Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › 43 dr tikt / ploft tijdens rijden
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 10 maanden geleden door jeffreykruize.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 mei 2016 om 09:47 #242450
met het monteren van de cilinder is alles schoongemaakt.
decompressie pen eruit, schoongemaakt. zat enorm veel verbrande olie rond.
alles is nu schoon.CDI is blijven zitten van het orginele blokje. deze liep perfect op deze CDI.
13 mei 2016 om 10:15 #242451Dat zou juist het probleem kunnen zijn. Die CDI die bij mij minder functioneerde deed het ook altijd perfect op een standaard blok, maar tuningscilinders draaien per definitie meer toeren waardoor je CDI ook harder moet ‘werken’.
13 mei 2016 om 19:23 #242452Cdi verwisseld, geen verschil.
Grotere sproeier geprobeerd omdat het leek dat hij te weinig benzine kreeg.Resultaat tijdens testrondje: waarschijnlijk vastgelopen.
Cilinder eraf gehad, niets te zien op wat kleine beschadigingetjes op de zuiger na, nergens spelling
Blok gaat nu helemaal uit elkaar. Lijkt veel rotzooi in te zitten nu, direct inlaat vijlen
En eventueel de spoelpoorten.Maar dan, Nieuwe cilinder??? Nieuwe dr?
Of toch Mallosi 43?
Eventueel polini kit racing?13 mei 2016 om 19:37 #242453Ik heb ze alle 3 gehad, en vond de DR eigenlijk de mooiste allrounder :).
Malossi 43 rijdt hard maar staat niet bekend om zijn lange levensduur
Polini 43 trekt hard maar ik merk dat ze soms uit de doos gebreken vertonen, niet iedereen is dit met mij eens.
Ik heb vorig seizoen 4 blokjes met die DR43 opgebouwd, ze rijden alle 4 nog alsof ze nieuw zijn.
13 mei 2016 om 19:48 #242454Tikken de nieuwe ook?
Mallosi staat zeker onderaan mijn lijstje.
Dus toch een dr.Direct een 43mm cilinderkop meebestellen…
13 mei 2016 om 19:54 #242455De 43mm DR evo is idd een prima cilindertje, maar tevens de meest saaie. De Malossi erg onderschat, maar ze slijten idd erg snel.
@ Wilk1985; Er zit toch wel een verschil tussen een normale en KR versie van Polini. De KR is zo uit de doos de krachtigtste van de 3 en ook een stukje sneller dan een normale 43mm Polini. Er zijn dan wel ook weer wat verschillen tussen een oude of nieuwe KR cilinder. Lees het meningen en ervaringen topic bijvoorbeeld voor een vergelijking tussen de 2.
14 mei 2016 om 08:00 #242456
ik denk dat het naald lager niet mooi in de drijfstang blijft zitten omdat er te veel ruimte is bij de piston pen
mijn oplossing was een stukje van een hogedruk rubberenslang, dit bleef ondanks 11.600 toeren gewoon zittenen als je veel kilometers wilt maken, denk ik toch dat de DR evo de beste keus is.
malossi cilinders zijn 10 keer makkelijker omdat je vrijwel niks aan je blok hoeft te doen, die ciliners maken veel gebruik van zuiger voeding in plaats van door het carter.
maar door die rare vorm zijn ze ook zo wegwat heel jammer is, zodoende dat ik mijn 41 ipermatic mooi op de plank laat liggen
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 mei 2016 om 08:02 #242463Ik rijd zelf met een polini en ik heb er al ruim 2000 km mee gemaakt zonder er naar om te hoeven kijken! Niks aan het handje en het trekt als een beer de top valt tegen maar ik heb dan ook niks bewerkt of opgeboord behalve het luchtfilter…
Dus ook met een polini is kilometers maken geen probleem
19 mei 2016 om 19:58 #24248019 mei 2016 om 20:31 #242481Gewoon kilometers maken :p
Ik rij mn cilinders in op maximaal 2 weken tijd 😉19 mei 2016 om 20:39 #242482Moet hem eerst nog bestellen, dus hopelijk maandag klaarmaken….
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.