- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 8 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 juli 2011 om 11:35 #184917
binnenkort heb ik een eigen exemplaar van deze cilinder, waar ik al een tijdje op zoek naar was.
de cilinder(niet mijn foto):

over het algemeen heb ik geen topic kunnen vinden met veel informatie over deze cilinder, vandaar dit topic.
ik heb een paar vragen:
wat zijn de prestaties van deze cilinder?
waar is vervangend materiaal verkrijgbaar(denk aan: zuigers, zuigerveren)?
zijn er mankementen of dingen die aandacht vereisen?
wat zijn voordelen, maar ook nadelen van een chrome wand?
ik hoop dat er mensen zijn die mij genoeg informatie kunnen verschaffen.
mvg,
joost6 juli 2011 om 12:17 #200085Lastpak :
wat zijn de prestaties van deze cilinder?Mijn youtube links hier onderin is voor 90% allemaal gefilmd en bereden met de 43 euro.
Prestaties zijn gewoon top te noemen
Lastpak :
zijn er mankementen of dingen die aandacht vereisen?Hij is wat bramerig dus dit zou je evt kunnen bijwerken.
Lastpak :
wat zijn voordelen, maar ook nadelen van een chrome wand?Geen voordelen, want chrome wil makkelijk brokkelen en je kan er verkeerde veren in monteren waardoor de boel stuk loopt.
En de euro chrome wand heeft ook niet zoals pinasco het voordeel dat hij een warm loper wil/kan overleven.6 juli 2011 om 14:05 #200086Hier een topic: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=12965
Niet veel ervaringen in dat topic, maar andree weet alle ins-en-outs van de cilinder : -).
6 juli 2011 om 14:37 #200087wat zijn de prestaties van deze cilinder?
Een van de beste 43mm cilinders qua prestaties. Trekt goed en laat veel rpm toe.waar is vervangend materiaal verkrijgbaar(denk aan: zuigers, zuigerveren)?
Dit is wat lastig aangezien door de vele poorten bij vervangings zuigers de slotjes niet netjes over vlees lopen. De Athena zuiger is helaas ook geen optie. En de nieuwe k-star zuigers ook niet. Zuigerveren zal je gewoon voor gietijzeren kunnen gaan en de piston is niet anders dan andere 43mm zuigers evenals de pistonclips.zijn er mankementen of dingen die aandacht vereisen?
Inderdaad is de cilinder slecht afgewerkt en zal je bevels kunnen aanbrengen rondom je poorten. Ook de chroomwand kan gaan brokkelenwat zijn voordelen, maar ook nadelen van een chrome wand?
Enige voordeel is ten opzichte van een gietijzeren cilinder dat de wand wat harder is en hierdoor het mogelijk is met een aluminium cilinder te gaan rijden. Zonder bijvoorbeeld een chroom of nicasyl wand is dat namelijk niet mogelijk.
6 juli 2011 om 15:20 #200088@ speedbuxy, ik wist inderdaad dat jij een trouwe euro rijder bent.
het viel mij inderdaad ook op dat de afwerking bij de poorten niet 100% is,
maar als jij er al zoveel mee hebt gereden(ook toertjes) is hij zeker betrouwbaar.
wel fijn dat het cilindertje wel wat kan hebben:).@ edjuh, ik had dat topic inderdaad al gevonden,
echter is er niet al teveel informatie beschikbaar in dat topic.@ martino, bedankt dat je even reageerd.
ik had inderdaad gehoord dat het een van de beste cilinders was, fijn dat het bevestigd is.
jammer dat vervangbaar materiaal lastig te vinden is,
ik heb inmiddels een mail naar mopshop gestuurd met betrekking tot de zuigerveren.
ik ben benieuwd wat er uit komt.@ allemaal, bedankt voor de informatie.
voor mij is veel duidelijk geworden
.EDIT:
ik heb inmiddels mijn eurocilindro binnen:D
echt een supervette cilinder, dat chrome wandje ziet er ook gaaf uit.
foto’s:

wat een gigantische uitlaatpoort:):

dat vreemde(wel in goede staat:)) zuigertje:

