Vespa-Ciao.NL
:: 43 DR Evo wil niet harder

Home Forums Techniek Problemen oplossen 43 DR Evo wil niet harder

4 berichten aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ritze
    Bijdrager

dus mijn toeren teller klopt niet?

toch klopt het bij alle motorfietsen auto`s en laatst ook een heggeschaar
      ik zal eens kijken of ik een manier kan vinden om echt erachter te komen of mijn teller afwijkt en hoeveel.
      met elec ontsteking heb je per 360 graden 2 vonken bij punten is dat maar 1 keer per 360 graden.

en oja die toeren teller kost 260 dollar dus een goedkoop prulletje is het niet

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

speedbuxy
      Bijdrager

ritze :
        dus mijn toeren teller klopt niet?

Lijkt het wel op, zeker ook ivm de toeren die Waarom? draait op een Tovami test bank.
        Nou heb jij wel een 43mm wat iets meer toeren kan draaien dan een 46mm, maar dan nog is 10.000 erg veel voor een 43mm slag blok.
        Scooters zijn allemaal 39mm slag en zelfs deze draaien niet zomaar 10.000 toeren.
        Maar voor 260 Dollar krijg je daarin tegen vast geen rommel nee, dus ja zeg het maar.

ritze
        Bijdrager

ja je zou bijna zeggen 😀

wel raar want mn honda draait minimaal 11.000 rpm met std uitlaat met 45 malo
          het moet kunnen ook met ene vespa blok, misschien een keer een berekinge maken voor toeren nog eens

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

speedbuxy
          Bijdrager

Ja maar Honda is ook 39mm slag en de cilinders hiervoor zijn ook wel wat beter dan het Vespa spul.
            Daarnaast draai je het vast ook alleen in de 1 en niet in de 4 of 5e versnelling, dan zal er waarschijnlijk nog maar een 8.500 over wezen.

Maar DIT bereken programma voor zuiger snelheden geeft aan dat een Vespa evt wel 10.000 toeren kan draaien alleen zal je hier wel minstens de uitlaatpoort een 4mm voor moeten ophogen en een uitlaat erbij aan meten die dit ook kan behappen.

4 berichten aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.