Home › Forums › Techniek › Overige techniek › 3D Print Topic
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 8 maanden geleden door mike.rosauer.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 januari 2022 om 18:34 #814086
Luchtfilter kan je idd best in PETG printen, dat kan tegen benzine.
@Brian, Het achterlicht rooster heb ik zelf nooit geen tijd ingestoken aangezien ik zo een half rond licht hebt dat vanachter op de bagagedrager past en ik dat eigenlijk niet mooi vind. Ik dacht dat daar een rooster voor maken wat verloren moeite was omdat ik dat op termijn toch wilde vervangen. Toen heb ik impulsief een Bravo gekocht en is er niets meer van in huis gekomen :pOverlaatst heb ik nog wat geknutseld:
Ge-3D-print verloopstuk om een 15mm carbu aan te sluiten op een darm

En een vervangende treeplank om alles wat af te schermen (WIP)

Ik zal deze files ook uploaden als ze eenmaal klaar zijn
30 januari 2022 om 19:04 #814138Ik heb vandaag met succes een nieuwe membraan houder geprint voor het polini evolution Carter nadat het poreuze aluminium uit elkaar gevallen is.

evolve27 februari 2022 om 22:04 #814434
deze is ook beschikbaar
en de koelrib demper rubbers komen er ook aanin de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beerIk hoorde Alex van 2StrokeStuffing zeggen dat hij PLA zo benzinebestendig vond en dat dat vooral zijn eigen conclusie was als in “gebruik het altijd, en nooit problemen gehad”. Ik wist niet beter dan dat PLA juist niet benzinebestendig is. Misschien ligt het ook wel aan je leverancier, geen idee.
Hoe dan ook, ik heb de proef op de som genomen, en een stukje nauwkeurig opgemeten PLA ondergedompeld in de benzine en het geheel in de zon gezet voor een paar dagen achter elkaar.
Vandaag eruit gehaald en opgemeten. Exact hetzelfde 🙂
Er valt niks waar te nemen van oplossen van materiaal of verkleuring. Het voelt ook even hard aan.Dus ik denk nu van fok het, ik ga ook gewoon PLA venturikelkjes printen.
En sterker nog, ik ga voor de Boxer een tankdop printen
1 juni 2023 om 10:50 #820323Goed, ik heb toch maar een rol PETG besteld, en het print ook gewoon goed, net als PLA.
Aangezien de metalen bus in de tank van mijn Boxer ontbreekt, zou een originele tankdop sowieso niet passen. En voor wie denk van goh wat moeilijk dat printen en tekenen, het stelt echt niks voor. Ik ben totaal geen expert, maar zo’n tankdopje tekenen duurt niet lang. En het is heel leuk en bevredigend als iets dan netjes lukt zoals mijn tankdop:

Moet nog boven de rubberen (NBR) ring een klein gaatje boren voor de ontluchting, en dan is hij klaar. Hij zit lekker “snug”, helemaal prima gewoon.
18 juli 2023 om 11:42 #820985Hallo allemaal,
Aangezien ik me enorm stoor aan het harde aanzuig geluid van mijn malossi reedvalve/bigdeps motor.
Is er iemand die met mij een airbox kan ontwerpen en printen die op de originele malossi kelk gemonteerd kan worden? Het betreft een vespa ciao.gr Mike
18 juli 2023 om 14:36 #820988iemand die wielplatren wil printen voor de citta 🙂
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.