Vespa-Ciao.NL
:: 38,4mm Athena alu (50cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 38,4mm Athena alu (50cc)

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 85)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

1-feb
    Bijdrager

cilinder er af en carter binnenkant opmeten (waar het hemd van de cilinder normaal zit dus) met een schuifmaat begrensd is niet breder dan 41 a 42 mm dacht ik

Edit: volgende keer in het kleine-vragen topic aub!

frf
      Bijdrager

nou is mijn 1 ding nog niet duidelijk wat trekt nou beter de 50 DR of de 50 athena want ik zie hier op het forum mensen ook zeggen dat de athena nog langzamer optrekt als de std cilinder

LeMoN
        Bijdrager

Athena 50cc is beter dan een 50dr… Athena50cc trekt ook sneller op dan een standaard 50cc, dat kan je van te voren al weten alleen al door de extra poorten 😉

VespaAvanti
          Donateur

50 Athena is een leuk cilindertje inderdaad;)
            Toch is hij hier bij ons raar genoeg trager dan de 50DR:con
            Dit zijn onze bevindingen:

Ik:
            50DR
            Elek kickblok
            Polini Top One
            Malossi Multivar, 100mm schijven.
            13:13 met ori filter

Top: 60 rechtop makkelijk
            Trekt zeer goed

Jordy (Orange Ciao):
            50 Athena
            CP blok
            Polini Top One
            Malossi Multivar, 100mm schijven.

Top: 57 rechtop makkelijk
            Trekt iets minder dan die van mij

Richard (Ludolf):
            50DR
            CP blok
            Polini SP
            Malossi Multivar, 100mm schijven

Top: 57 makkelijk, na een tijd wachten komt de boost en trekt hij in een keer naar de +/- 65
            Trekt net zo als die van Jordy

Danny (Danny-Hendrikx):

50 Athena
            Elek kickblok
            Leovinci Navigator
            Malossi Multivar, 100mm schijven

Top: 55 km/h makkelijk
            Trekt het hardste van alle vier en trekt vooral het hardste door

Kortom, 50 Athena is leuk en rijdt hard zat, maar voor de prijs prestatieverhouding op een onbewerkt carter vindt ik de 50DR beter:thumb
            Mischien dat de 50Athena beter tot z’n recht komt als je de poorten doortrekt in het carter, als ik zie wat een goed afgestelde 50DR al kan dan moet die Athena helemaal vliegen voor een 50cc:D

KennyVespa
            Bijdrager

nou dan is die athena tog beetje gaar

want die athena is egt wel sneller dan een 50dr,

ik hat een athena 50 en een nieuwe dr 50 en die dr deed het zwaar tenonder tegen die athena

ik heb er egt spijt van dat ik hem verkocht heb 🙁

frf
              Bijdrager

bedankt voor alle info ik ga gewoon voor de athena lijkt me wel bruut 50 cctje toe 😉

VespaAvanti
                Donateur

KennyVespa :
                  nou dan is die athena tog beetje gaar

want die athena is egt wel sneller dan een 50dr,

ik hat een athena 50 en een nieuwe dr 50 en die dr deed het zwaar tenonder tegen die athena

ik heb er egt spijt van dat ik hem verkocht heb 🙁

Ik heb m’n post aangepast.
                  Onze bevindingen zijn allemaal gedaan met net ingereden, en zelf nieuw gekochte cilinders.
                  Jou 50Athena ligt al vanaf ik heb heb gekocht veilig en droog op m’n slaapkamer te wachten tot hij eens mag blazen:D

frf
                  Bijdrager

ik koop er niet weer 1 net 2 week erop ofzo nou al heel bruut vastgelopen met halfgas :O

ernstig diepe krassen voor de rest wel leuk cilindertje (voor korte duur )

TimoO_
                    Donateur

dat ligt dan denk ik aan jou. ik rij al 3 á 4 maanden rond met m’n 50 athena die een snelheidje haalt van 67,8 km/h met flinke toeren en hij ziet er nog piekfijn uit. erg fijne cilinder, tot nu toe probleemloos gereden.

