:: 43mm Athena gietijzer?
-
MartinoTopic starter
Al enige tijd kom ik wel eens een andere 43mm cilinder van Athena tegen. Het gaat hier dan niet om de aluminium versie welke vast wel bij velen bekend is, maar in dit geval om een gietijzeren cilinder. Nou vroeg ik mij af hoe de binnenkant of poorterij van deze cilinder er uit ziet? Of het ook om een nieuw ontwerp gaat en niet om een DR kloon gaat?
De cilinder in kwestie; 43mm Athena cilinder
Een aantal verkopers heb ik al gemaild voor meer info met foto’s, maar krijg even zovaak het antwoord dat dit de enige foto is. Je wordt dus niet veel wijzer. Is er iemand die meer informatie over deze cilinder heeft?
MartinoTopic starter
Ik zag ook een nieuw doosje en hoopte dat het ook om een nieuwe cilinder ging, maar kijkend naar de artikelcodes zie ik nu dat het toch om de DR evo kloon gaat helaas.
Beetje gaar dan dat ze een DR evo na maken voor een hogere prijs dan een originele :con
MartinoTopic starter
Vaak is het nog niet eens namaken en worden ze in dezelfde fabriek gefabriceerd. Via de verschillende merken worden ze dan verder gedistribueerd. Ander doosje en sticker et voila. De bekende DR evo is er bijvoorbeeld ook van de volgende merken; Eurocilindro, Parmakit, New Competition en nu dus ook van Athena wat weer een soort opvolger is van Eurocilindro.
Het kopiëren der onderdelen gebeurt al veel langer en behoudt zich niet alleen tot cilinders.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.