Vespa-Ciao.NL
:: 43mm Biturbo Membraancilinder (65cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Biturbo Membraancilinder (65cc)

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Topic starter

vespa freak michel :
      het blokje kan je toch ook in de bankschroef testen gaskabel aan de carburateur met een flesje daar benzine in via een benzine slangetje naar de carburateur en je bobine aan het blokje maken en dan met boormachine rustig aan swengelen
      heb ik met mijn zij inlaat en 80 cc ook gedaan om te kijken of die liep

Dat kan ook ja alleen lijkt me dat nog meer werk dan hem even onder een frampje gooien;)

@vespaAvanti.
      Gewoon van mp en ook nog maar voor 100 euro,tjes:D

G-no
      Donateur

die cilinder ziet er erg leuk uit moet ik zeggen. jammer van de afwerking, timo heeft een 50cc die waarshijnlijk van zelfde makelij is, en die afwerking is zact uitgedrukt om op te schijten:pest jammer want de cilinder zal zeker grote potentie hebben:) zou je een poortmapje kunnen maken?

speedbuxy
        Topic starter

Is die 50cc van aluminium wat zo licht is als een veertje?
          En dan bedoel ik echt licht, want vergeleken met mijn membraan cilinders zijn al mijn andere aluminium cilinders van gietijzer qua gewicht zoveel schilt dat.
          Deze zou je haast van 20hoog nog gewoon opvangen:)
          Maar ik zal vandaag of morgen wel even een poortmapje maken.

TimoO_
          Donateur

hij is best wel heel erg licht ja. zelfde poorterij als een Malossi cilinder.

speedbuxy
            Topic starter

Z,on 1 bedoel je zeker?

TimoO_
              Donateur

jep.. precies die ja.

speedbuxy
                Topic starter

Die weegt nog een ton vergeleken met de membraan cilinder en hij heeft ook nog wel een een all round aluminium look de membraan cilinder is ook heel raar licht grijs.
                  Lijkt haast net kneedbaar aluminium.
                  Maar qua afwerking lijken ze idd wel erg op elkaar.
                  Toch neemt dat niet weg dat het wel 2 van de snelst verkrijgbare cilinders zijn voor vespa.

ArvidW
                  Donateur

Is die Fabrizi 46mm van jou ook zo licht?

Want ik weet nog wel van de meeting dat die membraamcilinder van Barry echt geen zak woog 😮 Echt eeuwig zonde dat die afwerking zo ongelofenlijk knudde is (had liever gehad dat ze hem niet afwerkten) dan zou je er denk ik echt goed mee kunnen karren:D

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

speedbuxy
                    Topic starter

ArvidW :
                      Is die Fabrizi 46mm van jou ook zo licht?

Want ik weet nog wel van de meeting dat die membraamcilinder van Barry echt geen zak woog 😮 Echt eeuwig zonde dat die afwerking zo ongelofenlijk knudde is (had liever gehad dat ze hem niet afwerkten) dan zou je er denk ik echt goed mee kunnen karren:D

De fabrizi weegt ook gewoon vrij gemiddeld het is niet 1 van de zwaarsten maar lang niet zo licht als de membraan cilinder.
                      En ik heb de 43mm fabrizi btw.
                      Maar afwerking is idd wel jammer maar ik denk dat ie nog wel gewoon normaal lopen wil hoor alleen dan niet 10.000 km lang denk ik.

speedbuxy
                      Topic starter

Hier het beloofde poortmapje.

Voor de kenners de uitlaatpoort ligt een 2mm hoger dan de spoelpoorten:con
                        Dus uitlaatpoort is eigelijks 18mm hoog alleen benut ie dat niet optimaal.
                        Stootrand bovenin is daarin tegen 0 tot geen, lengte onderkant spoelers tot bovenin is presies 43mm dus das wel weer lekker strak;)

ArvidW
                        Donateur

Echt een DEPS kopie, daar zit uitlaatpoort ook op 25, spoelpoorten ook op 34mm, uitlaatpoort zat daar ook wat lager dan spoelpoorten. Je weet hoe DEPS43 presteerd en deze doet het hopenlijk zelfs nog wat beter 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Dat klopt idd:o

Die 43mm depsjes die willen wel blazen:thumb

speedbuxy
                            Topic starter

De membraan cilinder heeft wel een veel bredere uitlaatpoort en een veel dunnen spijltje ertussen zitten dan deps cilinders;)
                              Uitlaatpoort is op het oog ook stuk groter daardoor dus weet wel zeker dat deze sowieso de 43mm deps eruit rijd en denk zelfs dat ie de 47mm deps er wel uit rijd.
                              Helemaal na bewerking aangezien je bij deze cilinder ook niet vast zit aan een 27mm uitlaatflens en dus veel mooier en beter je uitlaatpoort kan bewerken;)

AA-T
                              Sleutelbeheerder

waarom heb je niet een compleet poortmapje erop gezet..?
                                oke, de uitlaatpoort en bovenste spoelers komen overéén
                                maar de poort waar het membraan opzit heb je helemaal niet op je mapje staan..

wat ik ook vreemd vind zijn de gaten in het hemd..
                                waarom zijn deze zo geplaatst en niet in spiegelbeeld?

heb je ook een compleet poortmapje van de cilinder?
                                vind ik wel zo leuk om te zien..

en de fotootjes van de zuiger werken ook niet meer 🙁
                                vind t trouwens ook wel een beetje vreemd carter, heb deze nog niet gezien, met 1 gat derin voor de elektrische delen..

FonS
                                Bijdrager

std spoelers zitten idd verkeerd om , maar had de pinasco deps dat niet ook ? (of in ieder geval eentje, heb ik hier toch eens gezien)

—-
                                  Edit : oh nee ik vergis me, zijn wel goed om 😉
                                  —-

en dat carter lijkt me van een Berini ofzo, niet? zo’n imi ding

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.