de zuigerveren hebben amper gereden lijkt wel, slotspeling is ongeveer .2:)
overigens is de compressie super:).
echter bij de zuiger kwamen er vragen bij me op, deze snap ik niet helemaal.de 43 mm euro zuiger, waarom zitten de poortjes op die vreemde plekken?
ook de sleuf in de zuiger is niet even breed als de u poorten, dat zou betekenen dat hij deze minder benut.
ik heb in de perso van javad gezien dat hij in zijn zuiger deze ook heeft verbreed,
zeer waarschijnlijk om de u poorten maximaal te benutten.
maar cilinder gevoed is beter als zuiger gevoed, dus dan zou het niet veel uitmaken?
graag zie ik ook wat verduidelijking t.o.v. het driehoekspoortje dat uitkomt in de uitlaatpoort.
ook loopt het tapeind door de uitlaatpoort,
is het aan te raden die flow te verbeteren door in je tapeind te gaan dremlen?20 juli 2011 om 21:09 #200220Waarom die poortjes op die vreemde plek zitten in de zuiger is moeilijk te zeggen, het poortje komt inderdaad precies in de uitlaatpoort uit, het is een vreemde zaak…
Persoonlijk denk ik dat het niet veel uitmaakt of je de sleuf verbreed of niet, theoretisch gezien krijg je een vreemde werveling in je boosters als het zuiger en cilindergevoed is maar vanuit praktisch oogpunt zal het niet veel uitmaken t.o.v de snelheid of duurzaamheid. Ik zou het gewoon zo laten.
En je kunt de flow wel verbeteren door je tapeind aan te passen, je tapeind zal, als je niet te ver gaat, wel sterk genoeg blijven.
Maar wederom denk ik weer dat het niets zal uitmaken, de gassen komen prima langs dat tapeind en de bewerking zal niets aan de prestaties toevoegen.De Euro is zonder bewerkingen gewoon een prima cilinder met topprestaties, eigenlijk zonde om de originaliteit daar af te dremelen.
Jammer dat het lassen van mijn uitlaatflens niet goed gedaan is waardoor de cilinder krom is getrokken.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!20 juli 2011 om 21:15 #200221zuiger lijkt wel verdacht veel op een polini zuiger of zie ik dat verkeerd?
Mike20 juli 2011 om 21:23 #200222Ja, lijkt er op, alleen de hoekjes die er in zitten, zitten allebei aan de rechter kant van de pistonpen.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!20 juli 2011 om 21:44 #200223bedankt javad, blijkbaar zit ik me druk te maken om niks.
ik had ook niet de intentie om in de zuiger en cilinder te gaan dremelen,
daar is de kit voor mij veel te zeldzaam voor.
het tapeind verhaal zou theoretisch moeten werken, aangezien je wel de flow verbetert.
mischien nog andere mensen met een mening hierover?ik vond overigens ook de zuigerveren ontzettend dik, dat vond ik wel leuk om te zien.
20 juli 2011 om 22:31 #200225Dat zuigertje is idd een polini zuiger oid, want orginele euro zuigetjes zijn flat op die zijde.
En het tapeind bijvijlen zie ik net zoals javad weinig waarde in.
Gewoon monteren en knallen
20 juli 2011 om 22:44 #200226heb je toevallig een foto van een orginele eurocilindro zuiger dan?
maar dan vind ik het wel vreemd dat meer mensen deze kit met deze zuiger hebben?
of bedoel je dat eurocilindro deze zuigers bij hun kit’s leverden(dus zelf cilinder fabriceren en er vervolgens een bestaande zuiger bij leveren)?
zover ik weet stond er ook geen merk in de cilinder volgens mij alleen wat cijfers.
en dat tapeind verhaal laat ik dan maar lekker zitten.
binnenkort ga ik lekker het blok opbouwen:).20 juli 2011 om 22:56 #200227KLIK
En dan bij eurocilindro z,on soort zuiger zit er normaal bij.
Maar zoals je ziet leveren alle andere merken zoals fabrizi, zirri en simonini gewoon K-star looks zuigertjes erbij.20 juli 2011 om 23:01 #200228dat had ik zelf ook kunnen bedenken, sorry daarvoor.
apart dat veel merken dat dan daadwerkelijk doen.
dus de constatering is dat eurocilindro dat ook een tijdje heeft gedaan?
aangezien meerdere mensen deze zuiger bij deze cilinder hebben.20 juli 2011 om 23:05 #200229Dat denk ik niet, die andere gevallen ging ook om 2hands kitjes.
Dus denk dat er door de tijd heen gewoon een hoop voorzien zijn van een polini zuigertje omdat die het makkelijks te verkrijgen zijn.
Cilinders zijn al dik 10jaar oud dus hebben al heel wat meegemaakt en evt orginele zuiger dus ook.20 juli 2011 om 23:13 #200230oke, weten we dat ook weer.
ik ga het gewoon monteren en ik ben benieuwd wat het gaat doen:D
ik zal ook een reactie achter laten(tegen die tijd) in het mening en ervaringen topic. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.