Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 42mm Motoristica Milanese
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 maart 2013 om 10:24 #151555
@martino, heb je ook een foto van de poorterij?
Of lijkt die er helemaal niet op?27 maart 2013 om 12:09 #151551Jelle :
Of lijkt die er helemaal niet op?Die is wel redelijk anders.
27 maart 2013 om 12:26 #151550Als je de boosters doorverbind (brugjes er tussen weg) dus een W-poort maakt en extra spoelgaatjes in de main spoelers zet en de zuiger dan is het precies de zelfde volgens mij.
Durf het niet met zekerheid te zeggen 😕
TICKLING BARN27 maart 2013 om 12:29 #151266martino heeft inderdaad een mooie gelijkenis gevonden, die cilinders lijken in dezelfde mal gegoten te zijn.
ik wil nog een ding aankaarten wat betreft malossi cdc, kijk eens naar dit topic:
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=17341zelfde voetpakkings-vlak, zelfde vorm van de main spoelpoorten en een gelijkenis in de zuiger.
en de 3 losse boosters kun je vrij gemakkelijk de vorm geven van de W vorm booster in florians cilinder.misschien wat ver gezocht, maar bij vespa weet je het nooit.
@crullie, dat kan inderdaad ook! zie bovenstaand statement:lol.
27 maart 2013 om 14:28 #151268zelfde voetpakkings-vlak, zelfde vorm van de main spoelpoorten en een gelijkenis in de zuiger.
Het is net Find-it!, maar heb hier weer even 2 plaatjes om te vergelijken. Het voetpakkingsvlak is verschillend. Rechtsboven onder het tapeindgat zit een uitstulping waar de booster ook mooi diep in kan lopen. De totale vorm van de koelribben is ook anders. En de zuiger mag dan misschien wel gelijkenissen treffen omdat deze 3 gaatjes voor de boosters heeft, maar daar houdt het ook direct op. Singel veer andere zuigerkroon etc.
Motoristica Milanese

Malossi CDC

En om nog een leuk plaatje bij te voegen van weer een andere Motoristica Milanese.
27 maart 2013 om 14:43 #151335Hier nog wat meer informatie!
Ben er nu wel zeker van dat het gaat om een 42mm Motoristica Milanese. Ook omdat mijn cilinder precies dezelfde uitsparing heeft op voetpakkingsvlak. Ook zijn de koelribben kenmerkend te noemen.Heb even een poortmap van de cilinder gemaakt:

Zoals je ziet is de hoogte van de uitlaatoort 18,1mm. De afstand van de uitlaatpoort naar het cilinderdeck is 27,9, dit maakt 46mm. Deze cilinder rijd dus op 46 slag. Ook heb ik dit nog even nagemeten, afstand van de onderkant van de uitlaatpoort naar het cilinderdeck is zoals ik het zie met de schuifmaat 45,8mm.
Verder heb ik ook nog wat extra informatie betreft de zuiger. Ik heb de pistonpen er eens uitgehaald. Zag ik lichtjes wat cijfers in de zuiger staan. Was helemaal aangekoekt dus zo goed mogelijk schoongemaakt.. Je raad het al staan dezelfde cijfers in als in Lastpak zijn zuiger, namelijk 593.
Verder heb ik nog wat betere foto’s geschoten van de cilinder:

27 maart 2013 om 15:02 #151333Kijkend naar jou poortmapje lijkt het wel dokter bibber. =) De afwerking is wel erg slecht te noemen. Nou is dat bij die van mij ook het geval, maar is dit toch wel iets beter.
27 maart 2013 om 15:16 #151259kijk eens aan! nu is het duidelijk Motorisca Milanese indeed!
mooi dat we erachter zijn=), en dat italiaanse plaatje bevestigd het allemaal.grappig van die zuiger florian, nu weet ik ook zeker dat mijn zuiger een nieuwe Motorisca Milanese is:D
die uitlaatpoort van die cilinder is wel echt slecht afgewerkt, zelfs ten opzichte van de rest van de spoelers:P.27 maart 2013 om 15:18 #151330Hij kan wel bewerkt wezen.
Zie de uitlaatpoort..Tis altied moar eem!27 maart 2013 om 15:20 #151329Martino :
De afwerking is wel erg slecht te noemen.Zou hem nou idd zo weer als een Zirri betitelen:lol
Maar wel altijd leuk voor de heb en gezien het uit een bundel koop komt was de prijs ook vast laag
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.