Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › 43 DR trekt poulie 70 niet.
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 4 maanden geleden door JoeriH.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 september 2013 om 16:12 #211297
Beste forumleden,
Mijn brommer met << setup @ sproeier 66 gaat langzamer met poulie 70 dan met poulie 80. Ze ging al vrij langzaam en had daarom even op de site gezocht naar een oplossing, ik kwam uit op een topic dat destijds door Indowess gestart is (klik)
Bij indowess was de uiteindelijke oplossing de snorkruk ipv. De bromkruk, ik ben er echter zeker van dat er een bromkruk in zit.
Vervolgens ging ik de andere suggesties af, o.a. een poulie 70 proberen.
Hiermee haalt ze net de 60 (voorheen 60-65) ik heb er 70 mee gereden maar dat lukt alleen als er een vrij sterke wind staat.Het inlaatvlak is +- 3/4 uitgeveild.
De spoelpoorten zijn volledig doorgetrokken in het kleine carter en voor +- 70% in het grote carter.Nou vroeg ik mij dus af waar dit aan zou kunnen liggen. De brommer loopt verder goed. (Het stotter probleem is opgelost)
Ik kijk uit naar de reacties.
Gr.
JoeriH3 september 2013 om 16:29 #239674
AnoniemHeb je een bromklok?
m’t een 43 evo en speedengine,
liep mijne ook harder met 80 poelie op bromklok
met 70 poelie op bromklok kreeg ik hem niet in de powerband.3 september 2013 om 16:30 #239675Ben je niet buiten het inlaat vlakje gegaan? Foto word lastig als het blok in elkaar zit natuurlijk maar misschien heb je iets te ver naar rechts of links geveild
3 september 2013 om 16:40 #239676normaal gesproken moet dat makkelijk gaan, want ik heb voorheen op mijn citta met poelie 55 gereden.
trok voor geen meter maar op snelheid ging het wel.3 september 2013 om 17:38 #239678Ik heb een bromklok. Maar zoals renaud zegt zou hij het moeten kunnen trekken.
Ik ben er niet buiten gegaan. Hij sloot ook goed af (op de inlaat blazen)
Bedankt voor het meedenken.
3 september 2013 om 17:46 #239679Ik heb ook wel eens gehad dat de overbrenging op een si te zwaar was, en dat daardoor de top omlaag ging. Welicht komt hij dus gewoon niet in de powerband met de poelie 70.
3 september 2013 om 18:54 #239680Hoe zou ik hem dan harder dan 60-65 kunnen laten lopen?
3 september 2013 om 21:10 #239681Het ligt vooral aan de overbrenging zo te lezen. Belangrijk om te weten welke reductiefactor je naaf heeft. Waarschijnlijk rij je met 1:6,75 oid. Dit icm poelie 80 en 16 inch velgen moet al leuk rijden. In ieder geval boven de 70 km/h. Een poelie 70 zal dan al wel eens te zwaar voor je zijn.
Ook is de uitlaat die je hebt wel erg mooi, maar presteren op jou setup doet hij niet. Met een ander pijpje zal je ook vast wat meer vermogen hebben.
4 september 2013 om 05:52 #239682Uit de uitlaten test heb ik begrepen dat het een vrij goede uitlaat is.
Wat voor uitlaat raad u dan aan? (En zijn er mensen in de ik omgeving van adam waar ik een ander uitlaatje kan testen?)4 september 2013 om 09:02 #239683Een Proma CC is sowieso een aanrader voor jou setup, als dat ding 1 keer zn boost krijgt gaat ie er goed hard vandoor. Of een Leo HM scoren, die uitlaatjes trekken ook fijn en hebben ook een leuke top
4 september 2013 om 09:07 #239684Ik betwijfel dat er een verschil van meer dan 5 km/u tussen de zirri en andere uitlaten zit.
Om wat voor setup zou de zirri tot zijn recht komen?4 september 2013 om 09:19 #239685op een 46mm vooral, alhoewel ik zelf geen ervaring met de zirri heb
4 september 2013 om 12:08 #239686Heel veel gegevens en ervaringen met deze Zirri pijp zijn er natuurlijk niet.
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=21285
In dit topic staan wel wat gegevens, maar in vergelijking met andere uitlaatjes op eenzelfde setup presteerd deze ondermaats.
Ikzelf heb de uitlaat op een 43mm en 46mm cilinder gehad, maar werd er niet echt warm van. Trekt niet bijster goed op en gaat ook niet erg hard. Het blijft overigens wel een erg mooie uitlaat.Ik zal idd even een wat meer bewezen mainstream uitlaatje testen zoals een Leovinci HM, Proma CC of Polini Top One.
4 september 2013 om 12:34 #239687Een top one heb ik wel liggen. Poulie 80 er opgooien als ik hem test?
Die test heb ik bekeken toen ik hem kocht. Er stond ” Optrekken: Trekt goed en geleidelijk met een kleine eind boost
Boost : kleine boost in het eind gebied
Overall : Leuk pijpje met een mooie zware sound
Roller : 1,7kw is 74km”De leo Hm reed op de roller ook 1.7 kw is 74 km.
??
4 september 2013 om 13:01 #239688De Top One zal je vast nog wal wat moeten aanpassen om hem eronder te schroeven, maar ik zal dit zeker doen.
Nou is 1,7kw een leuke score, maar zal je wel moeten vergelijken met andere uitlaten op dezelfde setup. Zoals je kan zien scoren andere uitlaten beter. Van de Leo HM uit dat topic is ook bekend dat deze niet echt uitzonderlijk presteerd.Ik weet zeker dat de Polini top one harder zal optrekken en rijden met jou setup.
Kijk vooral eens naar onderstaand plaatje. Deze setup komt meer overeen met die van jou.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.