Vespa-Ciao.NL
:: 43mm Polini Kit Racing

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Polini Kit Racing

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Topic starter

Dit is ook een ori polini 43 zuiger.

Gerarduz
      Donateur

Ben ik toch benieuwd wie weet welke 43mm imitatie zuiger beter geschikt is?

Martino
        Moderator

Zoals ik al eerder schreef de k-star zuiger van JMPB bijv.
          PS. bij mijn polini zuigertjes lopen de slotjes ook door een van de fluiters heen. Daarom gewoon de imitatie nemen is zelfs beter voor de normale 43mm Polini.

En anders gewoon je gecoate zuiger ik heb nog niet gehoord of gelezen dat deze vast of warmloopt. 😕

Gerarduz
          Donateur

Martino :
            Zoals ik al eerder schreef de k-star zuiger van JMPB bijv.
            PS. bij mijn polini zuigertjes lopen de slotjes ook door een van de fluiters heen. Daarom gewoon de imitatie nemen is zelfs beter voor de normale 43mm Polini.

En anders gewoon je gecoate zuiger ik heb nog niet gehoord of gelezen dat deze vast of warmloopt. 😕

Nou daar heb ik dan overheen gelezen Martino , maar die gesmede ori zuigers , schijnen volgens Hansieb vaak warm te lopen.
            Ik vindt het nog al een prijzig Kitje om de poeier in te jagen.

Dus dan de JMPB zuiger idd maar eens bekijken , misschien heeft iemand hier nog meer ervaring mee?

Martino
            Moderator

Dan stel ik voor nogmaals te lezen. :pest
              Er zijn namelijk 2 zuigers en jij hebt niet de gesmede volgens mij, maar een gecoate versie.

barry
              Donateur

Ikzelf heb nog zo’n rasechte….Met gesmede zuiger dus.
                Enkel maar lof over deze kit!!!
                Je ziet amper dat ermee gereden is & deze heeft echt al afgezien.Zit nu onder de mini die ik bezit,draait vééééél overtoeren,maar van oververhitting , of wat dan ook is geen sprake.

Wilk1985
                Moderator

Het was al eerder opgevallen, maar de 43 KR is schijnbaar weer opnieuw in productie!

Ook bij JMPB is hij binnenkort weer leverbaar, zie: https://www.jmpbonderdelen.nl/nieuw-binnengekregen-onderdelen/65cc-cilinderkit-ciao-polini-racing.html

Heeft er al iemand ervaring met deze “nieuwe” serie? Interessant is natuurlijk vooral of Polini er nu een andere zuiger bij levert, maar uiteraard is alle informatie welkom!

Vespaatje
                  Donateur

Dat wordt bestellen als ze leverbaar zijn 🙂

Offtopic:
                    Bij ‘Nieuw’ zag ik eveneens de vaste voorwiellagers van moparts.

Martino
                    Moderator

Misschien nog even geduld hebben. Ik weet dat hij door iemand in Duitsland al besteld is en hij zal ons op de hoogte houden. Ook betreft of er de trekveertjes nog bij zitten. De prijs bij JMPB ziet er wel gunstig uit tov de normale 43m Polini.

hansieb
                      Moderator

Met normale zuiger !

Ik was op de meeting ook wel redelijk verrast en had hem op een reed valve geplaatst. In potentie een snelle cilinder als die goed rijdt.

niemand
                        Donateur

Ben benieuwd of deze in productie blijft of dat het een eenmalige batch is.

Anders moet ik er snel een inslaan om op de plank te leggen :con

SpeedyVespa
                          Donateur

Dat is wel erg goed nieuws!
                            Hopen dat deze cilinders niet zo vastloop gevoelig zijn.

lightlord
                            Donateur

Ik ben wel erg nieuwsgierig geworden naar deze kit heb er altijd 1 gewild.
                              Heeft er al iemand contact gehad met onze sponsor over wat voor soort zuiger er nu bij zit?

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                              Lightlord's Dizzy/Gypsi

Crullie
                              Donateur

Poortmap van de oudere type Polini KR racing, kunnen we kijken of de nieuwe de zelfde is of misschien stiekem toch anders is.

TICKLING BARN

hansieb
                                Moderator

Bij deze nog de link op de polini website:

http://www.polini.it/catalogo/en/risultato.php?op=po&id=160538

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.