Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 42mm Motoristica Milanese
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 maart 2013 om 17:33 #149200
Ik kreeg vandaag een heel apart cilindertje binnen.
Ik vond hem op marktplaats tussen een bult originele cilinders, ik kon het niet laten dus heb ik de hele partij opgekocht.Cilinder is niet erg netjes afgewerkt en heeft een boring van 42mm.
Kan iemand mij wat vertellen over het merk en of de prestaties ervan?

*Edit: Een 42mm Motoristica Milanese
26 maart 2013 om 17:37 #151355Die is mooi snel binnen gekomen. Ik kan er ook met deze betere foto’s niet direct mijn vinger op leggen, maar nu ik zo van buiten die boosterpoort bekijk heb ik deze wel vaker gezien. Ik zal thuis nog eens mijn foto’s en folders er op na kijken.
Staat er ook helemaal geen nummer of andere tekens in de zuiger?In ieder geval mooi apart en unieke cilinder.

Edit: Je bent al even met de schuifmaat bezig geweest. Kan je niet even wat maten van de poorten doorgeven?
26 maart 2013 om 17:50 #151302Zegt mij niks deze vreemde eend.
Maar voor wat ik zie lijkt het best wel een leuk cilindertje
26 maart 2013 om 18:08 #151332Cilinder is mij ook onbekend, maar vind die tussenspoelers in de mainspoelers in de cilinder met de daarbij horende extra gaten in de zuiger zeer interessant.
Weer wat om uit te proberen op bevoorbeeld een origineel cilindertje.:DTICKLING BARN26 maart 2013 om 18:45 #151315@Martino: Er staat helaas niets in de zuiger! Geen merk/overmaats aanduiding.. niks. En inderdaad die grote boosterpoort komt mij ook erg bekend voor. djdenme verkocht ooit eens een 38,4mm cilinder die hij verkocht als Olympia. Deze had ook zo’n grote booster.
Ik ben ook al even een het zoeken geweest alleen word het er allemaal niet duidelijker op. Welk aanknopingspunt ik wel heb.
De cilinder vind ik qua vorm erg veel lijken op de 46mm Zirri.
(Voor de foto van de 46 Zirri moet je even naar het kopje tuning gaan -> cilinders -> Zirri cilinders)
26 maart 2013 om 18:53 #151313hmm, dit is wel interessant! het lijkt mij een oude malossi cdc of iets dergelijks.
volgens mij was die W-vorm eerst een 3-tal losse boosters, gezien de afwerking bij die poort kan het dus best dat er iemand in heeft zitten hakken. dat sluit weer aan bij de oude malossi cilinders die dat hadden en ook de main spoelkanalen lijken erop.verder heb ik nog wel iets leuks hierover te vermelden, ik heb een tijd terug wat zuigers gekocht en daar zat een gloednieuwe 42mm zuiger bij die wel heel erg veel op die van jouw lijkt:

voor mij was de zuiger niet bekend, maar hij pastte zeer goed in een 42 alu of 42 pina black.
grote kans dat die zuiger van mij dus wel voor vespa was(zo was hij me ook verkocht) en misschien zelfs bij die cilinder hoort.26 maart 2013 om 18:59 #151270Zirri kan je wel afschrijven daar is ie namelijk veel te netjes voor afgewerkt:D
26 maart 2013 om 19:03 #151225Er valt me iets op bij die zuiger.
Er zit een puntje, stipje, deukje oid op de bovenkant.Tis altied moar eem!26 maart 2013 om 19:29 #150598Helaas, het cilindertje van djdenme was toch heel anders

@Lastpak: Die zuiger lijkt er inderdaad heel veel op, sterker nog ik denk zelfs dat die bij dit cilinderkitje hoort.
Staat er verder nog wat in de zuiger?26 maart 2013 om 19:32 #150599@ arvid
dat is de centerpunt, voor het draaien van de zuiger.
normaal wordt de kop van de zuiger nog een keer nagedraaid,om deze centerpunt te verwijderen.26 maart 2013 om 19:35 #150600ik heb even gekeken, er staat wel iets op de zuiger.
als je in de zuiger kijkt zie ik op de bodem 593 staan, that’s it.26 maart 2013 om 19:49 #150601Zijn deze zuigers wel hetzelfde? Kijk eens naar het middelste gat en de plaats van de slotjes.
26 maart 2013 om 19:57 #150597op florians tweede foto van zijn zuiger zie je het rechterslotje, deze zit bij mij op dezelfde plek.
enkel het linkerslotje zit bij mij op een andere plek.26 maart 2013 om 20:38 #151334
Anoniem(deze info kan nuttig zijn )
Ik ging laatst een 43mm zuiger kopen,
kwam die eigenaar van de bromfietszaak aanzetten met EXACT dezelfde zuiger. origineel vespa.
alleen dan de 43mm versie. pen 12 overigens !.26 maart 2013 om 23:08 #150391Ik ben nog eens langs mijn cilinders gegaan betreft de mal die is gebruikt bij deze cil. Van de zijkant valt namelijk op dat deze ook redelijk uniek is. Ik kom deze alleen tegen bij een Motoristica Milanese. Van dit merk is ook bekend er meerder verschillen onderling in poortmapppen liggen. ik hjoudt het dus hier op. Een Malossi CDC of Deganello cilinder is het in ieder geval niet! Deze mallen zijn heel anders namelijk.
Motoristica Milanese 41mm

Onbekende 42mm Cilinder

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.