Vespa-Ciao.NL
:: 41mm Polini LC welke aanpassingen te doen?

Home Forums Techniek Opvoeren 41mm Polini LC welke aanpassingen te doen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

R1nus
    Topic starter

Ik wil op mijn vespa grillo de volgende cillinder installeren

41mm Polini LC (Zie opvoeren cillinders)

Ik heb echter wat vraagjes,

-Wat moet ik allemaal aanpassen
      -Waar is deze nog te koop
      -Welke carburateur is het best in combinatie met
      -Moet ik een ander carter en of krukas?
      -Past deze wel op een grillo, aangezien er een paar dunne plastic kappen langse een stuk van de cillinder lopen
      -Zit de radiateur niet in de weg voor mijn proma cc uitlaat
      -Is de 70cc hier ook nog van te koop

Mvg, Rinus Kraan

Martino
      Moderator

Dit is al een redelijk zeldsaam kitje welke je niet meer in de handel kunt verkrijgen. Hiervoor zal je zoektotcht 2ehands moeten plaats vinden. Er is een nog zeldsamer 38,4mm versie, maar de 43mm versie durf ik niet met zekerheid te zeggen. Deze zal wanneer je hem tegenkomt vaak zijn opgeboord.

In princiepe hoef je aan de carters niet veel aan te passen. Door de boring en het hemd zal deze in bijna elke carter schuiven. Je kunt nog wel de carters qua poorterij overnemen van de cilinder.
        De carb keuze hangt van jou en de rest van de setup af. Een ander carter en krukas is daarom ook geen must maar een eigen keuze. Wel even rekening houdend met de penmaat van de zuiger en het small end van de krukas.
        Ik heb deze set nooit op een grillo eerder gezien, maar ik schat in dat de radiateur vast pas is te maken.
        Hierbij zal deze niet in de weg zitten van je Proma cc.

R1nus
        Topic starter

Martino, alvast hartstikke bedankt, ik denk dat ik vraag of iemand op dit forum er nog een heeft. Waarschijnlijk zal dit niet zo zijn. Maar het lijkt me ontzettend gaaf om watergekoeld te rijden :D. Maar van krukassen snap ik helemaal niets wat houd pen in en small end? Voor de rest snap ik eigenlijk alles.

Mvg, Rinus Kraan

Lastpak
          Bijdrager

de pen maat is de maatvoering die in je piston/zuiger zit.
            voor vespa hebben we penmaat 12 en penmaat 10. penmaat 10 is het meest voorkomend(de binnendiameter).
            je small end is de binnendiameter van de plaats in de drijfstang van de krukas waar je de zuiger in monteert.

R1nus
            Topic starter

Oke bedankt en hoe zie ik de plek van de zuiger op de drijfstang dan in dit geval, kan je dat opmeten?

Mvg,

Rinus Kraan

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.