Vespa-Ciao.NL
:: 43mm cilinder op standaard ciao

Home Forums Techniek Opvoeren 43mm cilinder op standaard ciao

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sven1993
    Topic starter

Hallo,
      Ik heb een ciao snorfiets. Deze snorfiets heeft een snor-blok. Een brom-klok en een 13-13 carb. Nu wil ik een toch wat hogere topsnelheid en meer trekkracht en ik ben van plan hier een grotere cilinder (43mm) onder te leggen. Nu is mijn vraag: Als ik deze cilinder eronder leg. Zal de slijtage dan echt heel veel meer zijn? En kan het frame kromtrekken o.i.d. ? Zal het verbruik ook veel meer zijn? Nu gebruikt mijn vespa’tje volgens mij ongeveer 1:35.

Mvg Sven.

floor-ciao
      Bijdrager

als je je carter niet uitveild zal die niet echt veel meer gaan verbruiken,maar hij gaat zowiezo meer verbruiken en als je alleen een dr evo ofzo steekt doe dan ook een andere uitlaat een citypower ofzo of een polini countrey mvg floor-ciao:thumb

Florian
        Moderator

floor-ciao :
          als je je carter niet uitveild zal die niet echt veel meer gaan verbruiken,maar hij gaat zowiezo meer verbruiken en als je alleen een dr evo ofzo steekt doe dan ook een andere uitlaat een citypower ofzo of een polini countrey mvg floor-ciao:thumb

zeg jij nou net dat deze jongen een polini country moet kopen?? dat ding is 70 euro volgens mij weet ik niet zeker, en is echt zwaar kut als je leest in de meningen en ervaringen..

Sven1993
          Topic starter

Is het niet zo dat ik door een 70cc cilinder en een citypower veel problemen krijg? Want als het veel problemen gaat opleveren ofzo ga ik het niet doen. Verder had een kennis van mij het erover dat met een grotere cilinder de zuiger zou gaan rammelen ofzoiets. Klopt dit?
            Sven,

Sven1993
            Topic starter

Is het niet zo dat ik door een 70cc cilinder en een citypower veel problemen krijg? Want als het veel problemen gaat opleveren ofzo ga ik het niet doen. Verder had een kennis van mij het erover dat met een grotere cilinder de zuiger zou gaan rammelen ofzoiets. Klopt dit?
              Sven,

Javad
              Donateur

Je zuiger gaat niet rammelen want er zit een passende zuiger bij de DR Evo natuurlijk.
                Problemen krijg je alleen als je gepakt wordt met te hard rijden.
                De oplossing daarvoor is een begrenzer, kijk daar voor bij het topic How 2’s,choke begrenzer of elec begrenzer.

Met de DR Evo kun je heel hard als je wilt vooral als je je carters uitvijlt, als je dat niet doet ga je alsnog sneller dan met 50cc en trek je harder op.

Om minder snel ‘problemen’ te krijgen zul je wel verantwoord moeten leren rijden met een hogere snelheid, betekend onder andere, niet te hard op onoverzichtelijke plekken en in de drukke stad en als het glad (nat) is.

<3 Thunderstone
                Check mijn perso!

tnerual
                Bijdrager

en ik kan het beamen; zelfs met een standaard uitlaat doet de DR43mm het zeer goed, de trekkracht is ongelofelijk..

Maar dat is dan wel als je de carters veilt en bewerkt op de cilinder..
                  anders zal je wel wat meer kracht hebben, dankzij de boring.. zelfs met helemaal standaard carter;)

Sven1993
                  Topic starter

Ik denk dat ik morgen een DR Evo haal (http://www.cycleshopheerlen.nl/?cat=product_detail&pid=1661&hfdcat=&subcat=). Ik ga er in het begin met een standaard pijpje en standaard carter mee rijden.
                    Mijn setup dan:
                    70cc DR EVO
                    Snor-blok
                    Brom-klok
                    13-13

Welke sproeier heb ik dan ongeveer nodig?

Anoniem

denk sproeier 48-50?

vergeet niet 3 extra gaatjes in je luchtfilter teboren, dan loopt alles veel beter.

Docs
                      Donateur

Die sproeier is te klein 😉

Minstends 52.

En ik zou een malossi filterje halen, anders krijg je zeker lucht problemen 😉

Sven1993
                        Topic starter

Volgens mij heb ik al een Malossi filtertje erin. Dan haal ik morgen 70dr evo en sproeier 52 en 56. Zou ik de brommer hiermee goed lopend krijgen?
                          Sven,

Vincent Vario
                          Bijdrager

Kijk je wel even goed of je std cilinder geen 23mm uitlaatpoort heeft?

ALs je die wel hebt past die 70cc namelijk niet in je blok

succes

Sven1993
                            Topic starter

Moet ik bij het opmeten de buitenmaat van de uitlaatpoort pakken of de binnenmaat ?
                              Gr,

Vincent Vario
                              Bijdrager

De buitenmaat van de uitlaat poort of de binnenkant van de uitlaat

Sven1993
                                Topic starter

Oke,Dankjewel. Ik zal morgen posten of het grapje gelukt is. Ik hoop dat ik met sproeier 52 en 56 de goede heb.
                                  Gr,

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.