Vespa-Ciao.NL
:: 43 DR trekt poulie 70 niet.

Home Forums Techniek Problemen oplossen 43 DR trekt poulie 70 niet.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JoeriH
    Topic starter

De top one moet teveel aangepast worden. Ik zal een dezer dagen eens een proma cc eronder hangen.
      De gianelli power, word hier de org.power mee bedoelt?

Net nog even gereden met de zirri @ poulie 80 en het ging al stukken beter? Enige verschil was de snaar 9.5 mallosi 10 gates.

Martino
      Moderator

Zoals gezegd zal je aan een poelie 80 ook al wel snel genoeg hebben afhankelijk van de rest van je overbrenging.

De Giannelli Power vanuit dit lijstje zal vast niet de original power mee bedoeld worden gezien ze toen ten tijden van de test maar mondjesmaat werden gemaakt/gebruikt.

Ik denk dat dit een Giannelli uitlaat is geweest waar een sticker “power” op heeft gestaan oid. Maar speedbuxy kan hier vast wel uitsluitsel over geven. Het waren zijn uitlaten welke getest zijn.

Het zijn titels of benamingen van Hans dus het zegt mij ook niks.

JoeriH
        Topic starter

Het wil maar niet lukken zeg…
          Aangezien mijn derde ophangpunt afgebroken was maar een nieuw carter gepakt.

Deze keer de inlaat zo groot mogelijk gevijld en alle poorten nog vloeiender gemaakt.
          Ook heb ik een gianelli fire er onder gehangen.
          Maar nog ga ik niet harder dan 60.

Tot de 50 gaat alles gewoon smooth maar als je harder gaat gaat ze opeens stukken harder trillen en véél meer geluid maken.

Iemand enig idee?

Lennaert
          Sleutelbeheerder

JoeriH :
            Het wil maar niet lukken zeg…
            Aangezien mijn derde ophangpunt afgebroken was maar een nieuw carter gepakt.

Deze keer de inlaat zo groot mogelijk gevijld en alle poorten nog vloeiender gemaakt.
            Ook heb ik een gianelli fire er onder gehangen.
            Maar nog ga ik niet harder dan 60.

Tot de 50 gaat alles gewoon smooth maar als je harder gaat gaat ze opeens stukken harder trillen en véél meer geluid maken.

Iemand enig idee?

Je hebt een snorklok :)?

JoeriH
            Topic starter

Ik zal mijn hele setup nog is posten.

43 dr ori. Kop
              Carters bewerkt (cp)
              13-13@68 bougie is roze-bruin
              Brom krukas p12 met dmp naaldlager
              Brom klok met poulie 80

SpeedyVespa
              Donateur

Hoe weet je zo zeker dat je een bromklok hebt?
                Mijn si rijd met poulie 65 niet boven de 65 en trekt voor geen meter.
                Dus het kan wel.

speedbuxy
                Bijdrager

Snor kruk kan het niet zijn want die komt qua timing gewoon netjes uit.
                  Ik ben bij zulk soort klachten ook voor een filmpje anders blijft het toch gokken vanaf de zij lijn.

JoeriH
                  Topic starter

@speedy 1 keer wiel rond is 7 keer poulie rond.

@buxy komt eraan.

seann
                    Donateur

Bij mij gaat poulie 70 prima,
                      Met kleine wind mee schreeuwd hij om een nog kleinere poulie
                      Maar met wind tegen kom ik niet echt niet op snellere toeren

Ook bij hogere toeren ervaar ik meer geluid van de cilinder afkomen en de trillen nemen ook toe.

Mijn verschil met uw set-up is:
                      Mallossi hd kop
                      Pinasco vliegwiel
                      Belgische inlaat en niet uitgeboort (inlaat is 11,5 volgens mij)
                      En ik rij ciao natuurlijk met 17 inch velgen

Maar het gene wat ik ook ook gedaan heb, is de spoeling van de zuiger verbetert, wat bij mij merkbaar resultaat heeft opgeleverd kwa top snelheid.
                      (ik zal even nog een foto uploaden)

JoeriH
                      Topic starter

Dat hij meer geluid maakt bij een hogere snelheid lijkt me logisch maar het is echt een verschil van dag en nacht.

Ik rij zelf met 16 inch wielen. 17 is vrij zeldzaam dacht ik?

seann
                        Donateur

nee dat zijn 5-spaaks sterwielen welke altijd 17-inh zijn.

mijn aanpassing aan het carter is niet heel veel maar had voor mij al een hele verandering,

hierdoor is er meer ruimte voor de zuiger om mee te helpen aan de voeding en smeering

r32
                          Bijdrager

Hoi,

Je kunt ook een originele snor poelie 83 mm nemen want deze is in werkelijkheid
                            ( op de v snaar gemeten 76 mm ) dit scheelt weer 2 kmh.t.o.v 80 mm poelie

JoeriH
                            Topic starter

Ik heb even alles nagekeken, en hij loopt nu vrij normaal op top. Af en toe een schommel in touren zonder dat ik aan het gas zit maar verder geen probleemen.
                              De top is nog steeds maar 60. Ik snap er helemaal niks van.
                              De inlaat is tot de max geveild en naar 13 mm gedremelt. De inlaat sluit ook helemaal af. Alle poorten zijn overgenomen in het carter en liggen helemaal vrij (niet geblokeerd Door het hemd)

Ik heb vrij nieuwe krukas lagers en een nieuw dmp naaldlager. Weet niet of dit nog wat meer wrijving kan hebben?

Bij deze dan het filmpje, je kan er vrij weinig uit op maken behalve dat ik slecht ben in het vasthouden van een telefoon.
                              Link

Martino
                              Moderator

Als ik het even zo snel hoor lijkt er iets door te slippen in de overbrenging. V-snaar, koppeling of naaf?

Hij lijkt ook ietsje te rijk af gesteld, maar dit moet geen groot probleem zijn.

JoeriH
                                Topic starter

De snaar staat strak en is vrij nieuw. Ik zal de koppeling schoentjes even bekijken. Wat kan er slippen bij de naaf dan?

De bougie is eerder te licht dan te donker.
                                  Maar ik zal wel even een maatje kleiner gaan.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.