Herr Flick. Ik heb hier momenteel alleen een action style schuifmaat, mijn digitale heeft een nieuw batterijtje nodig. De spoelers bij silver en black zijn hetzelfde 35mm en de boosters 36mm. Het verschil zit hem in de uitlaatpoort welke bij de silver 29mm vanaf deck en black 28mm vanaf deck en bij deze laatste ook direct een stuk breder. In jou geval zal de bewerkte cilinder wat meer toeren willen hebben.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.