Vespa-Ciao.NL
:: 43mm Pinasco deps

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Pinasco deps

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Martino :
      Ik blijf die geschetste uitlaat ook maar wat raar vinden, geen belly

Denk dan aan de homoet 4p KLIK
      Of om het dichterbij huis te houden, de Proma cc heeft bv ook niet echt een belly.
      Maar met of zonder die afgebeelde uitlaat zie ik het ook nooit 110km lopen.

Crullie
      Donateur

Dan doe ik ook nog even mee :lol

Iedereen die de 43mm pinasco Dual Exaust Port System cilinder gebruikt met 1x 13/13 carburateur haalt lang niet het maximum uit de cilinder. Veel te arm.
        Deze cilinder moet of met 2x 13/13 carburateurs of met minimaal 1x 19mm carburateur gebruikt worden, dus op een RV, EVO, simonini zijinlaat carters om een beetje met dit cilindertje te kunnen praten zeg maar.

Ook de link van martino geeft aan om minimaal 19mm Carb te gebruiken.

Ook zie ik vaak dat de spoelers worden doorgetrokken terwijl deze cilinder en zuiger zoveel spoel oppervak heeft dat er met mak 22mm Carb op kan. En waarom zou je carterdruk verliezen met doortrekken van spoelers als binnen in de zuiger de hoogste carterdruk zich voor doet. Dus vanuit de zuiger de beste spoeling.

Natuurlijk heb ik wel geprobeerd om deze cilinder met een enkele 13/13 te gebruiken op een origineel carter.
        Enigste aanpassingen waren de inlaat vergroten, krukas flinke inlaat timing(pully) en een booster in het carter(niet door getrokken).

Met sproeier 84 zonder luchfilter en simokrul 22mm uitlaat liep dat TipTop

Als je alle diameters uitlaat flensjes hebt kun je veel uitlaten uittesten/gebruiken 😉

:thumb

TICKLING BARN

speedbuxy
        Bijdrager

Crullie :
          Dan doe ik ook nog even mee :lol

Nou dan doe ik ook even mee:lol want vind dat je de 43mm wel erg opblaast:lol
          Want een 13mm carb voldoet echt wel, enige wat je doet is wat kracht inleveren maar verder draait het er prima op.
          (ja had vroeger een sobw klasse met 12mm carb en daar boekte ze toch een 11 a 12 pk mee)
          En dat er 19mm als advies op de doos staat komt gewoon omdat pina ervan uit gaat dat je deze cilinder op rv carters gooit.

En spoeler verhaal klopt ook niet helemaal.
          Want voet spoeling gaat ten alle tijden boven zuiger spoeling gezien zuiger spoeling in een knik loopt.
          Enige wat je in dit geval zou kunnen zeggen is dat de voet spoeling gaat botsen met de zuiger spoeling.
          Maar als je een deps zuiger zonder die gaten kon krijgen dan had voet spoeling erin hakken stukken beter geweest.
          (en de carter druk die deze spoelers kosten is verwaarloosbaar dat heeft een volle en originele kruk wel bewezen in de evo en rv engine,s daar zit geen merkbaar verschil in)

Crullie
          Donateur

Volgens mij zeggen we precies het zelfde, alleen ben jij een Fries en ik een Groninger 😉

Ja eigenlijks wel ja:lol
            Alleen is het bij jou een zaterdag avond theorie en bij mij zondag ochtend, dus voor ieder wat wils zullen we maar zeggen:lol

Maar Had er bij moeten zetten voor de duidelijkheid dat het verstandig is om tot 19mm Carb niks door te prikken, vanaf 19mm en groter dat het dan wel aan te bevelen is. Grotere Carb geeft meer carterdruk dus dat kan een paar extra spoelers wel hebben.

TICKLING BARN
          4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.