Vespa-Ciao.NL
:: 43mm Creco

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Creco

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 86)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Bijdrager

Speciaal topic voor: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=22366

Hier alleen nog rij-eigenschappen etc posten aub.

VespaChopper
      Donateur

VespaChopper :
        Het is jammer om opeens zoveel negatieve reacties over de zuiger te horen.Tonni:komt omdat ze er ook echt niet bij passen Maar dit is inderdaad een door Creco erkende fout. Er is een partij de deur uit gegaan met de foute zuigers.
        Dit wordt echter zo spoedig mogelijk verholpen. Zowel FonS als Martino hebben al met Q-Parts gemaild en dit wordt al opgelost. Jammeer dat dit soort zaken niet vermeld worden.Tonni:is allemaal al bekend en is ook vermeld, alleen niet hier.
        Snap sowieso niet waarom jij je daar druk om maakt? Jij maakt die fouten toch niet, of word er op aangekeken?
        Als een product de mankementen heeft, mogen ze ook best vermeld worden lijkt mij, het is geen geheim.

Ik vind het een beetje een vreemde reactie, maar daar los van.
        Het is zeker geen geheim, daar geef ik je groot gelijk in. Maar wat ik hiermee probeerde te voorkomen is dat mensen afschrikken door dit soort reactie’s. Tevens wordt hier min of meer geklaagd terwijl er al nieuwe zuigers zijn nagestuurd. Ik vind dat dit ook vermeld mag worden.:con

Edit: Sorry FonS, maar dit wilde ik er nog heel even over kwijt.

olliegasselt
        Bijdrager

Hier mijn mening betreffende de prestaties en eigenschappen van de Creco .

Setup waarmee ik deze cilinder geprobeerd heb :

* 43mm 70cc Creco met de juiste zuiger
          * Polini 43mm HD kop
          * Belgisch carter ( inlaat geboord naar 13mm )
          * 13/13 @ sproeier 70
          * Malossi filter
          * LeoVinci CC
          * Contactpunt vervanger
          * Bougie B7HS
          * Snorklok
          * Poulie 55

Mijn ervaringen zijn uiterst positief .
          Het blokje heeft met deze cilinder voldoende trekkracht en is soepel
          vanuit alle toerengebieden .
          Qua prijs kwaliteit verhouding een echte aanrader gezien dat deze
          voor de gemiddelde veel duurdere cilinders niet of nauwelijks onderdoet .

Wel is het aan te raden een 43mm kop te monteren .
          Tijdens het afstelen liep ik constant tegen het detoneren aan ( vroegtijdig ontbranden )
          Dit werd al veel minder door van een bougie B9HS naar een B7HS te gaan en de sproeier
          66 naar 70 te vergroten .
          Met het wisselen van een standaard kop naar een HD versie van Polini was het probleem
          geheel opgelost .

Dze cilinder krijg van mij een dikke +

speedbuxy
          Bijdrager

Hier een test filmpje op de roller.

tieees
            Bijdrager

Wat zijn precies de resultaten van de rollerbank? Ben niet zo handig met kw 😕

ritze
              Bijdrager

ik haalde op die roller bank met setup:

50cc, uitlaat poort licht bewerkt
                std kop
                std blok (brom)
                vario malossi 1/10.5
                ritz hm uitlaat
                13.13 carb
                top speed : 65/68km/h

en ik haalde 0.85 kw

de brommer van mijn vriendin liep 54km/h en haalde 0.5kw op de roller

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

speedbuxy
                Bijdrager

tieees :
                  Wat zijn precies de resultaten van de rollerbank? Ben niet zo handig met kw 😕

Dat ie gewoon niet zo hard loopt:D
                  Is een 50 a 55 wat ie op de roller draaid.
                  (en das dan zelfs ook nog licht bewerkt)

Maar heb ook even een nieuwe creco real life in de handen gehad, maar dat uitlaatpoortje is orgineel ook niet veel groter dan die van een 50 orgineeltje.
                  Dus is echt een big bore vervanging kitje.
                  Uitlaat poort is ook een stuk kleiner dat de genoemde proma/avionic 43mm kit.

