- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 1 maand geleden door Crullie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 februari 2020 om 20:21 #794034
Hallo,
Ik heb deze 43mm Polini W poort cilinder van een Speedengine afgehaald en schrok van de krassen in de cilinderwand, ik vind de zuiger er nog niet eens zo slecht uit zien. Wat zouden de ervaren mensen hiermee doen? Laten honen? Of zelf met een 3poot hoonsteen er doorheen gaan? En dan nieuwe zuigerveren?
ik hoor graag jullie mening!

27 februari 2020 om 21:24 #794035Ik schrik hier niet erg van. Het lijkt alsof hij wat rauw heeft gelopen. Hoeveel heeft de cil gereden? Wat voor olie?
als je zelf gaat honen of hoonstenen dan wordt de diameter alleen maar lichtelijk groter en heb je theoretisch wat minder compressie.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 februari 2020 om 21:38 #794036De cilinder heeft maximaal 1500km gelopen en is altijd gesmeerd met Castrol Power RS.
Wat zou jij ermee doen Herr Flick? Hem terug monteren of even andere veren en goed smeren komende tijd?
of honen en een overmaat erin?
De lengte krassen en stootrand schrik ik niet zo heel erg van. Wel vallen mij 2 dingen op;
– Precies ter hoogte van de zuigerslotjes zie je in de wand wel wat diepere krassen wat kan duiden op toch al wat versleten veren.
– De rare schade/krassen te zien op de 4e foto tussen je zuigerkroon en bovenste zuigerveer. Dit lijkt maar aan 1 kant te zitten?Ik zal maar kort een hoon erdoorheen halen om wat krassen tov de lengte richting te maken voor hechting van olie en waarschijnlijk een ander zuigertje of alleen de veren vervangen. Heb je de slotspeling al eens opgemeten van je huidige veren? En hoe vast zit je pistonpen nog en is de tolerantie niet te groot met je naaldlager?
28 februari 2020 om 07:07 #794045Dan ga ik kijken dat ik een 3 arms hoon apparaat krijg.
De slotspeling van de zuigerveren heb ik nog niet opgemeten, maar de pistonpen heeft geen abnormale speling. Ik monteer voor de zekerheid een nieuw setje zuigerveren en een nieuw naaldlager.
28 februari 2020 om 10:00 #794048Wat ik ook nog zou doen, zijn de zuigerveren even langsgaan met een schuurpapiertje. Mijn mening is dat de veren van Polini vaak redelijk ‘scherp’ zijn. Als er dan 1 hickup is kan hij al voor krassen zorgen.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel28 februari 2020 om 13:39 #794059Krasjes die je duidelijk voelt met de nagel wel even met een secure oog bekijken en evt. met halfrond zoetvijltje en heel fijn schuurpapier afronden, anders zal de nieuwe zuiger of zuigerveren deze kras sporen bij het inrijden zo weer overnemen. Het is vaak wel te redden met een beetje zorg.
Honen en nieuwe zuiger-kit is beter maar direct stukken duurder.Zo te zien aan de foto’s lijkt het mij dat deze cilinder vaak te warm/heet is geweest met zo nu en dan wat te veel olie in de benzine.
TICKLING BARN -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.