Vespa-Ciao.NL
:: 3e Sprint/Race Topic

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl 3e Sprint/Race Topic

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Topic starter

Gezien ik hier laatst nog over sprak met iemand en het vandaag toevallig ook weer te sprake kwam zag ik dit echt als een signaal om dit event ook weer eens een kans te geven:thumb
      Want de buitenland toer is dit jaar ook van de grond gekomen dus misschien heeft dit in 2013 ook wel een kans van slagen:thumb

Gezien de 2 voorgaande topics iedere keer zijn dood gebloed op de regels lijkt het me beter deze te verruimen zodat de kans van slagen groter word:thumb

Ik persoonlijk zat te denken aan de volgende klasses.
      1 Roterende inlaat klasse (opgedeeld in 38mm, 43mm, 46mm en extreme)
      Verdere bewerking of carters vrij
      Poelie of vario aandrijving.
      (2 verschillende klasses)

2 Membraan inlaat klasse (opgedeeld in 38mm 43mm, 46mm en extreme)
      Verdere bewerking of carters vrij.
      Poelie of vario aandrijving.
      (2 verschillende klasses)

Het event zal hier plaats gaan vinden.(met dank aan Waarom? search:thumb)
      (wegen zijn gewoon normale breedte maar google maps vertekend dit vaak)

https://maps.google.nl/maps?saddr=Onbekende+weg&daddr=Onbekende+weg&hl=nl&sll=52.365079,5.632918&sspn=0.007364,0.022724&geocode=FTYHHwMdCvRVAA%3BFQQJHwMdBQVWAA&mra=me&mrsp=1,0&sz=16&t=m&z=16

Naast een mooi recht en vers stuk asfalt is hier ook een kleine oval aanwezig waar we evt lap races op kunnen houden om te zien wie het beste bochten werk in huis heeft:lol:thumb
      Qua datum zat ik persoonlijk ergens aan midzomer te denken maar dit wou ik open laten zodat we dit groepsgewijs kunnen bepalen.
      Rollerbank zal ook aanwezig zijn zodat er evt wat getest kan worden.

1 Roterende inlaat klasse
      1 – Speedbuxy ~ (43mm – Poeli)
      2 – Tompiebozzel (43mm – Vario)
      3 – Martino (38mm – Poeli) & (Extreme – ?)
      4 – Daniel Citta (43mm – Vario)
      5 – ???

2 Membraan inlaat Klasse
      1 – Speedbuxy ~ (46mm – Poeli) & (Extreme – Vario)
      2 – Florian ~ (46mm – Vario)
      3 – Waarom? ~ (46mm – Vario)
      4 – Q-Freak ~ (46mm – Vario)
      5 – ???

tompiebozzel
      Bijdrager

mooi idee andre, zal me benieuwen waar het gehouden zal worden, als het ergens in de noordelijke provincies is ben ik zeker aanwezig, dus je mag mij er wel bij zetten, bij de 43mm vrije klasse met vario!:thumb

Florian
        Moderator

Zoals ik laatst zei heb ik sowieso interesse:thumb
          Ik zou dan uit moeten komen in de vrije klasse, aangezien ik vario rijd.

Moeten dan inderdaad nog wel een geschikt circuit vinden om daadwerkelijk te kunnen blazen.
          Opzich voldoet een mooie weg op het boerenland ook wel. Een maatje van mij test zijn sprintscooters (Scootersprint jubbega) en zijn opgefokte brommers altijd bij de tjonger. Dit een (bijna) uitgestorven gebied waar enkel wat boeren met de trekkers rijden en af en toe eens wat normale auto’s. De VCM meetingplek zou bijvoorbeeld ook wel een goede locaties zijn volgens mij.
          Natuurlijk is een stuk eigen terrein het mooiste, maar denk niet dat iemand 500 meter mooi aangelegd afvalt naast de deur heeft liggen.

EDIT: Je hebt de klasses aangepast zie ik, dan zit in de membraan klasse met 46mm cilinder en vario:thumb

speedbuxy
          Topic starter

Ik heb de vrij klasse alweer aangepast:lol maar neem aan dat je zo goed staan gezien je setup signature.
            Maar mocht het qua plekken aanbod schaars blijven dan kunnen we altijd hier vlakbij mij huis terecht daar zit namelijk een stuk defensie weg die naar de vliegbasis loopt en die is zondags uit gestorven:thumb
            En die weg is een goeie 700m lang en in nette staat KLIK of KLIK:lol voor een kleine impressie.
            Maar voorkeur gaat wel uit naar iets waar we legaal de hele dag ons kunnen uitleven.
            (nou is de genoemde/geshowde weg van hierboven eens defensie weg dus een boete van justitie kan je er niet krijgen enkel van de marechaussee maar op zondag is er nooit een kop op de basis)

