- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 8 maanden geleden door Jilly.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 juli 2011 om 20:31 #184913
Hallo ciao liefhebbers,
Mijn oude hobby begint toch maar weer te kriebelen, en probeer het maar weer bij de ciao (jaaaren terug mijn eerste brommert 🙂 Ik heb dit keer een snor ciao mix, welke ik nu naar het werk wil rijden, 5km verderop.
Om lang verhaal kort te maken, ik kwam al gauw tegen een probleem bij het plaatsen van een 43mm cilinder van DR.
Ik hoop dat ik het goed omschrijf, want heb weinig ervaring bij de snor modellen.
Bij het aanlopen, lijkt het alsof de hele aandrijving vast loopt, of eigenlijk hij ‘pakt’ helemaal niet. Het lijkt alsof de compressie veels te hoog is.
Ik denk niet dat de zuiger tegen de cilinderkop aanloopt, want als ik de vario met de hand draai, hoor ik niets tegen de kop aanlopen.Maar heeft 1 van jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Bij een snor met een 43mm hoef je toch geen andere kop erbij?
Alvast erg bedankt!Mijn gewenste set up is (voorlopig) eigenlijk een 43mm en een 13/13. Er zit al een andere uitlaat op.
Ben eigenlijk met 50km/u al tevreden voor een snorretje.Greetz, J
1 juli 2011 om 20:35 #200072allereerst, welkom op het forum! leuk om te lezen dat je je oude hobby weer oppakt.
met vario is je compressie gewoon vele malen hoger. dit komt door de (in het begin) lichte overbrenging. hierdoor lijkt het alsof alles vast slaat, maar is in feite dit niet.
je moet wat gewicht op je achterwiel zetten, en dan aanrennen. vooral met 43mm of 46mm cilinders is de compressie erg hoog met vario.
Gr niek.
1 juli 2011 om 20:43 #200073Dankjewel, sommige hobbies kun je niet loslaten.
Ik heb niet eens gekeken of er een voorstel topic is. Excuses hiervoor.Ik zat met vario in mijn hoofd, maar was vergeten te vermelden dat alles nog standaard en origineel is, behalve de cilinder uiteraard.
Dus het is inderdaad toch een aardige compressie, dus met mijn licht gewicht op de snor aanlopen zal wel moeizaam gaan, haha.
Ik was alleen wat bezorgd of ik nog aanpassingen moest doen aan de carter of aan de cil.kop1 juli 2011 om 20:51 #200074in eerste instantie niet. het zal leuk rijden, en in vergelijking met een standaard cilinder een stuk meer koppel hebben.
Nu vind ik het persoonlijk een beetje zonde als je de poorten van de DR43 niet doortrekt in je carter, hierdoor raakt je cilinder “ondervoed” ook al heeft hij een juiste sproeier. na verloop van de tijd vormen er dan bruine vlekken in je cilinderwand. deze krijg je er dan ook niet meer uit. Verder heeft het gewoon veel meer vermogen als je alles doortrekt in het carter.
Maar voor nu kan het prima zo. ik heb ook een tijd lang op exact dezelfde setup gereden als jij, op de 13/13 na. ik had een 12/12. Ging alsnog best vlot!
je kan een standaard cilinderkop pakken, tot 43mm cilinders. daarboven heb je een grotere kop nodig. Nu zijn er wel van die “race”-kopjes, welke meestal een centraal bougie-gat hebben, & 41/42 mm zijn. De meningen over deze kopjes zijn verdeeld. sommige ervaren merkbare prestatie-winst, en ikzelf merkte alleen maar dat hij in het begin slechter te starten viel. Misschien dat het kwam door de compressie die veranderd was, kreeg in ieder geval mijn kruk niet goed aan het draaien.
Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden hiervan,
Gr niek.
6 juli 2011 om 21:06 #200097Hallo Niek,
Bedankt voor de informatie! Voor de “snor afdeling” ben ik zeker wijzer geworden 🙂
Je kunt zien dat ik lang niet aan de ciao had “geklust”, ik had de cilinder eruit gehaald en blijkt een malossi te zijn ipv een DR. Ach ja, klein detail, klein verschil aan merk 😉
Moet alleen wel andere ringen halen, aangezien ik wel nog weet dat het een gebruikte cilinder (en zuiger) is. Zit wel te twijfelen om deze nog te gebruiken, zit een heel licht krasje aan de onderkant.
Komende week meteen een 13/13, lijkt me net ietsjes lekkerder rijden dan de 12/12.
Nogmaals thanks for the info!
7 juli 2011 om 07:28 #200098staat je v-snaar niet te strak dat kan ook dan slipt het wiel en lijkt dat ook
7 juli 2011 om 13:14 #200096Ik denk dat de cilinder niet in je blok gaat passen aangezien Mix blokken nog wel eens een kleinere diameter hebben in het carter waar de cilinder in gaat.
Ook is het beter je inlaat te vergroten, aangezien deze nu maar een doorlaat heeft van 8mm ofzo zal je niet of nauwelijks verschil merken als je nu een 13:13 monteert
Wel leuk dat je je hobby weer opgepakt hebt!
Succes ermee
8 juli 2011 om 17:37 #200100De snaar staat inderdaad een beetje strak, helemaal niet daaraan gedacht.
Ik heb inmiddels meer op het forum gelezen, en werkelijk zeg, de inlaat is niet groter dan 8mm :S
Het bouwjaar is 2005, en er zit nu een 12/7 op. Het is wel model met electrisch ontsteking.Ik ga denk ik toch maar een andere blok eronder hangen, aangezien ik de originele snorblok niet wil gaan bewerken.
Ik zal even het te koop topic bekijken, kijken wie er een electrische speedengine “over” heeft.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.