Vespa-Ciao.NL
:: 43mm Biturbo Membraancilinder (65cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Biturbo Membraancilinder (65cc)

4 berichten aan het bekijken - 46 tot 49 (van in totaal 49)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Moderator

Carter is zeker een Berini kintic carter.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

diac
      Bijdrager

kun je dat ding niet eens gewoon aan het lopen maken?
        al die stellingen van “hoe zou het gaan lopen”..
        is dit goed is dat goed..
        kan je alleen maar in de praktijk testen.. dus hup aan het werk! 😛

speedbuxy
        Topic starter

Ik snap het gezeur over de poortmap niet hij staathierook zo aan gegeven en die leek mij niet onduidelijk.
          En dat de inlaat er niet bijzit leek mij ook niet relevant en daarbij zou ik ook niet eens weten hoe ik die bereken ben niet zo thuis in het hele techinsche verhaal.
          Ik bekijk alles eerst op het oog daaraan kan ik meteen al zien of ie hoogtoerig is of laagtoerig is,
          ook kan je meteen wel zien of het qua poorten verdeling en hoeveelheid ook potentie heeft of niet.
          Als ik dan wil tunen houd ik me aan een paar simple regels das.

1 leg de uitlaatpoort van een brommer cilinder niet hoger als max 1 mm onder de helft van de slag anders doet het niks meer qua optrekken.
          En de breedte is geloof ik max 70 of 75% excacte zou ik dat niet eens weten maar een uitlaatpoort kan je ook wel inschatten wanneer de grens voor de veren is berijkt.
          Belangrijker bij een breede poort is de vorm, op een mooi rond aflopende vorm kan de zuiger heel wat hebben.

2De inlaat in meestal niet relevant want wat ik al zei omdat het meest een membraan of roterede inlaat begaat.
          Nou roterende in net zo simpel als de uitlaatpoort leg hem niet zomaar op 180 graden want anders trekt ie weer voor geen meter onderin.
          En bij membraan inlaat word de grote bepaald door het membraan want een groot membraan betekend een grote inlaat een klein membraan betekend een kleine anders zou het membraan ook niet passen.

3Spoelers is mooi vloeiend en braam vrij maken is 90% van de gevallen goed genoeg mits de cilinder van zichzelf al wat potentie had.

En deze manier voldoet het bij mij al jaren prima en daar heb ik geen berekingen voor nodig;)
          Ben er in mijn 11 legale brommer jaren zeeeeeer weinig uitgereden.
          Mijn brommers en vooral de laaste jaren mijn scooters zijn een legende hier in de stad.

@fons en tonni.
          Zou best kunnen ik ben niet zou thuis in de carters van vespa ik heb het meer op cilinders en uitlaten;)

@diac.
          De hokken staan hier zovol dat ik er niet zomaar lekker ruimte heb en zelfs leeg vind ik beide hokken nog niks trouwens.
          Ik sleutel liever op het pad voor en daar is het nu wat koud:)

FonS
          Bijdrager

Kwalitatief zijn ze barslecht ja, ik verwacht er niet meer dan 100-200 kilometer mee te rijden voor er iets fout gaat (misschien wat meer, misschien wat minder).
            Ze zijn erg hoogtoerig, geen goede eigenschap voor een cilinder die zo slijtage gevoelig is…

Qua prijs, 95 euro is nog wel te doen, als hij hagelnieuw en compleet is. Maar als je er mee wilt rijden, zou ik dat geld liever aan een fatsoenlijke cilinder uitgeven.
            Als je hem op de plank wilt leggen, moet je natuurlijk zelf weten hoeveel je ervoor uitgeeft.

– Btw, hoe een ori membraancilinder rijdt weet ik niet, ik heb bij mijne de poorten in de cilindervoet afgewerkt en er zit een compleet verbouwde DR zuiger in. De ori zuiger heeft maar 2 van de 4 poorten in de zijkant en het inlaatgat is ook veel te klein.

4 berichten aan het bekijken - 46 tot 49 (van in totaal 49)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.