Martino
                  Moderator

Toch wordt dit blokje nog even onder handen genomen. Ik ben ervan overtuigd dat deze cilinder meer potentie heeft.
                    Het is voor de prijs al zeker een mooie vervangings cilinder en het loopt erg netjes moet ik zeggen. Het leuke is nu natuurlijk ook dat je er wel meer uit kan halen. Verwacht binnenkort meer testen met deze cilinder alleen dan wel bewerkt net zoals de carters trouwens. Nu was alleen het inlaatje gedaan.

De basis is er nu in ieder geval.
                    En ja die uitlaatpoort is echt ienie mini van de creco en de BlowDown ligt ook maar op 18,6. Je hoort in het filmpje ook dat hij niet erg veel toeren maakt.

Steven
                    Donateur

ik ben benieuwd naar de prestatie wanneer de cilinder even maximaal bewerkt is. lijkt me op zich wel een redelijke vervanging cilinder voor originele blokjes.

Anoniem

Heb vandaag me Creco op de speedengine geplaatst, heb de goede zuiger erbij zitten. (nog speciaal naar gekeken in de winkel). de afwerking is erg ruw, ik heb sommige plaatsen een beetje glad gemaakt. hij heeft nu al 10 km volgehouden:P
                        dit is me setup op het moment:

creco 43mm @ Speedengine cp met bewerkte bromkruk en standaard kop gevlakt.
                        13/13 @ sproeier 70 en malossi filtertje.
                        Leovince handmade

vario: 1:10,5 vertanding met 90 mm schijven en malossi voorvario.

conclusie: Koppel wie un gek! hij trekt echt super op, heb hem nog niet opengetrokken ivm met inrijden.
                        hopelijk wil die ook nog een beetje hard (en lang mee gaan).

wat me wel opviel: de 2 spoelpoortjes zijn dicht, dus aan de spoelpoorten in me se heb je niks nu.

maandag komt er een 14/14 carbje op, gewoon een 13/13 uitgeboort. (ja dat kan als je goed secuur boort:P)
                        kijken hoe of het een beetje loopt. (doe ik ook gelijk de uitlaatpoort)

nog een paar foto’s:thumb

Binnekort meer over de rij eigenschappen;)

(Tot nu toe)Een hele leuke cilinder!

speedbuxy
                        Bijdrager

Ja optrekken wil ie zeker wel lekker:thumb
                          Die van martino trok ook lekker snel op alleen hield het na de 50 helaas op.
                          Maar voor mensen die graag veel koppel willen maar niet te snel willen rijden is de creco opzich ideaal:thumb

Anoniem

Is dit te verhelpen door met een kleine poelie+bromklok te rijden? Dan heb je, lijkt me, een prima cilinder voor een kleine prijs.

Anoniem

@ Speedbuxy: hmm zou jammer zijn als ie flink inhoud, dat is toch een reden om de dremel er flink in te zetten:P
                              Ik zal hem na het inrijden eens opentrekken, ik moet daalek nog naar maastricht dus kijken of de cilinder het overleeft:P.

@ Vertigo: op mijn eigen snorretje heb ik zoiezo een bromklok, snorklok vind ik echt heel bagger rijden, wel leuk trekken maar je trilt zowat van je brommer af….. als je deze cilinder plaatst met bromklok poelie 80 en een grappige uitlaat zal die echt wel lekker optrekken, koppel heeft deze cilinder zeker. als ie lang meegaat is dit een ideale cilinder om mee te toeren/net iets meer power:thumb

SuperSi
                              Bijdrager

jeej,
                                hij lag vanmiddag op de deurmat bij mij( bij wijze van spreke dan)
                                ziet er goed uit.
                                nu is het wachten op me salaris voor een malossi kopje
                                ze hebben zo te zien wel de zuiger gecheckt, staan 2 streepjes op:P
                                in de hapjes in de zuiger zit nog wel wat dun/overig metaal, moet ik dat wegvijlen?
                                en maakt de volgorde van de zuigerveren nog uit?

Martino
                                Moderator

De zuigerveren zijn dezelfde dus is er geen volgorde voor te verzinnen. Het kan verstandig zijn om de zuiger zelf nog een beetje bij te vijlen. Het is namelijk niet de mooist afgewerkte zuiger.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 86)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.