Vespa-Ciao.NL
:: 42Pinasco silver kop?

Home Forums Techniek Opvoeren 42Pinasco silver kop?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

portlock
    Topic starter

Even een vraagje, moet ik voor deze cilinder speciaal de 42 pinasco kop kopen of kan ik ook een 43mm gebruiken?

speedbuxy
      Bijdrager

43mm kan wel en zelfs 50 origineel zou evt nog wel voldoen.

portlock
        Topic starter

Oke top, dat scheelt weer kosten. 😛

Moet er overigens ook een speciale 42mm koppakking op? Heb namelijk nog een 43 liggen van malossi.

eidos
          Donateur

Die kun je prima gebruiken. Als alle delen netjes vlak zijn en schoon dan moet dit geen problemen geven.

Martino
            Moderator

Ik zal wel een passende pakking gebruiken idd en eerder een kleiner dan een groter kopje gebruiken. Dus mooi een origineel kopje bij de Pinasco silver.

portlock
              Topic starter

Moet ik dan topset van 42 polini halen voor koppakking? of zijn er nog ergens nieuwe pinasco pakkingen te koop?

Jarco
                Bijdrager

Ik rijd zelf met het cilindertje met 43mm polini HD kopje en 43mm pakking.
                  Rijd top. :thumb

Florian
                  Moderator

Inderdaad op dat Pinasco kopje van JMPB staat geen eens Pinasco op best jammer. (daarvoor had ik hem eigenlijk wel gekocht)
                    Ik heb zelf wel een 42mm kopje + 43mm Pakking werkt perfect.

Trouwens ik zit nu te denken, kan dat fluitende geluid daardoor komen?

Mike
                    Bijdrager

op mijn originele pinasco kop, die in de doos van mij cilinder kit zat ( black versie ) staat ook echt helemaal geen text. best vaag. bij andere van dezelfde kitjes wel

ik gebruik altijd 43mm pakkingen. ik heb er niets van:)

Mike

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

jij hebt gewoon superdupernamaak mike.

kijk maar naar mijn kit veel beter en netter en superwandje erin met een mooie 3ofzo als gilordaninini

gewoon een 42/43mm kop pakken met 43mm pakking 😉

portlock
                        Topic starter

Top bedankt jongens. 😛
                          Die 42 kop op JMPB is er niet meer? Zag hem wel staan eerst maar nu niet meer. Was dat een imitatie zoals florian zegt?

Op mijn silver staat trouwens gilardoni 2.

Mike, op jouw cilinder staat gewoon helemaal niks?

Martino
                          Moderator

Ik denk dat Mike niet zijn cilinder bedoelt maar het kopje wat daar bij zat. Pinasco heeft gewoon veel verschillende kopjes bij hun cilinders gevoerd. Ik heb hieronder even een voorbeeld van de verschillende kopjes gemaakt.

Deze zijn allemaal van Pinasco en danwel 46mm op de middelste Si kop na(42mm). Maar voor het idee is dit wel duidelijk. Bij de 42mm kopjes gelden dezelfde verschillen.

portlock
                            Topic starter

Oke dan vaag. Vind het allemaal een beetje raar gebeuren. Bijna elke 42 pinasco heeft andere poort hoogtes en maten dan anderen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.