Vespa-Ciao.NL
:: 43mm Polini Kit Racing

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Polini Kit Racing

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Topic starter

Post hier je ervaringen met deze cilinder, ik dacht dat hier al uitgebreid over gediscussierd was maar dat was kennelijk in een perso?

Foto’s:

Verschil met de normale 43mm polini: spijltjes in de w-poort scherper gemaakt, fluitpoorten bij de uitlaatpoort, zuiger met molibdenum coating(zoals bovenstaand), zogezegd voor betere loopeigenschappen. Ik heb er ook 1 gehad zonder coating maar dat was volgens mij de ‘gesmede’ zuiger, had een gek(mat wit/grijs) kleurtje vergeleken met de andere en normale zuigers. Ik geloof dat deze van stfu is en warmgelopen is waarna hij zonder problemen met een imi 43 zuiger is gaan rijden.

Ik heb zelf een KR liggen met zuiger van een gewone 43 Polini(zoals boven, zonder coating), en daarvan loopt 1 slotje in de fluitpoort:

En met een JMPB imi 43 zuiger(klik):

Net goed!

Nu zijn er veel gevallen van warm- en vastgelopen Kit Racings, en zover ik weet heeft niemand dit als mogelijke reden aangegeven, maar volgens mij zijn de KR en normale 43 Polini zuigers gelijk dus hebben ze allemaal hiermee te maken?

Ik ga mijn cilinder binnenkort testen, eerst moet de uitlaatpoort gelast worden.

Martijnvanheerde
      Donateur

Ik vind het een fijne cilinder,veel koppel en gaat loeihard. Ik heb er zo’n 300 km mee gereden, niks geen vegen bijgekomen. Bij mij zit er een gewone polini 43 zuiger in.

hansieb
        Moderator

Cilinder die sneller is dan de 42mm ALU polini.

De gesmeede zuiger die erbij zit is erg warmloper gevoelig. Zelfs na 400km goed inrijden en even volgas te hebben gereden is de cilinder bij een vriend van mij goed warmgelopen.

Is alleen bij zeer veel mensen warm gelopen…..

SirJohn
          Bijdrager

ik heb de cilinder ook gehad.

Alleen zat er geen zuiger meer bij dus heb ik de zuiger van een dr evo gepakt en dit liep zonder moeite dik 90 met poelie.

Ik heb geen last gehad van de bekende warmlopers.
            Die van mij is helaas overleden door een losgeslagen pistonpenclipje.

Mijn mening over de kr is:

Het is de meest fijne cilinder van polini die er bestaat op de 50 lc na.

prestaties poelie:

optrekken: harder dan dr evo en in de buurt van 46 polini
            topsnelheid: hoger dan 46polini en betrouwbaarder op top dan dr evo
            duurzaamheid: ligt aan jezelf als je constant op de top gaat rijden dan leeft ie misschien 6000 km

Prestaties vario:

optrekken: ik had hem niet goed afgesteld maar trok leuker dan een drevo
            topsnelheid: vanaf stilstand naar de top in 1 stuk door naar 75 km/h einde vertanding.
            duurzaamheid: helaas kan ik hier niet echt een mening over geven want die van mij sneuvelde na 500km door een pistonpenclipje

Dit alles reed ik met een drevo zuiger!!!!.

Bartjee
            Donateur

Geweldige cilinder. Heb hem nou alweer een tijdje onder mn brommer uit maar ging echt zeer hard! Ik zelf heb ook geen last van warmlopers gehad, maar heb er een 43.3mm zuigertje in (was bij de eerste start vastgelopen door pistonclipje dat ik verloren was bij het in elkaar zetten..)

Maar naar mijn mening een zeer snelle cilinder die het (met vario) op elke snelheid leuk doet.

SirJohn
              Bijdrager

Wat ik even vergeten was om te vermelden is dat de fluitpoortjes naast de uitlaatpoort wel enorm snel dicht gaan zitten met roet.

Mike
                Bijdrager

als je smeer met Castrol-RS zal dat je niet gebeuren… misschien moet jij es investeren in een goeie fles olie

Mike

Jelle
                  Moderator

Top cillindertje net zo snel als een 43mm DR Evo maar dan met net wat meer power onderin. Ik heb er al een paar toerritjes mee gereden en ook geen last van warm/vast lopers, wel heb ik de originele zuiger vervangen door een normale Polini 43mm zuiger.

mcmark93
                    Bijdrager

Wat kan je als vervanging dan beter gebruiken? Een imi zuiger of DR evo zuiger.
                      En hoe lopen de slotjes van de DR evo zuiger dan ??

Jelle
                      Moderator

@mcmark93: ik adviseer je een normale 43mm Polini zuiger.

Edjuh
                        Topic starter

Ik zou een imi nemen gezien bovenstaande. En dan met polini zuigerveren.

Martino
                          Moderator

Denk er even om dat je bij jmpb dan vraagt om de K-star imitatie zuiger. Dit merk is helaas failliet en overgenomen door DMP, maar de DMP zuigers zijn net weer ff anders met de slotjes. Overigens zijn deze K-star zuigers nog beter ook voor je normale polini cilinders.

Waar het op lijkt is dat de versie met gesmede zuiger dus gevoeliger is dan die vandiegene met speciale coating. Heeft er iemand ook al ervaringen met vast of warm gelopen gecoate zuigers gehad?

speedbuxy
                            Bijdrager

Gesmede zuigers zijn altijd trickyer want die hebben een hele andere uitzet waarde.
                              (zitten altijd wat ruimer dan een normale gedraaide zuiger omdat gesmede zuigers meer uitzetten bij warmte)
                              De zwarte gecoate zuiger zou in presiepe niet vast mogen lopen gezien de zwarte laag er eingelijks voor is om na montage meteen voluit te kunnen.
                              (maar als je voelt hoe die door de cilinder heen loopt qua stroefheid betwijvel ik dat zeer)

mcmark93
                              Bijdrager

Haha dit bedoel ik nou, iedereen zegt wat anders haha. Maar zoals ik hierboven al begrepen heb, lopen de slotjes van de “normale” 43mm polini zuiger over de fluitpoortjes heen….

Jelle
                                Moderator

Nee de slotjes van de normale 43mm polini zuiger zitten op de goede plek. Ik zelf heb de originele zuiger meteen vervangen voor een normale polini zuiger en het rijdt al heel wat km’s

Daarom adviseer ik je echt gewoon deze te kopen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.