@florian
            Heb je erbij gezet:thumb
            En qua legaal terrein zal het idd vast moeilijk worden.
            Alhoewel je denk ik maar 10 boeren hoef af te gaan of je hun oprit niet eens op een zondag mag afhuren voor 50 euro en je hebt al beet denk ik:lol

tompiebozzel
            Bijdrager

heb hier in het veld ook wel veel ruimte, alleen is dit een openbare weg( wel zo goed als uitgestorven). maar een boete zit er dus in. ze hebben daar ooit eens scooter sprints gehouden, maar dit was legaal en met vergunning, misschien dat het dan zo geregeld moet worden dat er een vergunning voor komt zodat je niet rijd met de boetes in je achterhoofd.

speedbuxy
              Topic starter

Vergunning is niet te doen want dan moet je hekken plaatsen, een medi ploeg paraat hebben staan, ect ect.
                Dus dat kost bakken met geld.

tompiebozzel
                Bijdrager

speedbuxy :
                  Vergunning is niet te doen want dan moet je hekken plaatsen, een medi ploeg paraat hebben staan, ect ect.
                  Dus dat kost bakken met geld.

ohja, heb ik niet bij na gedacht:boos, dan is jou idee idd beter, gewoon een boer wat betalen en klaar, even met de pet rond en het geld is zo bij elkaar:thumb

Martino
                  Moderator

Nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet dat dit een terugkerend evenement is geworden. Laten we hopen dit jaar een eerste editie te kunnen organiseren.

Ik ben hier graag bij in de poelie klasse en roterend qua inlaat. Ik neem aan dat je roterend de krukasgestuurd bedoelt en niet dmv een rotorschijf? De 50cc klasse heeft mijn grootste intresse, maar misschien dat ik ook met een 2e setup voor de extreme klasse aan de start wil verschijnen.

Maar wat is dit nu? Speedbuxy in de extreme klasse met vario? :con

speedbuxy
                    Topic starter

Martino :
                      Laten we hopen dit jaar een eerste editie te kunnen organiseren.

Laten we het idd hopen want denk dat net zoals de uitlaat test of meeting een aangename afwisseling kan zijn op het toeren:thumb
                      Maar roterende geld idd voor de Vespa kruk manier, een schijf roterend blok is automatisch extreme.
                      En het is idd de bedoeling dit jaar het 48mm simo blok af te bouwen en deze cilinder vereist vario;)
                      (maar als basis blijf ik wel mooi poeli rijden:thumb)

ktmgek
                      Bijdrager

hallo

ik vraag me af of ik ook mee zou kunnen doen met de minarelli ciao in bv de 50cc klasse? (40mm)
                        of in de 70cc klasse(47mm)
                        of kan er een special klasse opgericht worden?
                        of zou ik dan gewoon in de menbraanklasse uitkomen.

ik ben benieuwd

gr leon

speedbuxy
                        Topic starter

ktmgek :
                          of kan er een special klasse opgericht worden?

Dat zal dan een soort spek en bonen klasse worden of een just for fun.
                          Want het blok van jou is natuurlijk niet af te wegen naar een Vespa blok.
                          Maar wat mij betreft ben je wel gewoon welkom want hele evenement is natuurlijk voor de fun:thumb

SpeedyVespa
                          Donateur

ik wil wel meedoen, met een apart blok, maar ik ook zeker bij de poulie rijders.

Florian
                            Moderator

Dan kunnen wij allemaal wel ophouden. Een jochie van 40kg op een semi opgevoerde brommer rijd iedereen eruit:|
                              Maar aan de andere kant.. Jij kan je niet afzetten:con (Flauw:D)

Jonny10
                              Bijdrager

Mijn zus en zwager wonen op oud militair terrein in Egmond a/d Hoef (Alkmaar-ish). Het gaat in een circuit achtig rondje en het lange stuk is denk ik wel 500m. Verder op (op de Groeneweg) is nog zo’n terrein maar dan drie keer zo groot, maar de mensen die ik daar kende zijn verhuisd 🙁

Ik zal van het weekend even checken met ze. Meestal is het probleem met dingen daar doen de woningbouw en de asshole buurman, dus kan niks beloven.

edit: Nope 🙁

pepko
                                Donateur

als het evenement in het noorden van het land is ben ik van de partij :thumb

ik zal even kijken of ik hier in de buurt nog iets weet. naar mijn weten ligt achter de dijk kilometers betonpad dat best geschikt is voor een dergelijk evenement.

edit: achter bij mijn huis ligt evt. 450m afgesloten betonpad.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.