Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 42mm Pinasco (60cc) Verschillende versies
- Dit onderwerp bevat 52 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 9 maanden geleden door CITTADARAH.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 augustus 2011 om 16:36 #151658
Heb net weer nieuwe pina 42 silver binnen, quess what… De uitlaat poort is bij deze ook gewoon 17mm hoog 😀
en er staat gilardoni 2 op.
Zijn ze hem vast vergeten zwart te spuiten of de verf was op:D
Mijnes hier orgineel nieuw in de doos is namelijk toch echt 15mm en de black net 17mm1 september 2011 om 19:22 #151666Haha jelle, zelfde als mij dus.
Prestaties vielen overigens wel tegen. Zal wel aan de afstelling en uitlaat gelegen hebben. 😛
15 maart 2012 om 08:08 #151558Het is meer een vraag als een aanvulling maar daarbij past het wel mooi in dit topic.
Ik vroeg me af hoe het met de zuigers is van deze kitjes verschillen deze ook onderling en dan doel ik op de timing van de booster gaatjes.? ( Tamme/Wilde )
Ik zit namelijk met een apart probleem en dat is dat mijn 42mm ALU verzie met enkele veer zuiger harder rijd dan mijn black verzie met 4kante poortjes zuiger.
Nu is deze zuiger niet origineel van deze black cilinder maar alzijnde los erbij gekocht.
Verder is de setup geheel hetzelfde en heb inmiddels meerdere uitlaatjes getest toch blijft mijn ALU harder rijden.
Ik heb de poortmapjes niet bij de hand maar mijn black is zekerweten wilder getimed als mijn ALU.( Nee mensen ik hoef geen ander advies om topic vervuilen te voorkomen en anders via PM 😉 )
29 juli 2014 om 20:41 #151616Nooit mee gereden, wel in bezit gehad, hier wat foto’s voor de liefhebbers,

5 september 2015 om 14:55 #151733Vandaag weer een 42mm Pinasco binnen gekregen welke de “silver edition”. In dit Topic gaat het veel over de verschillende timingen tussen de nieuwe type cilinders. En dan vooral hoe te herkennen aan “silver” of “black” versies. Nou grapt speedbuxy ook al dat ze bij sommige cilinders zijn vergeten ze zwart te verven.
Zijn ze hem vast vergeten zwart te spuiten of de verf was op 😀
Mijnes hier orgineel nieuw in de doos is namelijk toch echt 15mm en de black net 17mmIk kijk en vergelijk mijn cilinders en het verschil tussen de snel of langzaam getimede cilinders zit hem dus niet in de kleur, maar in de code 80D=laagtoerig 80B=hoogtoerig. Deze code is af te lezen op de onderste koelrib/cilindervoet. En zoals buxy al grapte zijn er dus snelle “silver” versies welke gewoon niet zwart zijn gemaakt.
Nou zijn er sinds ongeveer 2 jaar ook weer nieuwe 42mm Pinasco cilinders op de markt gebracht. Zie pagina 142 van de catalogus; http://www.pinasco.com/index.php/catalogo/catalogo-generale-2015
Hier zie je alleen een 42mm Pinasco Black version tussen staan, maar heeft JMPB bijvoorbeeld wel weer een zilver kleurige afbeelding van de cilinder; http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/cilinders-vespa-ciao/60cc-cilinderkit-vespa-ciao-pinasco.htmlIk ben benieuwd welke code er staat af te lezen in deze nieuwe cilinders en gok dat ze allen 80B= hoogtoerig zijn. En dat kleur er voor de 42mm Pinasco niet meer toe doet.
25 juni 2017 om 13:16 #151800Ik heb deze nette dame op de kop getikt.
Ervaring ermee heb ik niet. Lekker schoongemaakt en zuiger opgepoetst
Zal een poortmap maken en kijken wat de timingen zijn en wie van de forumleden me daarmee kan helpen.
Plannen zijn om een leuk snel ori getuned blokje te bouwen. Heb op t moment een nog incomplete pinasco vario liggen.
Maar daar zal wel een perso van komen

Mooie grote uitlaatpoort 14,..mm

25 juni 2017 om 19:44 #151801Interessante cilinder ja,..Speedbuxy schijnt hier al een tijdje mee gereden te hebben.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!25 juni 2017 om 20:05 #151802volgens mij heeft hij met een andere als deze gereden
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.