@ Kennyvespa: ben ik helemaal met je eens. maar ik zal voor de grap eens m’n 50DR op hetzelfde blok als wat ik nu heb zetten. kijken wat de snelheid dan is (ik denk toch minstens 5 km/h langzamer).

hansieb
                      Moderator

Die van aa-t loopt heel erg leuk!

Te samen met zijn Leo navigator een kmtje of 55-60 denk ik met vario.

Martijnvanheerde
                        Donateur

Ik heb m nou ook en trekt vanaf 15-20 in een keer door naar 65/70.
                          Zeer snelle cilinder

TimoO_
                          Donateur

ahaha dat is een perfecte omschrijving van wat die van mij ook doet 😛 maar dat is ook vrij logisch met dezelfde setup (ik heb nu ook een circuit eronder). optrekken is wel niet echt denderend met poelie 80 en een klein dipje, maar hij gaat hard door 😉

Michel
                            Bijdrager

Aangezien de naam Athena steeds minder aanspreekt op het forum en er een hoop mis gaat met de cilinders van Athena wil ik dit toch even posten.

Er is er één gesneuveld, en wel de cilinder van Frenklin. Ik weet hoe hij is en hij heeft hem netjes ingereden en zelfs langer als voorgeschreven. Nu na een kilometer of 1500 kreeg hij wat haperingen en zelf stilvallers met zijn Citta
                              Hij zou toch langskomen voor de voorvario dus we hebben de cilinder gelijk even bekeken.

:S De nicasyl laag laat los. Je kan de bobbels eronder zien zitten net als slecht geplakt behang.
                              Ik vind het pretty scared om te zien hoe een cilinder er zo uit kan zien als er iemand zo voorzichtig mee is geweest. Neem het maar van mij aan, hij is er zuinig mee geweest.

Aan het zuigertje valt weinig te zien

Ook hoorde ik van, ik dacht Fons, dat hij ditzelfde heeft meegemaakt bij een vrij nieuwe 50 snel Athena cilinder van een maat van hem. Die was er alleen minder zuining mee maar dan alsnog moet een cilindertje echt wat kunnen hebben, want de 46mm Polini van mij heeft het ook op zijn kloten gehad maar daar is niks aan te zien.

FonS
                              Bijdrager

trouwens, is dit er eentje waar Athena op staat, of een waar nog Eurocilindro op staat?
                                die van die vriend van me had nog Eurocilindro erop staan geloof ik, dus het is niet zo dat de ‘echte’ Eurocilindro’s beter zijn dan de nieuwere Athena’s

en ohja, dat was trouwens zijn tweede 50 euro/athena, zijn eerste heb ik hier nog liggen, daarvan was een pistonclipjes losgeschoten dus die heeft een dikke kras in de zuiger en cilinderwand.
                                máár… voor de rest ziet hij er nog goed uit… ik weet alleen niet mee hoeveel km hij ermee gereden had

jaapschaap
                                Bijdrager

Ik heb ook een Athena en een DR is er niks bij, geloof dat die DR 41/43mm was en ik rijd met die Athena harder, heb helaas wel onbewerkte carter… Rij nu 57 en poorterij en inlaat moeten nog uitgeveild worden! (helaas wel met een 80mm poelie ga van de week 90/95 erop knallen).

Helaas heb ik er op het begin TE veel olie in gedaan en heb ik daardoor ook een warmte loper gehad (is duidelijk te zien op de cilinder/zuiger). (ps heb ik mij laten vertellen dacht zelf dat te veel olie zoiets niet kon doen maar kan ook niks anders bedenken)

Binnenkort is ook me vario weer heel dus dan zal die wel weer optrekken als een gek 🙂
                                  Denk dat de 70+ wel haalbaar is als je alles erop afstelt.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 85)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.