Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 43mm Athena alu (65cc)
- Dit onderwerp bevat 72 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 5 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 juni 2011 om 13:14 #151638
Ik heb nu 3 weekies een Athena 43mm en hij bevalt erg goed!! 😀 tot nu nog niks aan de hand geen rare geluiden en en nog geen klemmende zuiger of een gescheurd hemt 😉
Ik vind vind het een prima cilinder hij trekt lekker en ik heb ook wel een top van 83 km per uur met standaard carter!

Gr Koen
19 juli 2011 om 14:34 #151645Dat kan dan dus nog beter als athena de boel even fatsoenlijk had afgewerkt.
Want zoals ik laast in m,n perso al aangaf kloppen de hoogtes niet echt.
Hier de deckheight (zonder voetpakking)

Steekt duidelijk boven de deck uit en dus gegarandeerd tegen je kop:noNou zou je denken okay met een voetpakking of evt een extra voetpakking en dan nog koppakking is dit wel klaar.

Maar zoals je op deze foto ziet duikt de zuiger zonder voetpakking al onder de poorten dus met voetpakking of zelfs een extra word dit alleen maar erger.Dus ook al loopt het nu al 80+ dit had dus beter gekund als athena de boel proper gefikst had.
(nou moet ik er wel bij zeggen dat de oude eurocilindro van dit type deze kwaal ook heeft)9 juli 2012 om 10:29 #151536Goeiedag!!
Ik kick dit topic maar even omdat het over de Athena 43mm gaat en laat ik daar toevallig net een vraag over hebben.
Deze cilinder met zuiger heb ik kortgeleden aangeschaft maar ik vermoed dat er een verkeerde zuiger (imi?) bij zit, om het te verduidelijken heb ik hier een foto van.
slot 1 loop door het midden van de buitenste boosterpoort, slot 2 valt precies tussen de 4 boosters in.
* De eerste vraag is, klopt dit bij de Athena 43mm zuiger? of heb ik hier een verkeerde zuiger bijgeleverd gekregen?
* Mijn tweede vraag is dan of het vertrouwd is om hier mee te gaan rijden, i.v.m vastlopen van de zuigerveren.Verder heb ik net als enkele mede forumleden last van een klemmende zuiger onderin het hemt, in mijn geval heb ik hier heel ligt last van, dit is echte helemaal onderin +/- 3mm. Volgens mij is dit wel weg te schuren..
Kortom gewoon rijden met het ding, terugbrengen of toch een andere zuiger..
9 juli 2012 om 11:20 #151537mijn athena zuiger ziet er precies het zelfde uit, ik heb wel niet gelet op de slotjes die door de bosters lopen..
ik denk dat het wel vertouwbaar is maar zoals je hier boven allemaal leest wet je waar athena bekend opstaat..
9 juli 2012 om 16:21 #151542Mooi terug brengen W-Y, en dan een 43mm Polini of DR kopen.
Deze zijn kwalitatief veel beter dan de Athena
15 maart 2017 om 16:36 #151790Ik zou deze cilinder graag aanschaffen. Ooit op de bingo van de jaarlijkse meeting een Athena 43 gewonnen die niet klemde.
Dat was de lekkerste cilinder tot nog toe maar heb ik kapot gereden op een zuigerclipje.
Ik heb met Martijn van JMPB gemaild en het blijkt dat ze nog steeds “niet soepel lopen”, helaas,..
http://www.mopshop.de heeft ze ook liggen dus als ik hem nieuw koop zal ik dat daar doen.<3 Thunderstone
Check mijn perso!11 oktober 2017 om 20:23 #151817Om de vraag van W-Y nog even te herhalen; Weet iemand of het normaal is dat 1 van de zuigerslotjes door de boosterpoort loopt?
<3 Thunderstone
Check mijn perso!12 oktober 2017 om 10:10 #151815Javad :
Om de vraag van W-Y nog even te herhalen; Weet iemand of het normaal is dat 1 van de zuigerslotjes door de boosterpoort loopt?Ik heb het bij Athena niet gecheckt, maar vele Vespa cilinders hebben met de originele zuiger slotpennetjes in de boostpoort zitten.
Zou ik me persoonlijk niet druk om maken.12 oktober 2017 om 10:29 #151816Ik heb een exemplaar waar daar nou juist een warmloper door is ontstaan.
De wand is nog wel okee, cilinder nog wel te gebruiken maar de zuiger is in slechte staat.

<3 Thunderstone
Check mijn perso!12 oktober 2017 om 11:39 #151818Dat zal dan eerder komen door een te krappe sproeier en dan is dat wel het punt wat als 1e warm word/loopt.
Daarbij lijkt het ook alsof deze zuiger tegen de kop heeft zitten tikken.
Ik rijd in ieder geval altijd zonder problemen met slotpennetjes in de boostpoorten.
(een MHR 7p speed cilinder voor Piaggio scooters loopt origineel uit de doos ook door een boostpoortje heen)12 oktober 2017 om 14:32 #151819Ok, maar nu zit er al een zwak punt in die cilinder op die plek, het is niet echt voelbaar ofzo maar ik gebruik liever een zuiger die het slotje op een andere plek heeft zitten.
Ik ben erg benieuwd hoe de originele zuiger uitkomt met de slotjes, als dat goed zit spaar ik ff door en koop die gewoon nieuw.<3 Thunderstone
Check mijn perso!12 oktober 2017 om 17:15 #151820Ik weet niet of ik de originele zuiger nog in de doos erbij heb zitten. Maar zal straks even voor je kijken.
Edit
Ik heb m,n originele zuigert er ooit al eens bij weg gepakt en zou niet meer weten welke het was.
(heb namelijk wel een 15 losse nieuwe zuigers staan)14 oktober 2017 om 16:59 #151821Ah jammer,..maar bedankt voor het kijken.
<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.