Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 43mm Creco
- Dit onderwerp bevat 85 reacties, 30 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 8 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 oktober 2010 om 16:01 #151499
Aandachtspuntje: de cilinders zitten in een ’te groot’ doosje en de zuigerveren liggen los in het doosje. De zuigerveren kunnen dus gemakkelijk breken tijdens transport.
Direct nakijken en melden dus, Q-parts is in ieder geval al op de hoogte van het probleem.En nog iets, de zuiger kan wat braampjes hebben, dus ook even nakijken en eventueel afbramen.
8 oktober 2010 om 16:03 #151500Ik heb inmiddels een heel artikel over deze cilinder geschreven en zal na dit weekend icm testresultaten dit ook posten hier op het forum. Ook zaken zoals de braampjes staan hierin vermeld.
9 oktober 2010 om 14:43 #151501autisa heeft ook de zelfde poorterij alleen de zuiger is anders en het is van ander materiaal gemaakt, maar deze is uit productie
dus autisa , proma en creco hebben dezelfde soort cilinder gemaakt?
dan zou het toch wel een goede samenstelling moeten zijn (kwa poorterij)9 oktober 2010 om 15:58 #151502Ja klopt de autisa deed ie mij ook meteen aan denken.
Dus leuke kracht cilinder die wel een 60 a 65 wil
10 oktober 2010 om 16:47 #151504Heel leuk cilindertje voor dat geld!
Persoonlijk vind ik het best wel grote poorten hebben en het belooft wat.
Nu nog afwachten hoeveel km’s hij het volhoudt.FonS :
Aandachtspuntje: de cilinders zitten in een ’te groot’ doosje en de zuigerveren liggen los in het doosje. De zuigerveren kunnen dus gemakkelijk breken tijdens transport.
Direct nakijken en melden dus, Q-parts is in ieder geval al op de hoogte van het probleem.Dit klopt, zelf kijken we het ook altijd even na, maar stel het gaat tijdens de verzending mis, even melden en het probleem wordt opgelost 😉
Martino :
Zo dit topic heeft wel gelijk voor wat roering gezorgd bij Q-parts. Cilinders zijn momenteel niet meer op voorraad helaas.Ik had er graag eentje gewild omdat zoals Ritze al aan gaf deze cilinderinders erg mooi zijn om wat te kietelen. Afwerking is standaard trouwens al wel aardig. En misschien niet direct DR evo waardig qua prestaties, maar dit is cker goed te verbeteren. Nou maar hopen dat ze weer snel op voorraad zijn?
Dit klopt, ze vliegen zowat de deur uit!
Maar als ze niet op voorraad zijn, meestal gaan er 2 werkdagen overheen en dan zijn ze er weer 🙂11 oktober 2010 om 16:36 #151506Weer twee grote minpunten ontdekt:
– de zuigerveren horen niet bij dit type zuiger (zuiger = C-sluiting, zuigerveer = B-sluiting)
– de slotjes zitten op een ongunstige plek, één van de zuigerveren hapt voel-/ hoorbaar in een spoelpoortEr moet dus echt een andere zuiger in, want hier is niet mee te rijden. Ik heb passende (C-sluiting) zuigerveren op de zuiger gezet en de zuigerveer hapt dusdanig in de spoelpoort, dat je het hoort en voelt als je aan de krukas draait. Ik kan me niet voorstellen dat je hier lang mee kunt rijden.
Ik was dus genoodzaakt een andere zuiger te gebruiken, verder te volgen in m’n perso.
11 oktober 2010 om 18:42 #151507AAT heeft er voeger ook 1 gehad, liep bij hem vrij snel warm. Komt wel overeen met jouwn bevindingen Fons.
Desalniettemin goedkoop is duurkoop! Met een nieuwe zuiger ben je al snel hetzelfde geld kwijt als een 43mm DR evo! :!
11 oktober 2010 om 19:24 #151508Zoals ik al eerder schreef een K-star zuigertje bij onze speedbuxy halen en je bent alsnog goedkoper uit. Dit K-star zuigertje komt namelijk heel goed overheen met de cilinder. En is ook nog eens een stuk lichter. 44,- plus 12,50 = 56,50. Nog altijd goedkoper dan een nieuwe DR evo.
11 oktober 2010 om 22:27 #151509Citta_Florian :
Met de creco zuiger is helemaal niks mis, ik heb de zuiger eens even op een krukas gemonteerd. wat blijkt het pijltje op de zuiger zit niet op de goede plaats.Foto’s.

dus er is helemaal niks mis met dit kitje.
Bij florian leek er met de slotpennetjes niks mis:?
11 oktober 2010 om 23:04 #151510Ik heb vanavond nog even contact gehad met Florian. Het klopt inderdaad dat hij een andere zuiger heeft als mijn 2 Creco kitjes.
Ook is het vreemd dat er bij die van mij verschillende zuigerveren zaten, maar niet zoals Fons melde er zelfs zuigerveren bij zaten die een overmaat hebben. Misschien dat Creco er andere parts bij levert?
In een mail van mij naar hun verklaarde zij dat deze cilinders onder de firma Creco worden geproduceerd en was hun niks bekend over merken zoals Avionic/Proma. 😕
11 oktober 2010 om 23:57 #151511Ja das vaag en ook wel jammer, want op die manier weet je nooit of je goeie onderdelen hebt of niet.
Kan voor een leek zelfs dodelijk wezen qua levensduur.
Zou haast dat bedrijf creco dan tippen dat ze eens met K-star om tafel moeten voor een leuke overeenkomst:D12 oktober 2010 om 06:28 #151512Heeft iemand daadwerkelijk een K-star geprobeerd? Ik ga er wel vanuit dat ze passen aan de plek van de slotjes te zien, maar ik wil het toch zeker weten.
Bij de Creco zuiger zit hij aan één kant goed (precies op de pistonpen) en aan de andere kant te laag (net onder de pistonpen) waardoor het uiteinde van de veer in de spoelpoort terecht komt.12 oktober 2010 om 10:16 #151513Het lijkt erop dat ik dezelfde zuigers als Fons bij mijn Creco cilinders heb gekregen. Ik heb het gisteren met een k-star zuigertje even nagekeken. Dus ja, ik heb het geprobeerd. Nog niet mee gereden, maar bij k-star zuiger lopen de slotjes ruim aan weerszijden van de boosterpoortjes langs.
Ik zit nu op mijn werk, maar zal vanavond wel even duidelijke foto’s schieten. Die zeggen nou eenmaal meer dan woorden.
12 oktober 2010 om 16:13 #151514Hierbij de foto’s van de k-Star zuiger in de Creco / Proma / Avionic .
Met de K-star gaat het goed zonder problemen .

Ik denk dat deze combi mooie resultaten kan opleveren
16 oktober 2010 om 17:39 #151518Het is jammer om opeens zoveel negatieve reacties over de zuiger te horen.Tonni:komt omdat ze er ook echt niet bij passen Maar dit is inderdaad een door Creco erkende fout. Er is een partij de deur uit gegaan met de foute zuigers.
Dit wordt echter zo spoedig mogelijk verholpen. Zowel FonS als Martino hebben al met Q-Parts gemaild en dit wordt al opgelost. Jammeer dat dit soort zaken niet vermeld worden.Tonni:is allemaal al bekend en is ook vermeld, alleen niet hier.
Snap sowieso niet waarom jij je daar druk om maakt? Jij maakt die fouten toch niet, of word er op aangekeken?
Als een product de mankementen heeft, mogen ze ook best vermeld worden lijkt mij, het is geen geheim. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.