Vespa-Ciao.NL
:: 43mm Athena alu (65cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Athena alu (65cc)

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 73)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

RiPe
    Bijdrager

hansieb :
      BOYCOT athena! oftewel geen athena 43/46mm kopen

ja inderdaad, het is echt ongelooflijk die cilinders van ze :((

Tonni
      Moderator

Misschien moeten we ook even van alle kapotte exemplaren foto’s bij elkaar verzamelen, erbij zetten hoe oud ze waren. Dan de hele zooi opsturen naar Athena. Met een collectieve klaagbrief erbij.
        Daar zullen de gedupeerden waarschijnlijk niets van terug horen maar misschien verbeteren ze de cilinder dan…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

RiPe
        Bijdrager

goed plan 😉

(Die van mij is 10 maanden oud)

TimoO_
          Donateur

en meteen zeggen dat de fluiters groter kunnen, de spoelpoorten recht en de boosterpoorten een goeie spoelrichting fijn vinden.

st3yn
            Bijdrager

en dat zuigers rond moeten zijn

Daan777
              Moderator

dat zuigerveren van een 100mm cilinder niet in een 46mm cilinder passen

Bo3T
                Bijdrager

kzal deze foto er ook maar bij zetten. is die van een vriend van mij:

past er wel mooi bij 😉 hwhah

superindo
                  Bijdrager

ik heb nog geen 20 km met mn athena 43mm gereden.
                    met nieuwe cilinder liep mn ciao niet stationair.
                    ik haalde gisteren blokje uit elkaar, en waarschijnlijk komt dat omdat de bijgeleverde pakking een aantal poorten blokkeert.
                    dus die heb ik ff wat veranderd en hopelijk loopt hij nu beter.

Maar tot mijn schrik zaten er na nog maar een paar km rijden (samen met steyn van glimmen naar haren op en neer en ff naar de benzine station misschien 15 km) een aantal beste voelpare plekken in mijn zuiger.
                    cilinder is op dit moment nog helemaal heel. maar de zuiger is er veel minder best aan toe, en dat al na een paar km rijden:|

Tonni
                    Moderator

Dan zou ik niet meer met de cilinder/zuiger combi gaan rijden. Ik denk dat je er dan op kan wachten dat het kapot loopt..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

superindo
                      Bijdrager

welke zuiger is geschikt voor 43mm alu athena?
                        en universele imitatie 43mm zuiger kan wel? (mits goed langs poorten loopt)

speedbuxy
                        Bijdrager

Geen 1 zuiger is geschikt want het probleem zit hem in de cilinder zelf die klemt onderin.
                          Als je dit wil oplossen zou ik hem heel lichtjes laten diamant honen en dan alleen het stuk onder de poorten, het stuk erboven is niks mis mee.
                          Anders is de kans idd zeer groot dat je cilinder straks ook onderin afbreekt, plus dat ie zo ook nooit presteert zoals ie moet en kan presteren

superindo
                          Bijdrager

bedankt speedbuxy:thumb

ArvidW
                            Donateur

Kun je zuiger aan de onderkant fors afschuren zodat hij onderin de cilinder nog wel de juiste speling heeft.

’t is beun, maar zo doorrijden is nog veel erger.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

Wouz-LwB
                              Donateur

oftewel LB-Tuning :pimp

heheh

superindo
                                Bijdrager

als ik mn vorige cilinder (43dr)_met mn athena vergelijk dan merk ik toch een hoop verschil.
                                  Athena is heel hoogtoerig, trekt slecht op en heeft een top die ruim 10kmph langzamer is dan een 43dr!.
                                  als de athena eenmaal beetje op snelheid is rijdt hij wel lekker.
                                  Maar als ik binnenkort weer een nieuwe cilinder zou kopen dan zou ik toch voor een 43dr gaan ipv athena

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 73)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.