Vespa-Ciao.NL
:: 43 D.E.P.S. op Malossi reed valve

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden 43 D.E.P.S. op Malossi reed valve

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Alan
    Topic starter

Beste Vespagekken,

Na een aantal jaren stof te hebben gehapt vond ik dat t tijd werd om mn 1e malossiblok inelkaar te zetten. En zo gezegd zo gedaan. De carterdelen zitten op elkaar t blokje draait soepel en alles lijkt goed inelkaar te zijn gezet. Dus ik mn 43mm malossi deps erop en wat blijkt hij kan niet zn volledige slagen maken. met andere woorden hij loopt vast. ik als eerst kijken of mn zuigerveren goed zitten en of ze dus niet in spoelpoorten komen maar na controle bleek dit niet t geval. Ik begreep er niks van, maar zonder zuigerveren erin doet ie t dus ook. dus ik kijken en doen en ik vermoed dat de drijfstang tegen de cilinder hemd aankomt. Heeft iemand van jullie daar ook last mee gehad weten jullie wat en of ik wat moet wegveilen van de hemd. Blok draait soepel zonder cilinder erop, ook met!! Alleen 1 3/4 slag ofzo. Zit overigens ook een malossi kruk in. Hoor graag wat reacties.

Gr Alan

tvmierlo
      Donateur

Komt je zuiger niet tegen de cilinderkop aan? Dat lijkt me het probleem te zijn, oplossing is: aantal voetpakkingen en 1 koppakking gebruiken.

Martino
        Moderator

Van je cilinderhemd zou je niks hoeven weg halen. Wat mij al wel opviel is dat de drijfstang van de Malossikruk wel erg dicht langs je kleincarter komt. Dit komt zo precies dat hij misschien daar wel aan loopt wanneer de cilinder is gemonteerd.

goedguus
          Bijdrager

ik heb dit ook een x gehad moest een paar flinke tikken op het kleine carter geven en toen was het weg

adriaan
            Bijdrager

Heb je je cilinder hem er met een beetje moeite in gedaan? IK had dit ook en toen liep mijn zuiger ook stroef. OPlossing is om wat van je carter weg te vrezen waar hij moeilijk er in gaat.

Succes!

Alan
              Topic starter

Alvast bedankt voor de reacties, die van martino is t meest waarschijnlijk. Voor de duidelijkheid t is een kaal blok, dus alleen carterdelen met krukas geen ontsteking en dergelijken de cilinderkop zit er ook nog niet op. alleen zuiger op de kruk en de cilinder die ik er inmiddels al heel wat keren op en af gehaald heb hahha. de 43mm deps past in origineel blok dus zwemt als t ware in de reed valve, alleen dacht ik dat de hemd misschien iets te diep zou komen en daarom tegen de drijfstang aanloopt. aangezien je niet 2 keer kan posten pas ik mn bericht maar aan. Ik ben er achter wat t is. Heb nog een kick reed carter en ben gaan vergelijken. t is een soort van fabrikagefout. Als je t blok in kijkt aan de enkele blokpen kant (uitlaatkant) hebben ze te weinig materiaal weggehaalt int midden tussen de lagersmering gaten, de rand is zelfs hoger dan die van t kleincarter!! Als de drijfstang dus langs de onderkant gaat loopt ie vast op t randje waarschijnlijk zou t met mn 47mm alu deps wel net kunnen, maar t komt erop neer dat ik alles weer los moet halen t randje goed veilen en gaan. Wel zonde moet ik weer nieuwe lagers, pakkingen enzo halen. Als t uit elkaar is zal ik wat fotos maken voor de duidelijkheid.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.