Vespa-Ciao.NL
:: 38,2mm Piaggio (50cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 38,2mm Piaggio (50cc)

11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
      waar woon je erges in limburg bounty?

inderdaad… als je zwaar toevallig hier in de buurt woont ben ik toch wel eens benieuwd naar dat ding 😉

joey636
      Bijdrager

ik wil dat cilindertje wel eens zien die snelheid lijkt me sterk maja
        laat die foto’s maar komen ben er benieuwd naar
        hoe heb je je carter & cilinder bewerkt want dit is een behoorlijke snelheid voor een 50cc

ArvidW
        Donateur

Eventjes een goedde meting gedaan bij standaard 50cc (schuifmaat op 10de van mm naukeurig)

Slag = 43mm
          Boring = 38.2mm
          Drijfstang = 88.5mm (moeilijk te meten)

– Deckheight = 2.2mm
          – Spoelpoort zit op 37.2mm
          – Uitlaatpoort zit op 32.8mm

Dus
          – Inlaatpoorttiming = 114.41graden
          – Uitlaatpoorttiming = 143.63graden

Blowdown = (143.63 / 2 ) – (112.27 / 2) = 15.7

Oppervlakte uitlaatpoort = +/- 2.3cm2
          Oppervlakte spoelpoort = 2x 1.55 = +/- 3.1cm2
          Oppervlakte 13.13carb = 1.33cm2

Mocht iemand dit ooit nog nodig hebben….. veel plezier ermee;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

superindo
          Bijdrager

als ik jullie goede 50 cc cilinder mag aanraden
            De 38.2 Bobotech cilinder van scooterenminibikeshop
            link: http://www.scooterenminibikeshop.nl/index1.html
            ik heb er 33,50 voor betaald en heb hem vergeleken met duurdere cilinders en toch vond ik deze het best er uit zien.
            hij presteerd goed en is zeer mooi afgewerkt.
            ik heb hem nu ook onder een citta zitten, loopt subliem en laat aardig wat toeren door voor een 38.2 cilinder.
            goedkoopste die ik kon vinden en het beste afgewerkt.
            mn citta zuipt wel met een 70 sproeier:?

angel
            Bijdrager

standaard cilinder is best goed! alleen je sproeier in de gaten houden =p want in belgische snor ciao’s zit 42 en dit is echt te arm =p als je het wilt testen draai gewoon eens een bout in één vd drie luchtfilterbuisjes. meestal loopt die stukken beter (vooral als je een ouder blokje hebt die hier en daar eventueel wat lekt of zo wat kan! Nu ja dat ding houd zich gewoon perfect!

ik heb een standaard snorblokje uit ’84 met godikweetniethoeveelkm en dat blijft lopen als een klokje! gewoon sproeiertje groter gezet, sito eronder en kleinere poulie. Loopt relaxer dan ever! Ik heb nog maar één keer een 50cc naar de hemel geholpen en dat was me eigen schuld (extreme vastloper), ik had em sproeier niet vergroot na het monteren van een malo filter & tecno uitlaat. Hoe dom kon ik zijn maar dat ding heeft het best lang zo uitgehouden :lol

GELUKKIG ben ik nu al veel wijzer =p !

dus de tip: 50cc std kan HEEL VEEL verdragen maar zet hem alsjeblieft niet de arm vind die op een eind niet meer leuk :lol

Anoniem

ja standaard cilinders zijn zeker chill.

een vriend van me had een citta snor gekocht uit 1990.
                er was volgens de eigenaar nog nooit aan gekloot.

ik naar zn bougie gekeken: grijsachtig

blijkt dat er gewoon standaard sproeier 36 in zit=)

die sproeier is echt te klein, snap niet dat dat ding al 20 jaar zo heeft gereden:D

de cilinder heeft wat zwarte plekken en een paar krasjes, lang leve std 50 cc:thumb

just1991
                Bijdrager

Toen ik mijn brommer net kreeg NL brom 1974(6) ? sproeiertje 33 !! Extreem klein dus geen wonder dat het de zuinigste brommertjes ever waren 😛 Ik heb er nu inmiddels een 66 in vanwege flinke tjoening ! (zie links)

Het leuke was de brommer starte na 1trap van het pendaal en “pruttelde” echt als het waren. Trok voor geen meter op ik kon zelfs sneller rennen ! Maar het ging lekker richting 40km/h en dat was het zo´n beetje 😀

Maar het leuke is mijn oldie 50cc met Piaggio logo met boring 38,4 i.p.v 38,2 (nee hij is NIET gehoont)
                  liep i.c.m leokrul 13/13 groenentrekveren poelie 80 tuned inlaat en malossi filter 66km/h ! (GPS) wie had dat ooit gedacht !
                  Mede mogelijkgemaakt door Edjuh nog bedankt Ed voor het tune werk 😉

donzine
                  Bijdrager

66km/h met poulie 80?

just1991
                    Bijdrager

JA ! geloof het of niet met me kin op de teller 😛
                      Ik wil je ook best vertellen waar: Ik was aan het “races” tegen een klasgenoot zijn aerox die toen ongeveer 60km/h ging en ik kwam hem nog eens lekker voorbij “knallen” met 66km/h op de weg tussen koog zaandijk (2stations voor Zaandam) en de Shell pomp op de wandelweg. Die laatste 500meter in een slappe lang bocht naar links naast een open veld. Echter stond bij Miniwonders (een modelshop voor de Shell pomp) een rollenbank waar wij bij bijde op moeste hier maxte de aerox 61km/h en ik kwam er goed vanaf met 49km/h omdat het achterwiel geen grip had op de rollers dus als een gek begon “stuiteren”. Dit “gelukje” heeft mij al 3keer van een boete gered (Alle 3 de keren dat ik op de roller moest :P)

ritze
                      Bijdrager

zekers mijn 50cc std met 1 L veer loopt ook tegen de 65 aan op 7100 rpm:P

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

donzine
                        Bijdrager

Maar 66km/u met poulie 80.. zit je dan niet al op de 9000/10000 rpm?

11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.