Vespa-Ciao.NL
:: 43mm.

Home Forums Techniek Opvoeren 43mm.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Thomasc
    Bijdrager

Als je het kan, en ook wel eens eerder heb gedaan zou ik het doen.

zo niet raad ik het af om in je splinternieuwe cilinder te gaan dremelen.

ArvidW
      Donateur

Nee, manier van Jelle heeft volgens mij geen zin (zeker niet als je het zo hoekig laat)

Dit heeft wel zin:

Tonni :
        Uit verveling maar weer eens aan mn 42 alu geprutst. Ik weet het, het is niet echt spannend of “special” maar dit wilde ik al een poos doen. Nu nog ff testen of er ook (positief) verschil te merken is. Ik ga er wel vanuit.
        Wat ik heb gedaan: uitlaatpoort nog een klein beetje aangepast, spoelkanalen vergroot en de poorten 1mm hoger gezet en iets verbreed, de boosterpoorten ontdaan van het spijltje (DR evo achtig dus) en aan de onderzijde vergroot, tevens de zuiger er weer op aangepast (had ik al eerder gedaan bij een test zuiger, alleen dit was een B zuiger dus iets te klein).

Moet het alleen nog een beetje effenen (is nog wat ruw)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

kevin_oet_vilt
        Topic starter

maar heeft hij door dat spijltje tussen de poorten weg te halen meer vermogen omdat de spoelers groter zijn ?
          of zal het niet veel in vermogen schelen ?

eddi
          Bijdrager

zal wel wat schelen denk ik, maar meer effect heeft het ophogen van de poorten

ArvidW
            Donateur

Ik zou gewoon de cilinder op een aangepast carter monteren en gewoon mee gaan rijden. Lekker verbaast staan van de prestaties en als je er op een dag genoeg van krijg lekker gaan aanpassen:) (kun je ook mooi het verschil merken)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno
            5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.