Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 43mm Creco
- Dit onderwerp bevat 85 reacties, 30 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 8 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 november 2010 om 15:56 #151532
ik heb er een dmp zuigertje in zitten en daarmee loopt hij ook heel mooi en trekt goed:). heb hem licht bewerkt maar mijne haalt 59 digitaal.
13 november 2010 om 10:37 #150614
AnoniemHeb gisteravond een filmpje gemaakt van het blokje, hij loopt nu eindelijk goed, de voetpakking was eerst minimaal aan het lekken en me laagspanningskabeltje was gaar, heb het even vervangen.
heb hem nu goed lopend stationair, heb hem nog niet op de weg kunnen testen met deze setup. de carb loopt ook supernetjes op de 14mm inlaat. zit nu sproeier 74 in.
moet alleen even de handmade er beter op aanlsuiten lekt een beetje:D
ik rij hem toch maar in met vario, moet volgens mij ook wel te doen zijn.
met 13-13 trok het al extreem goed, maar met deze carb is het echt niet normaal, heb er ook nog eens zwaardere rolletjes in als normaal:bier
setup staat precies bij het filmpje vermeld.
13 november 2010 om 11:43 #151341heerlijk geluid om te horen. 🙂
wat zou die doen met bijv. een proma cc/polini top one ipv de handmade?
13 november 2010 om 12:00 #151535
Anoniemdan zou die harder klinken:D
denk dat dat ook geschikte uitlaten zijn, binnekort leg ik me simonini racing er is onder om te kijken hoe dat loopt, met de handmade trekt ie in elk geval wel heerlijk hard op, is ook lekker dof geluidje.
@Edjuh: bedankt voor het insluiten van me filmpje, weet zelf niet meer hoe dat moet;)
25 november 2010 om 22:30 #151538ik heb em nou een week of 2 onder me si hangen en ik word er niet warm van,
hij gaat volgas even hard als me 50cc en dat hoort volgens mij niet.
er zit sproeier 66 in, doe ik wat fout ofzo?
trek kracht is daarintegen wel goed.
wat is beste manier om wat harder te gaan zonder je carter aan te passen?26 november 2010 om 01:13 #151534Is opzich heel goed mogelijk dat ie niet veel harder gaat dan je 50cc.
Snelheid van een cilinder word het meest bepaald door de hoogte van de uitlaatpoort en die is bij de creco niet echt hoger dan bij een 50 orgineel.(misshien zelfs wel wat lager)
Dus het antwoord op je vraag om makkelijk sneller te kunnen is dan ook om de uitlaatpoort wat omhoog brengen
(4 a 5mm bv)
Dan kan ie wat meer toeren maken waardoor ie top wat langer doorgaat.
(Ophogen van de uitlaatpoort gaat wel te koste van z,n trek kracht)26 november 2010 om 08:59 #151539Denk toch dat het ergens anders aan ligt. Ik rij op dit moment ook met de 43mm creco en dat is toch echt heel wat anders dan een 50cc. Heb het nog niet gemeten maar top ligt ongeveer rond de 65 denk ik. Zal binnenkort even met de gps meten.
26 november 2010 om 10:40 #151540
Anoniemheb de creco omgezet naar me snorretje, de rode brommer moet ik helaas verkopen, ben aan het sparen voor een PK50.
heb er nog een tijdje mee gereden op me rode met speedengine, trok echt heavy hard:Drij nu met deze setup:
Onbewerkt std belgisch carter
standaard brom kruk
13/13 @ malo filter
Leovince Handmade
43mm creco met std kop gevlakt
bromklok met poelie 80 en groene veertjes.de cilinder gaat inderdaad niet zo hard, denk dat me top zo rond de 55 is en dan heb je het ook echt gehad:'(
daarintegen trekt de cilinder wel echt supergoed, in mijn ogen beter als de 43mm polini.
met de hm trekt ie vanaf stilstand heerlijk, daarna is het een grote boost richting de 55
wat ik wel heel raar vind is het volgende: met precies dezelfde setup als nu maar dan met en 43mm polini zat ik precies op sproeier 59. ik testen en testen, zit ik op sproeier 66 nu (blokje is helemaal ok, lekt niet ofzo). nu loopt ie precies goed. ik vind dit aardig groot voor een std cartertje met simpele 70cc:con
binnekort toch maar hakken en zagen aan de uitlaatpoort. maar toch is het een leuke cilinder voor dat geld, als je puur voor trekkracht gaat is de creco ideaal;)
26 november 2010 om 14:18 #151541ik rijd ook met de 43mm creco met een dmp zuigertje op een speedengine, sproeier 58, deze setup is goed voor 59km/u op de gps met goede trekkracht. maarja ieder blok is anders. :con
26 november 2010 om 23:28 #151543ik rijd ook met sproeier 66,
hoe kan jij dan met speedengine op 58 zitten ?:?27 november 2010 om 06:37 #151544@ SuperSi:
erik424 :
maarja ieder blok is anders. :conI came, I saw, and I forgot what I was doing...28 februari 2011 om 21:39 #151561ik ben er nu een tijdje mee op gehouden, 2 keer warmgelopen zonder reden, nu is de zuiger naar de peop.
28 februari 2011 om 23:03 #151562
Anoniemhmm, mijn creco is nog steeds springlevend:p
het gaat om de cilinder in het bovenstaande filmpje.heb hem nu niet meer op m’n speedengine, die heb ik helaas niet meer.
toen ik de cilinder eraf haalde na 300 km zag het er nog als nieuw uit, lichte kool maar geen krasjes.nu zit de cilinder in totaal al rond de 2000 km op me belgisch std bromblok zonder problemen.
de cilinder rijd nog steeds perfect. dit is de setup:Vespa ciao snor (17 inch)
belgisch elektrisch bromblok met 11,5 mm inlaat.
43 mm creco met std kopje
12/12 @ sproeier 62 met malossi filter
simonini racing
bromklok + poelie 80 met groene polini veertjes
standaard krukasde trekkracht is heel lekker en er komt een hele dikke boost van de 40 tot de 60.
met goed ingestelde teller ga ik op top 73.8 km/pu. best netjes voor die cilinder, maar de uitlaat laat best veel toeren toe. heb ook met leovince handmade gereden, dan is de top maar rond de 60 met heel goed doortrekken van begin tot eind.ik heb wel alles goed afgesteld ingereden en altijd rustig aan gedaan, ik ben benieuwt hoe lang de cilinder het nog vol houd, het zit onder me dagelijkse school/werk brommer:D
echt wel een topcilindertje met veel koppel, heb nog niks van warm/vast lopers ermee gehad. denk dat je dmv uitlaatpoort tunen en flowen je nog best veel prestaties kunt winnen met deze cilinder.
Gr
Joris
28 februari 2011 om 23:11 #151563SuperSi :
ik ben er nu een tijdje mee op gehouden, 2 keer warmgelopen zonder reden, nu is de zuiger naar de peop.Dan had jij waarschijnlijk z,on verkeerd type zuiger wat er in het begin bij geleverd werd.
28 februari 2011 om 23:15 #151564@speedbuxy,
toch heb ik hem besteld na dat probleem en was de zuiger gecontroleerd, stonden 2 streepjes op
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.