Vespa-Ciao.NL
:: 43mm Biturbo Membraancilinder (65cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Biturbo Membraancilinder (65cc)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hc_mike
    Bijdrager

Voor degene die interesse hebben, ik kan er ook 1 krijgen 70cc, met spruitstuk. Prijs rond de 90euro, pm maar voor geinteresseerden.

timschilders
      Bijdrager

is het dan een kompleet blok of heb je het dan alleen over de cilinder?

hc_mike
        Bijdrager

Nee cilinder, kan gewoon op ori blokje he

hansieb
          Moderator

Wow dat is een beste vlinderpoort 🙂 kan je van de 47 deps niet zeggen……

Kewl spruitstuk is idd te lang beste is gewoon VALSTROOM carb 🙂 erop en dan spruitstuk van 2 cm.

Maarja zoveel ruimte heb je nie , spruitstuk is wel echt SUPERlang…. jammer dat die nie korter is.

de papkarre
            Bijdrager

misschien kan je een minarellie inlaat erop bouwen dee ik ook altijd met mijn tomosjes betere gasreachtie of een powerbox erop bouwen

ArvidW
              Donateur

Ik heb die cilinder in het echt gezien, Barry heeft hem in zijn bezit (helaas zonder zuiger) maar de afwerking ervan :con Alles is afgewerkt met een slijptol denk ik 🙁

Zelf zou ik niet graag met die cilinder rijden, ik zou veel te bang zijn voor vastlopers 🙁

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

speedbuxy
                Topic starter

Nou ik denk dat een vastloper nog wel meevalt.
                  Alleen lijkt het verder idd wel alsof ze in elkaar gekleid zijn door een peuter van 4.
                  Het is ook heel raar aluminium, het lijkt haast wel gemaakt van kneedbare.

ArvidW
                  Donateur

En omdat bij de poorten overal de nicasiellaag vrij ver weggeslepen is voor het afbramen van de poorten (zeker 0.75mm) en daarom blijft er nogal weinig nicasiel over op die dunne spijltjes, vandaar dat ik mij zorgen maak over over warmlopers / vastlopers.

Heb jij deze kit nog? en heb je er ooit mee gereden. Ik moet zeggen dat het er erg mooi uit ziet op de foto’s, zelfs met dat lange spruitstuk 🙂

Dat aluminium is trouwns ook kei licht, als je die cilinder met de 42 alu vergelijkt is de 42 alu net een baksteen 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Tonni
                    Moderator

Ik heb de cilinder ook wel eens in handen gehad en bekeken, maar ik vond de kwaliteit niet super. Lagen destijds voor 50 euro op de de beurs in Utrecht. Een merk heeft de cilinder niet, is gewoon een kleine productie zelfbouw, komt ergens uit Turkije of zo meen ik.

Het is wel een bijzonder kitje i.i.g.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
                      Topic starter

ArvidW :
                        En omdat bij de poorten overal de nicasiellaag vrij ver weggeslepen is voor het afbramen van de poorten (zeker 0.75mm) en daarom blijft er nogal weinig nicasiel over op die dunne spijltjes, vandaar dat ik mij zorgen maak over over warmlopers / vastlopers.

Heb jij deze kit nog? en heb je er ooit mee gereden. Ik moet zeggen dat het er erg mooi uit ziet op de foto’s, zelfs met dat lange spruitstuk 🙂

Dat aluminium is trouwns ook kei licht, als je die cilinder met de 42 alu vergelijkt is de 42 alu net een baksteen 😛

Ja ik heb het blokje nog steeds zoals op de foto,s hierboven.
                        Maar ik heb er nog niet mee gereden.
                        Ik was van plan het deze zomer eens onder 1 van m,n ciao framen te gooien om het te testen, maar ik verwacht er orgineel niet zoveel van, omdat het spoelers heeft voor origineel carter en die zijn klein.
                        Maar ik heb nog z,on 2e kitje en daar wil ik de spoelers voor te pas maken voor een evo of speedengine, en dan loopt het denk ik nog wel grappig.
                        Maar als ik het ter zijner tijd getest heb breng ik wel even verslag uit.

Rebel

Dat is wel vet ja

Dat is toch zon bing carb of iets wat er op lijkt?

En je hebt echt teveel vespa shit ofniet dan 😛

AA-T
                          Sleutelbeheerder

heeft het blokje inmiddels al gereden?

speedbuxy
                            Topic starter

Nee nog steeds niet is hier ook zo kort zomer in dit kikkerland dat je haast geen tijd hebt om wat te doen.
                              En in het hok bezig is ook verleden tijd aangezien die stampvol staan.
                              Maar het blok is wel gewoon loop klaar als het goed is dus als jij van het voorjaar als het wat warmer weer is hier weer eens een balletje opgooit dan zet ik hem er dan vast wel even onder.
                              Want ben zelf er ook best wel nieuwsgierig naar.

VespaAvanti
                              Donateur

Zeer mooi blokje:thumb
                                Ik snap vaak niet waar je het weer allemaal vandaan tovert speedbuxy;)

vespa freak michel
                                Bijdrager

het blokje kan je toch ook in de bankschroef testen gaskabel aan de carburateur met een flesje daar benzine in via een benzine slangetje naar de carburateur en je bobine aan het blokje maken en dan met boormachine rustig aan swengelen
                                  heb ik met mijn zij inlaat en 80 cc ook gedaan om te kijken of die liep

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.