Vespa-Ciao.NL
:: 43mm Motiristica Milanese

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Motiristica Milanese

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Gratje
    Bijdrager

@biermobiel21 Met wat voor setup rijd je verder? Verder de nog iets aan de Carters of zuiger gedaan?
      klinkt erg lekker. Wil ook wel wat toeren maken. Mijne is vandaag verzonden.

Biermobiel21
      Bijdrager

@gratje
        Dit is met een setje carters die bewerkt waren voor een Malossi 43mm, dus de poorten komen niet echt lekker overeen, maar dit had ik nog liggen. De zuiger is een DMP met alleen de bovenste zuigerveer. Verdere setup is: Proma CC, Polini 43mm kop, poelie 83 met bromklok, snor krukas, groene trekveertjes en een dellorto 13/13 met sproeier 66 (en die bewerkte Motoristica Milanese 43mm natuurlijk :mrgreen: ).

speedbuxy
        Bijdrager

Klinkt goed en zuiver:thumb

Gratje
          Bijdrager

Mijne komt morgen (edit overmorgen) binnen! Zit te twijfelen om een Carter op te offeren om de poorterij op deze cilinder af te stellen. zal er wel baat bij hebben.
            maar filmpjes klinken veelbelovend. Nu nog de levensduur afwachten

doe ik eerlijk gezegd liever voor een beter merk cilinder de poorterij in mijn Carter.

CITTADARAH
            Bijdrager

Poorten ben ik al mee begonnen  6B423F40-9AA3-49E3-8922-7078132282F3
              zuiger gevonden die past  Athena
              F43C2DF8-CC80-42C9-B2C0-3B7F638372CF

047DAB8D-8543-422C-9C15-23DBE4ECE301

Ik had na de verkoop van een startmotor het originele Berini/Italjet carter over. word een mooi blokje.
              9F408DB5-400B-40D1-9F2B-C1504E31D420

Gratje
              Bijdrager

De mijne is ook binnen. En ik maak me zorgen om dit flinterdunne stukje cilinderwand. Zag op andere foto’s het ook zitten.
                Kan dit kwaad? Binnenwand lijkt goed.
                IMG_20200429_191042IMG_20200429_191116IMG_20200429_191130

Martino
                Topic starter

Zo van de foto, lijkt het bij jou nog wat fragieler te zijn dan de cilinders die ik heb bekeken. Mocht je je echt zorgen maken voor scheuren of loskomen dan haal je dat spijltje toch weg. Volgens mij hebben de Zirri cilinders de beide spijltjes ook niet namelijk.

Gratje
                  Bijdrager

@Martino. Thanks. Dat was vraag 2. Heeft ie een functie anders slijp ik hem er uit. Op het bovenste punt is ie er al helemaal doorheen.

Voor de rest ook helemaal ontbraamt en netjes gemaakt. Nu nog een Carter klaarmaken. Lijkt wel erg op een speedengine aan poorterij dacht ik snel te zien.

En kon het niet laten en mijn 2e cilinderdoos toch maar open getrokken. daar is de wand helemaal netjes. Morgen die dan maar netjes ontbramen en gebruiken. Gaat die andere in de kast.

Luc van de Weerd
                    Bijdrager

Hallo Allemaal,

het lijkt mij een erg leuk cilindertje om is wat mee te prutsen maar kan hem niet vinden op internet, waar hebben jullie hem gekocht?

Mvg Luc vd Weerd

Ingo Niesen
                      Bijdrager

Hallo, gibt es denn Zylinder noch irgendwo zu kaufen?

SuperSi
                        Bijdrager

nein

Gratje
                          Bijdrager

Knip over levertijd.

ik heb heb nu onder mijn citta liggen.

carters bewerkt op de poorten en inlaat bewerkt. Verder een 13mm met 64 sproeier en sito plus uitlaat. Poelie 80.

eerlijk gezegd goed verrast. Trekt lekker met een leuke boost. Deze week eens met een expansie uitlaat proberen.

viel me wel op dat de gaten in de zuiger niet helemaal overeenkomen met de spoelpoorten.

en de zuiger is exact gelijk aan mijn dmp 43mm zuiger.

Martino
                            Topic starter

Kom op mensen “mening en ervaring” topic over een cilinder, niet over een webshop, levering en vragen.

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.