Vespa-Ciao.NL
:: 43mm Zeta giet 8 poorter (65cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Zeta giet 8 poorter (65cc)

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Zal ik iig je spoelers goed in je carter doortrekken, weet je zeker dat hij goed gevoed wordt:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

TimoO_
      Topic starter

ja als je dat ziet betwijfel ik of ik dat wel optimaal gevijld krijgt, ik zit er eerder doorheen denk ik.

Martino
        Moderator

Zoals al velen hierboven hebben beschreven zit er maar een “rare” zuiger in de Zeta 8 poorter. Een te kleine sleuf valt te betwisten omdat hij aardig wordt gevoedt door de boosters zelf mits men deze door trekt in het carter. Vreemder vind ik eigenlijk dat de zuigerslotjes dwars door de boosters heen lopen. Hiermee grote kans op happen van de veren.

Wie is dit ook op gevallen en waarom zijn er hiermee nog geen problemen op getreden tijdens het gebruik van de cilinder?

samu
          Bijdrager

I also have this cylinder, he runs well and strong but not so high like a DR Evo.
            The finish shape of the channels could be better, the Piston was to wide.
            So i cleaned the channels and build a 43er Polinipiston in..works great…
            The channels have to be dragged down to the carter
            The original seal does not fit, you have to build a new one

Martino
            Moderator

I also found out that the piston is a little to wide too. Very strange that Zeta would give this piston. It almost looks as if it is not designed for this cylinder. Too wide of an piston, faulty pistonslots and the hole for the booster is not of the same shape.

So i cleaned the channels and build a 43er Polinipiston in..works great…
              Did you just use a standard 43mm Polini piston? Or where there little changes needed to let it work with the Zeta?

samu
              Bijdrager

Yes, the standard 43mm Polini piston.
                Ive build in 2 big windows for better performance, but is not necessary

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.